jonmo jonmo skrev:
Idag har jag sålt 3,5 tons-grävaren, frun tyckte det var mer vemodigt än jag tyckte. 😆

Gick nära ±0 efter att ha haft den i tre år, grävt grund, dränering, stenkista och lagt ner 3 kubik vattentank. Kul erfarenhet, har aldrig hållit på med maskiner innan. Hoppas att det inte är sista grävaren jag äger.
Jag har hört att hjullastare är bättre för att skotta snö och all dräneringen mår bättre om snön flyttas bort från huset.
Fast eftersom ni självklart inte kan ha en hjullastare ståendes så köper du av omtanke en traktorgrävare för att slippa en hjullastare på parkeringen.
 
Slitit bort målad masonit och plastlister med multimaskin. Nu fräsning med lackfräsen, sedan slipning med excentermaskin och slipmus.
edit: stavning
Sliten trätrappa med delvis borttagen målad masonit och plastlister. En multimaskin ligger på ett av stegen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lilllen och 15 till
  • Laddar…
dof dof skrev:
Slitit bort målad masonit och plastlister med multimaskin. Nu fräsning med lackfräsen, sedan slipning med excentermaskin och slipmus.
edit: stavning
[bild]
Vilket lyft!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
S
dof dof skrev:
Slitit bort målad masonit och plastlister med multimaskin. Nu fräsning med lackfräsen, sedan slipning med excentermaskin och slipmus.
edit: stavning
[bild]
Om du lyfter upp skydden på sidan så kommer du ända in i hörnet också. 👍
 
S sinuslinus skrev:
Om du lyfter upp skydden på sidan så kommer du ända in i hörnet också. 👍
Om det vore så väl.... Vagnsstyckena lutar tyvärr innåt så resten får tas med slip.
 
Norra europas längsta sidospår, skulle bara dammsuga under sängen men det blev till att ställa sig och plan och rikthyvla upp ämnen till nya fötter till sängen istället så att robotdammsugaren tar sig under. De gamla var några cm för korta.
Uppsågade trästycken ligger på en snickarbänk tillsammans med en borste, träspån och en mugg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Säng med en ny träfot på ett parkettgolv, gjord för att höja upp sängen så att en robotdammsugare kan nå under den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En säng med verktyg ovanpå, en robotdammsugare synlig under, en filt ligger på sängen och en nattduksbord bredvid på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lilllen och 30 till
  • Laddar…
Ett dike...

Ett dike grävt bredvid ett hus, med en jordvall och stödmur gjord av trä längs ena sidan. Gräs och vegetation växer runt diket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nilstyko och 7 till
  • Laddar…
Det har blåst en del här, ett träd över vägen mot Ludvika och HittaUt gjorde att vi fick åka alternativ väg.

Väl hemma igen möttes vi av att två stora grenar på ett av våra tre äppelträd hade knäckts...

Tigersåg och lite hjälp av frugan så var det snabbt lastat och ihopkrattat.
Brutna grenar från ett äppelträd ligger på en släpvagn framför det stormskadade trädet. En tigersåg ligger på marken bredvid släpets däck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är inte helt säker på att kommande cirkelsåg med kapskena hade varit lika användbar men den är ack så eftertraktad. 😂
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det har blåst en del här, ett träd över vägen mot Ludvika och HittaUt för gjorde att vi fick åka alternativ väg.

Väl hemma igen möttes vi av att två stora grenar på ett av våra tre äppelträd hade knäckts...

Tigersåg och lite hjälp av frugan så var det snabbt lastat och ihopkrattat.
[bild]

Är inte helt säker på att kommande cirkelsåg med kapskena hade varit lika användbar men den är ack så eftertraktad. 😂
Blåst en del här med. Blockerad cykelbana i i parken utanför oss så jag fick, självuppoffrande, rycka ut 😇
Ett halvt batteri gick det åt.


Nedfallen trädstam blockerar cykelbana i en park, intill en lutande cykelbanskylt, med en motorsåg placerad ovanpå trädet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nedfallen trädstam blockerar en cykelbana i en park; en grön motorsåg används för att såga trädet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedhuggna trädstammar och grenar ligger på marken i en park, omgivna av gräs och några växter. Träden har nyligen sågats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre Hikoki-batteriladdare med gröna lysdioder som visar full laddning, placerade på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det har blåst en del här, ett träd över vägen mot Ludvika och HittaUt gjorde att vi fick åka alternativ väg.

Väl hemma igen möttes vi av att två stora grenar på ett av våra tre äppelträd hade knäckts...

Tigersåg och lite hjälp av frugan så var det snabbt lastat och ihopkrattat.
[bild]

Är inte helt säker på att kommande cirkelsåg med kapskena hade varit lika användbar men den är ack så eftertraktad. 😂
Du spar väl de grövre grenarna? Blir fint att tälja av och fliset röker man kött lr fisk med :)
 
  • Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Du spar väl de grövre grenarna? Blir fint att tälja av och fliset röker man kött lr fisk med :)
Dom är faktiskt lagda åt sidan. 👍🙂
 
FredrikR FredrikR skrev:
Dom är faktiskt lagda åt sidan. 👍🙂
Och inte röka med barken på, då blir det bittert.
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Dom är faktiskt lagda åt sidan. 👍🙂
”En del la jag så och andra la jag så
En del la jag åt sidan, en del la jag för sig
En del hade hål, dem lade jag för sig
Och andra var för korta, dem lade jag för sig
För traddiralladedej

En del hade kantfnas, dem la jag på sitt håll
En del hade böjt sig, dem lade jag för sig
En del var angripna av blåhjon och nattsmyg
Dem la jag åt sidan i en särskild hög för sig
En del hade krympt, dem lade jag för sig
En del var prima virke, dem lade jag för mig
Jag staplade björk och ask och lönn för sig”…………

(Povel Ramel)
 
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
T
Frustrator Frustrator skrev:
Och inte röka med barken på, då blir det bittert.
Är det inte blommorna som man röker...? 😂
 
Fräst lite, gick väl fint men låste tydligen inte djupinställningen så bra. Ronniefaktorn™ slog till med all sin kraft o hastigt o olustigt hade man ett sånt där riktigt amatörspår i arbetsbordet.😮.
En arbetsbänk med ett utsågat rektangulärt spår, skyddsglasögon och en borste syns i bakgrunden. Ett misstag har gjorts under fräsningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oavsiktligt fräst spår och borrade hål i ett arbetsbord, till följd av en felaktig djupinställning under en bearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

@Pysslarn
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Älska
  • Haha
Beretic och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.