C
jarlh jarlh skrev:
kom då att tänka på 70-talets överdrag till toalocket!
Fy ja, det var ju ofta även överdrag till själva ringen. Ofta i pastellfärgat skumgummistoppad galon eller liknande. Inte så fräscht...
Fick för mig att det var en grej redan på 50-talet(?)

Universal toalettöverdrag i plysch som är hudvänligt. Bilden visar en grå toalettlockssäte samt staplade lock i olika färger, inklusive lila, grått, rosa och gult.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sabbade du inte tråden lite nu? 😮

Det var väl några enstaka 70-talsgrejer som smygit sig in, men stor igenkänning på allt. :)
Sorry, och dessutom får man ju lite whiplash av att kolla på videon. ”Den där grejen, just det, den måste man kolla...och den där, och den där...vänta, vilken var den där första grejen?”

Och musiken, ”Fan, den låten vill man ju lyssna på igen...och den där, och den där. Nej, den där är ännu bättre, men den där är ju minnen som..."

Det går så fort att man (eller åtminstone jag) blir helt bortkollrad. 🤪
 
hsd
S Saelen skrev:
man blev ju fanimig sjösjuk i en sån
Beror på om den är dämpad eller inte
 
hsd hsd skrev:
Beror på om den är dämpad eller inte
Nädu, för var man på väg framåt så kom någon jävla sidsjö och gjorde manövreringen problematisk.

Skulle man ta sig upp eller ner så fick motparten en svallvåg så hon höll i sig i relingen.

Tur man inte ägde en sån.
 
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Första veckan var det lite konstigt men sen vande man sig
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
nino nino skrev:
Första veckan var det lite konstigt men sen vande man sig
Första natten drömde jag att jag sov i en roddbåt. Vi hade då en helt odämpad, men bytte blåsa till steget över när det en natt blev blött, och nu är vi inne på den tredje. 🌊💤
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Första natten drömde jag att jag sov i en roddbåt. Vi hade då en helt odämpad, men bytte blåsa till steget över när det en natt blev blött, och nu är vi inne på den tredje. 🌊💤
Det gäller då för er som har en sådan. Att lyssna på sjöraporten varje kväll 21:50 😉😉
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Första natten drömde jag att jag sov i en roddbåt. Vi hade då en helt odämpad, men bytte blåsa till steget över när det en natt blev blött, och nu är vi inne på den tredje. 🌊💤
Vad kostar en blåsa ungefär?
Har ramen kvar men bottenplasten är slängd men tror jag la värmaren till bra att ha 😄
 
Jonas Persson
Städning pågår, fann material för HemPC 2005...

Redan då ansåg jag deras uträkningar tvivelaktiga.
Två broschyrer och en CD-skiva från Spray, en om installationsskiva för internet och en om kostnadsbesparingar för att hyra HemPC jämfört med köp i butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sista datum för anmälan till hemPC var 2005-03-24. I början av februari 2005 startade en webbsida kallad YouTube...

Någon som minns Musicbrigade😂
Reklamaffisch från tidigt 2000-tal som marknadsför Fujitsu Siemens-datorer med 365 dagars fri tillgång till Musicbrigade, Europas största musikvideojukebox.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Har aldrig använt Spray, men minns deras reklam. Blev förvånad över att de fortfarande finns kvar, om än i en annan form. Mail, men också de "populära" tjänsterna horoskop och ditt lokala väder. Läs deras egen beskrivning om sin historia och framtidsplaner. Minns ingen av de "populära tjänster" de säger sig ha levererat.
https://spray.se/om-spray
 
Redigerat:
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
nino nino skrev:
Vad kostar en blåsa ungefär?
Har ramen kvar men bottenplasten är slängd men tror jag la värmaren till bra att ha 😄
För ganska precis två år sedan köpte vi delar från Svensk vattensängsservice i Jönköping. Då kostade det 7190:- för madrass och säkerhetsduk. Idag vill de ha 8590:- Kvaliten är hög, mycket bättre än det vi hade tidigare. Tillverkningen sker i Danmark.

https://www.waterbed.se/butik/Akva-Hardside-Vattenmadrass-F2.html
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Mikael_L
Kilrain Kilrain skrev:
Sorry, och dessutom får man ju lite whiplash av att kolla på videon. ”Den där grejen, just det, den måste man kolla...och den där, och den där...vänta, vilken var den där första grejen?”
Men det behöver du inte säga. Jag menade inte allvar. ;)
Det var ju dessutom helt on-topic.
 
  • Gilla
Kilrain
  • Laddar…
För många platsar nog broderade visdomsord på väggen i den här tråden. Hos fam Höghus hör det till inredningen.

/Höghus

Två broderade bonader på en trävägg. Den vänstra har texten "Små, små ord av kärlek sagda varje dag sprida över hemmet solsken och behag". Den högra har texten "Hemma är det dock allra bäst".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
För många platsar nog broderade visdomsord på väggen i den här tråden.
Absolut! Här med forumtitelanpassad text.
Broderad tavla med texten "De som tror de vet bäst är en plåga för oss som vet bättre" i svart och blått. Tavlan är inramad i en svart ram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Luc Reiner och 16 till
  • Laddar…
R
Den är som gjord för BH troll😂
 
  • Älska
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut! Här med forumtitelanpassad text.
[bild]
😀
Lite för modern för oss...
Finns ju andra om stora kroppsdelar och fattiga hem också.
Som jag inte tänker länka till.

/Höghus
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.