Clarken37
nino nino skrev:
Det är många som ska ha betalt i kedjan...

Billigaste vore nog att hitta en liten firma med en eller två gubbar, köpa fönstren själv och städa /slänga allt själv.
Försökt. Materialet blir typ samma pengar. Men de 3-4 snickare jag pratat med vill ha samma pengar.

Hade en på g men han är upptagen (lägre pris)
 
Clarken37 Clarken37 skrev:
Försökt. Materialet blir typ samma pengar. Men de 3-4 snickare jag pratat med vill ha samma pengar.

Hade en på g men han är upptagen (lägre pris)
Ja då är det ju svårt ☹️
Gör det själv? Bra betalt
 
  • Gilla
  • Ledsen
erikjakan och 3 till
  • Laddar…
Beställ hem fönster, förslagsvis med salningsspår.
Ta ur ett fönster, lägg klossar eller kilar i botten så det är i våg, skruva ribbor över hörnen på utsidan, ställ dit fönstret, skruva fast och kontrollera så det går lätt och fint.
Dreva mellan fönster och vägg
Sätt foder utvändigt, bara att köpa en kap/gersåg Bosch kanske, fönsterbleck får du kanske beställa från en plåtslagare eller om du har tur så finns det färdiga att köpa.

Beställ salningar och ev fönsterbänk, du kan pm mig så kan jag nog ordna en kontakt
Knacka i salningar och bänk i spåren, ev dit med lite mer drev, kapa foder klart

Med tanke på en tråd här med en firma som bytte så gör du det nog 10ggr bättre än den firman.

Går det på skit så kan du säkert hitta nån som sätter i ett fönster åt dig iaf, går det bra så kör på bara, men gör det inte på vintern 🙂
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Clarken37 Clarken37 skrev:
Hade en på g men han är upptagen (lägre pris)
Jag tror att det är nyckeln. Anlita den som är upptagen, ställ dig i kö. Duktiga snickare får man vänta på.
 
H hempularen skrev:
Jag tror att det är nyckeln. Anlita den som är upptagen, ställ dig i kö. Duktiga snickare får man vänta på.
Jo så sant! och som amerikanerna uttrycker det så "vill du ha något gjort så vänd dig till den som är upptagen".
 
Tips! Skriv in i avtalet hur plåtar ska monteras (snickare gör i 9 fall av 10 fel). Dvs infästning, uppvik, dropp och lutning!

Minst 14 grader lutning, 40mm dropp.
 
nino nino skrev:
Beställ hem fönster, förslagsvis med salningsspår.
Ta ur ett fönster, lägg klossar eller kilar i botten så det är i våg, skruva ribbor över hörnen på utsidan, ställ dit fönstret, skruva fast och kontrollera så det går lätt och fint.
Dreva mellan fönster och vägg
Sätt foder utvändigt, bara att köpa en kap/gersåg Bosch kanske, fönsterbleck får du kanske beställa från en plåtslagare eller om du har tur så finns det färdiga att köpa.

Beställ salningar och ev fönsterbänk, du kan pm mig så kan jag nog ordna en kontakt
Knacka i salningar och bänk i spåren, ev dit med lite mer drev, kapa foder klart

Med tanke på en tråd här med en firma som bytte så gör du det nog 10ggr bättre än den firman.

Går det på skit så kan du säkert hitta nån som sätter i ett fönster åt dig iaf, går det bra så kör på bara, men gör det inte på vintern 🙂
Vi köpte plåtar från Byggplåtar.se (Knivsta) Blev toppen
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.