4774
P pmd skrev:
Kattätheten variera förstås en del, så en del har inga problem, medan andra har det. Jag bor på landet och har inga som helst problem med katter.

Var bor du?
In the middle of nowhere, alltså på landet i en by med 26 fastigheter där samtliga har katt, i Nynäshamn kommun. Varför undrar du?
 
P
4774 4774 skrev:
In the middle of nowhere, alltså på landet i en by med 26 fastigheter där samtliga har katt, i Nynäshamn kommun. Varför undrar du?
Jag funderar på hur mycket problem du har med skjutningar, bombningar, våld, rån och misshandel där du bor. Diskussionen i tråden har den senaste tiden handlat om hur mycket problem man har med katter, och det är ju direkt kopplat till var man bor.
 
4774
P pmd skrev:
Jag funderar på hur mycket problem du har med skjutningar, bombningar, våld, rån och misshandel där du bor. Diskussionen i tråden har den senaste tiden handlat om hur mycket problem man har med katter, och det är ju direkt kopplat till var man bor.
Jag har bott hela mitt liv i Stockholm tills vi för nio år sedan flyttade hit. Arbetar båda två i stan så det är då man märker av det. Det svaret var en reaktion på "allvarliga problem".

Har absolut inget med katter att göra överhuvudtaget då just allvarligt för mig är nämnda allvarliga problem 🙀
 
  • Gilla
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag bor på landet och har inga som helst problem med katter.
Jag bor också på landet och har inga problem med grannens katter som springer på min tomt hela tiden.

Dock har grannen problem med att grannens katter på natten springer omkring på min tomt och triggar min rörelsestyrda potenta 14000 lumen uppfartsbelysning som då till viss del lyser in i denna grannens sovrum.

Så, grannen har skriftligt begärt att jag ska rikta om min belysning för att den tänds på natten slumpmässigt.
.

Grannen är ju inte smart nog att förstå att det är dennes katter som är upphovet till problemet, grannens katter springer på min tomt och triggar sensorn. 🤓
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Jonatan79 och 6 till
  • Laddar…
4774
D Dilato skrev:
Jag bor också på landet och har inga problem med grannens katter som springer på min tomt hela tiden.

Dock har grannen problem med att grannens katter på natten springer omkring på min tomt och triggar min rörelsestyrda potenta 14000 lumen uppfartsbelysning som då till viss del lyser in i denna grannens sovrum.

Så, grannen har skriftligt begärt att jag ska rikta om min belysning för att den tänds på natten slumpmässigt.
.

Grannen är ju inte smart nog att förstå att det är dennes katter som är upphovet till problemet, grannens katter springer på min tomt och triggar sensorn. 🤓
Hämden är ljuv 😂
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Nissens
D Dilato skrev:
Jag bor också på landet och har inga problem med grannens katter som springer på min tomt hela tiden.

Dock har grannen problem med att grannens katter på natten springer omkring på min tomt och triggar min rörelsestyrda potenta 14000 lumen uppfartsbelysning som då till viss del lyser in i denna grannens sovrum.

Så, grannen har skriftligt begärt att jag ska rikta om min belysning för att den tänds på natten slumpmässigt.
.

Grannen är ju inte smart nog att förstå att det är dennes katter som är upphovet till problemet, grannens katter springer på min tomt och triggar sensorn. 🤓
Typiskt ägare till lösspringande katter, de känner aldrig ansvar. 😂
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Jag ställde en fråga för att jag undrar på riktigt så ditt svar var inget vidare. Jag har bott i radhus, lägenheter samt villor men har aldrig haft något problem med grannkatter. Det var därför jag frågade.

Att vi har mycket allvarliga problem med skjutningar, bombningar, våld, rån, misshandel vet jag och då dessa saker sker mitt ibland oss numera så att vem som helst av oss kan råka komma ivägen för en kula och dö helt sonika . Det är allvarliga problem iaf för mig.
Ursäkta, jag var otydlig/tvetydig. Människor som upprörs så mycket av kattor har nog problem, kanske stora problem (personliga).
 
  • Gilla
  • Wow
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ursäkta, jag var otydlig/tvetydig. Människor som upprörs så mycket av kattor har nog problem, kanske stora problem (personliga).
Alla har väl sin hang-up. Endel blir skogstokiga om grannen eldar löv och sprutar med trädgårdsslangar och skriker. Andra när ungarna spelar boll eller studsar studsmatta. Kissar i folks brevlådor och sådant istället för att prata med dem. För de flesta av oss blir vi lite irriterade men dan efter så kan man lugnt och sansat prata med grannen och hitta en lösning som funkar för båda.

Endel har inte fått gåvan att formulera sig i tal och skrift och skriker, bråkar, slåss och har sönder eller dödar / skadar människor, djur och tillhörigheter. De som vill skjuta katter beter sig precis på detta sättet. Jag tror även samma personer kan repa grannens bil, lägga skit i hans brevlåda osv. Sen kan det vara som Nissens säger, att det är sjuka fantasier man skriver om här på forumet men aldrig skulle göra. Dock är det väldigt dumt, för någon annan läser detta och tror det är normalt... "Jasså, det är normalt att ställa ut glykol om man är arg på katterna, eller lägga glykolindränkt köttfärs vid brevlådan om grannens hund kissar där." Fast det är fullkomligt sjukt att hålla på med sådant - det måste betonas. Och det har ju även Nissens sagt här även om han inte vill pudla på riktigt. Det var en sjuk tanke som kom i skrift. Eller en jävligt dålig bortförklaring. Oavsett. Gör INTE så!
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vad är så farligt med att en katt gräver i din rabatt? Skiter den så gräver den ner skiten ordentligt t.o.m i överkant nogrannt så skiten äts ju upp av jorden vid nästa regn alt vattning.
Inte det minsta farligt, jag kommenterade bara (i två delar) ett inlägg som påstod att kattägare har samma ansvar för vad katterna gör som hundägare har för sina hundar (vilket är totalt fel).
Har dessutom 3 små pälsmonster själv, så skulle ju vara lite konstigt om jag klagade på det 😄
 
Daniel67 Daniel67 skrev:
Inte det minsta farligt, jag kommenterade bara (i två delar) ett inlägg som påstod att kattägare har samma ansvar för vad katterna gör som hundägare har för sina hundar (vilket är totalt fel).
Har dessutom 3 små pälsmonster själv, så skulle ju vara lite konstigt om jag klagade på det 😄
Det finns väl de som säger det är farligt för små barn att sitta och peta i kattskit, men det finns ju andra djur, grävlingar, skator mm vars skit man heller inte bör ha i munnen, så just sandlådan kan vara vettigt att ha ett lock på... Sen vet jag inte, ungarna gräver i sanden hela tiden och jag har då inte hört nån som blivit rejält sjuk. Men så är det ju med många saker. Kan vara tillräckligt många för att man ska ta det på allvar...
 
  • Gilla
Daniel67
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.