M mrblomman skrev:
Lilla länken
E etxgmg skrev:
Skulle gissa att det är dessa han menar (stora länken, varsågod):

men dessa funkar kanske lika bra?
Den andra länken passar inte med skruvar..
 
Al-Hamdani Al-Hamdani skrev:
Den andra länken passar inte med skruvar..
Ok tack, var nära att beställa dom.
Första länken är lite för dyra tycker jag.
 
Man kan lära sig en del om man läser stora länken

30 stainless steel titanium knives from Genisys30 stainless steel screws from a German manufacturer

Suitable for all Landroid Worx robot lawnmowers, Aldi Ferrex, Lidl Parkside
 
D Dilato skrev:
Man kan lära sig en del om man läser stora länken

30 stainless steel titanium knives from Genisys30 stainless steel screws from a German manufacturer

Suitable for all Landroid Worx robot lawnmowers, Aldi Ferrex, Lidl Parkside
Yes det läste vi, dock för dyra. 😀
 
M mrblomman skrev:
Yes det läste vi, dock för dyra. 😀
Jag menade att man kan alltså söka på knivar till landroid works också...
 
D Dilato skrev:
Jag menade att man kan alltså söka på knivar till landroid works också...
Fattar, men har alla dom exakt samma knivar?
 
M mrblomman skrev:
Fattar, men har alla dom exakt samma knivar?
Tja, enligt stora länken så....
for all Landroid Worx robot lawnmowers
 
Gör om gängan i knivskivan så det blir M4 istället för M5 så är det lätt att få tag i knivar med skruvar som passar
Behöver inte borra.Lätt att montera
https://amzn.eu/d/0f6iQlzE
Här är en tysk film på en som gör om gängan till M4. 🥸

Jag kör med dessa knivarna med M4 skruvar numera
https://www.harald-nyborg.se/knivar-robotgrasklippare-rm6
Dessa bör även passa Billiga typ Gardena
(som han använder i filmen)
https://www.jemfix.se/knivblad-robotgraesklippare-36-pack/2115/9059726/
 
Redigerat:
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
M mrblomman skrev:
Ok tack, var nära att beställa dom.
Första länken är lite för dyra tycker jag.
Det där för sa jag att söka i Amazon med denna texten. Jag köpte själv 9 st.
 
Min klippare bjöd på en besvikelse idag då jag såg att den grävt ner sig på ett relativt enkelt parti. Vände på den och märkte att ena framhjulet fallit av 😡 Detta har dessutom hänt tidigare!

Det blev först en vandring runt trädgården för att hitta hjulet (enastående egentligen hur långt den kommit med bara 3 hjul) och sedan en tur till verkstaden.

Väl där kunde jag konstatera att haveriet berodde på en avrostad låsring. Att den rostat beror troligen på att hjulet var fullt av vatten!

Jag öppnade upp även det andra hjulet (det som satt kvar på klipparen) i syfte att proaktivt byta låsring och det var samma sak där, fullt med vatten!

Om någon har tid över, så kolla gärna era framhjul och återkom i tråden i informativt syfte.

När den ändå låg på operationsbordet så tänkte jag skämma bort den med nya knivar, (senaste bytet var i höstas.. 😳)

Skruvarna (original) hade förstås som väntat satt sig riktigt ordentligt och ville rundas när man använde skruvmejseln.

Lösningen fick bli att demontera ”gräskammen” och sedan använda polygrip för att lossa skruvarna. Nämner detta ifall någon är lika snål/seg som jag är på att byta knivar och drabbas av samma sak.
Gräsklipparen uppochned med ett framhjul borttaget, exponerar dess inre delar. Polygrip ligger på klipparen, omgiven av gräsrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M mattias1343 skrev:
Har inte tid att svarva, så det fick bli återmontering av sargen, sen kapade jag bort vingarna på sidan samt trimmade av ca 10mm på grillen fram med vinkelslipen, nu tuffar den på utan knussel.
Tuffar den fortfarande på fint?

