P
Men den ena är jäkligt bra att ha om man ska byta tryckströmbrytare.
Nu gör man ju inte det speciellt ofta men ändå.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Blir dock fundersam då det ser it som att man kan koppla förbi grovfiltret eller ser jag fel ?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Kanske även här så det för när man byter filtret.
 
Jag tycker det saknas en kran, den som ska isolera hydroforen, så här typ..
Rörsystem med kopparrör och gröna kranar i en källare. Hydrofor och vattenfilter synliga. Diskussion om att lägga till en kran för isolering av hydrofor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Verkar som inkommande isåfall är den stålspunna ovanifrån eller där du ritade kranen
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Blir dock fundersam då det ser it som att man kan koppla förbi grovfiltret eller ser jag fel ?
Vi behöver en bild uppifrån och längre från så man ser filtret och dess anslutningar bättre.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Verkar som inkommande isåfall är den stålspunna ovanifrån eller där du ritade kranen
Rätt tänkt, nu klarnar bilden.
Rörinstallation i pannrum med avstängningsventiler och filter, markerat med text som förklarar olika kopplingar och flöden i systemet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
P
Kan vi inte skapa en liten bild med förklaringar till TS?
Är ju bra hjälp i framtiden för denna.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Om ts fixar mer och tydligare bilder så borde det få att lösa med konstnärens @Dilato
 
  • Gilla
PappasHammare och 1 till
  • Laddar…
Här kanske det syns bättre. Lite svårt att ta kort eller önskas fler bilder? Tackar verkligen för all hjälp 🙏🙏
 
  • Teknikrum med en stor värmepump från Daikin, blå vattentankar, rör och ventilationssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmepump av märket Daikin i ett trångt utrymme med flera anslutna rör och två blå plastbehållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Notering av rör och komponenter i ett maskinrum för VVS-installation, inklusive en blå vattenfilter, svarta isolerade rör och en grå trycktank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Vad var det för stickpropp du hade problem med innan?

Det är två öppna eldosor på väggen med massa kablar stickande ut, är det ett pågående arbete? Skyddskåpan/fronten (eller vad den kallas) till elcentralen står ju på golvet också och allt är åtkomligt.

Alltid bra att återställa så att inte någon olycka händer när arbetet är avslutat.
 
P
Fråga.. Vad har du för värmesystem? Golvvärme eller element?

Sen vattenfilter. Har du lyft på locken på det blå fyrkantiga lådorna?

El... Vem har plockat bort fronten på elskåpet och inte satt tillbaka fronten?
Den står ju på golvet framför vattenfilterna.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Alla grejer med Daikin och svart rörisolering är värme/kyla så det är ointressant avseende driksvatten.

Jag blir inte klok på vilken som är inkommande vatten från pumpen, det nytillkomna filtret? blåa på väggen kan ju knappast sitta på inkommande vatten...

Då borde den omspunna slangen som jag markerade som "till hydrofor" vara från pumpen..men då vet jag inte vad det jag trodde var huvudledning vatten till huset är för något för det vattnet går förbi grovfiltret (går det till dom där blåa filtren som ska backspolas...och sen då?

Sjukt knepigt kopplat.
 
Kan den blåa vara en luftinjektor kanske?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
G Genomklok skrev:
Pumpen går ju på el, men det är nog mest starkström och inte svag...
Vad menar Du med dessa deffinitioner?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.