AndersPS AndersPS skrev:
Betongslip första gången. Därefter mest en klump i magen och göra det i mindre sektioner. Och inte minst, släppa att det måste vara helt perfekt. Där det blir för dåligt spacklat jag i mer.
@Trafikverket1 , jag ska ge mig på ett lite mer seriöst svar också!

Flytspackel av bra kvalitet. Man kan se i produktdatablad hur stor flytförmåga det har. Större är bättre!

Ett av mina svåraste tillfället visade sig att spacklet var gammalt, vet inte om det var min klantighet eller om datumet fantastiskt påverkade - typ ett år efter bäst före. Inte visste jag att betongprodukter hade bäst före datum!

Skaffade en roller i plast med små spik/knoppar på. Bortsett från att det stövlett bra på vägen om man kör fort är den kanon för att få det att flyta ut bättre!

Vet inte så snål med vattnet. Har nån ett stabilt underlag blir man kunna blanda ut det lite extra, håll dig annars bara på Max nivå av vatten. Man för känna efter lite.

Flytspackel har gränser för minsta tjocklek. Kör vid behov med golvspackel för små ojämnheter.
 
  • Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
@Trafikverket1 , jag ska ge mig på ett lite mer seriöst svar också!

Flytspackel av bra kvalitet. Man kan se i produktdatablad hur stor flytförmåga det har. Större är bättre!

Ett av mina svåraste tillfället visade sig att spacklet var gammalt, vet inte om det var min klantighet eller om datumet fantastiskt påverkade - typ ett år efter bäst före. Inte visste jag att betongprodukter hade bäst före datum!

Skaffade en roller i plast med små spik/knoppar på. Bortsett från att det stövlett bra på vägen om man kör fort är den kanon för att få det att flyta ut bättre!

Vet inte så snål med vattnet. Har nån ett stabilt underlag blir man kunna blanda ut det lite extra, håll dig annars bara på Max nivå av vatten. Man för känna efter lite.

Flytspackel har gränser för minsta tjocklek. Kör vid behov med golvspackel för små ojämnheter.
Tack att du delar med dig! Ska försöka komma ihåg det här om det blir någon mer flytspackling
 
Kranat in 20+ pallar med block och putsbruk.... bara 34 meter kran 🤣
 
  • Pallar med block och putsbruk på en byggplats vid ett hus, omgiven av trädgårdsredskap och grönska, under en klarblå himmel med moln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Slipar och målar bottenramen på balkongen. Övre delen är redan klart. Se så fint jag följer alla förordningar om arbetssäkerhet…

Person står på en pall placerad ovanpå en byggställning framför en vit vägg och tegelvägg, iklädd svarta sandaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
AndersPS och 11 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Slipar och målar bottenramen på balkongen. Övre delen är redan klart. Se så fint jag följer alla förordningar om arbetssäkerhet…

[bild]
Helt enligt alla regler.
godkända arbetsskor och du står plant och bra ;)

Du kan ev dra ett spänband runt bottenplanet och undre plan på pallen (vad jag brukar göra när jag ställer trappstegen på min hembyggda ställning)
 
  • Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Slipar och målar bottenramen på balkongen. Övre delen är redan klart. Se så fint jag följer alla förordningar om arbetssäkerhet…

[bild]
Vill man vara sådan kan man skruva dit en regel på vardera benpar som sticker ut genom stegen på var sida också, så kan pallen inte glida av i sidled.
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Slipar och målar bottenramen på balkongen. Övre delen är redan klart. Se så fint jag följer alla förordningar om arbetssäkerhet…

[bild]
Bara hakbandet på hjälmen är knäppt så.. 🫣👌
 
  • Haha
  • Gilla
Mach77777 och 1 till
  • Laddar…
S
FredrikR FredrikR skrev:
Bara hakbandet på hjälmen är knäppt så.. 🫣👌
Hälbanden på skorna är borttagna så hakbandet är nog också borttaget…
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Mach77777 och 2 till
  • Laddar…
Totte_S
Skulle spruta algmedel på taket, men getingarna som bodde vid skorstenen visade mig hur man sticker, så jag tog det som ett tecken på att det var dax att sticka o ta en öl.
 
  • Gilla
SC Aero och 7 till
  • Laddar…
S
Totte_S Totte_S skrev:
Skulle spruta algmedel på taket, men getingarna som bodde vid skorstenen visade mig hur man sticker, så jag tog det som ett tecken på att det var dax att sticka o ta en öl.
Tror faktiskt att algmedel är overksamt mot insekter.
 
Totte_S
S sinuslinus skrev:
Tror faktiskt att algmedel är overksamt mot insekter.
Men öl funkar bra som tröst mot bettet. Och Xylocain
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Skulle spruta algmedel på taket, men getingarna som bodde vid skorstenen visade mig hur man sticker, så jag tog det som ett tecken på att det var dax att sticka o ta en öl.
Fick du bara ett stick? 🤔
 
Säker skog för böveln… Säker skog
 
S sinuslinus skrev:
Hälbanden på skorna är borttagna så hakbandet är nog också borttaget…
Tomma lador behöver inget tak…
 
  • Haha
  • Ledsen
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Blåst ut innerväggarna i källaren och format för att gjuta den sista biten klack till innerväggen på den sidan. Gjutning i morgon.

Renoverad källare med utblåsta innerväggar, förberedda formar för gjutning, öppning mot utsidan, hyllor med redskap och rör längs den högra väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Formsättning och verktyg i källaren för att gjuta en klack till en innervägg. Väggarna är gulmålade och diverse rör är installerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.