Min har fått problem nu när gräsmattan fått växa sig alltför hög under ett projekt i trädgården. Överväger att kapa ”vingarna” och se hur den beter sig.
 
V Vardagsrum skrev:
Min klippare bjöd på en besvikelse idag då jag såg att den grävt ner sig på ett relativt enkelt parti. Vände på den och märkte att ena framhjulet fallit av 😡 Detta har dessutom hänt tidigare!

Det blev först en vandring runt trädgården för att hitta hjulet (enastående egentligen hur långt den kommit med bara 3 hjul) och sedan en tur till verkstaden.

Väl där kunde jag konstatera att haveriet berodde på en avrostad låsring. Att den rostat beror troligen på att hjulet var fullt av vatten!

Jag öppnade upp även det andra hjulet (det som satt kvar på klipparen) i syfte att proaktivt byta låsring och det var samma sak där, fullt med vatten!

Om någon har tid över, så kolla gärna era framhjul och återkom i tråden i informativt syfte.

När den ändå låg på operationsbordet så tänkte jag skämma bort den med nya knivar, (senaste bytet var i höstas.. 😳)

Skruvarna (original) hade förstås som väntat satt sig riktigt ordentligt och ville rundas när man använde skruvmejseln.

Lösningen fick bli att demontera ”gräskammen” och sedan använda polygrip för att lossa skruvarna. Nämner detta ifall någon är lika snål/seg som jag är på att byta knivar och drabbas av samma sak.
[bild]

Tuffar den fortfarande på fint?

Min har fått problem nu när gräsmattan fått växa sig alltför hög under ett projekt i trädgården. Överväger att kapa ”vingarna” och se hur den beter sig.
Den tuffar på perfekt, förutom sista 2 dagarna då kabeln blivit avryckt 2ggr. (Misstänker klåfingrig son före klippare)
 
V Vardagsrum skrev:
Min klippare bjöd på en besvikelse idag då jag såg att den grävt ner sig på ett relativt enkelt parti. Vände på den och märkte att ena framhjulet fallit av 😡 Detta har dessutom hänt tidigare!

Det blev först en vandring runt trädgården för att hitta hjulet (enastående egentligen hur långt den kommit med bara 3 hjul) och sedan en tur till verkstaden.

Väl där kunde jag konstatera att haveriet berodde på en avrostad låsring. Att den rostat beror troligen på att hjulet var fullt av vatten!

Jag öppnade upp även det andra hjulet (det som satt kvar på klipparen) i syfte att proaktivt byta låsring och det var samma sak där, fullt med vatten!

Om någon har tid över, så kolla gärna era framhjul och återkom i tråden i informativt syfte.

När den ändå låg på operationsbordet så tänkte jag skämma bort den med nya knivar, (senaste bytet var i höstas.. 😳)

Skruvarna (original) hade förstås som väntat satt sig riktigt ordentligt och ville rundas när man använde skruvmejseln.

Lösningen fick bli att demontera ”gräskammen” och sedan använda polygrip för att lossa skruvarna. Nämner detta ifall någon är lika snål/seg som jag är på att byta knivar och drabbas av samma sak.
[bild]

Tuffar den fortfarande på fint?

Min har fått problem nu när gräsmattan fått växa sig alltför hög under ett projekt i trädgården. Överväger att kapa ”vingarna” och se hur den beter sig.
Kan man inte borra små hål i hjulen så dom inte kan fyllas med vatten?
 
  • Gilla
mrblomman
  • Laddar…
Tyvärr verkar den stackarn ej kunna klockan.
Har programmerat 3 första klipp tider.
Tisdag, Torsdag, Söndag 10.00-14.00.

Klockan är 10.15 och det är Söndag, inget händer. Häromdagen sa min sambo att han var ute vid 23 tiden på kvällen.
Har dubbelkollat och satt om tiderna.

Bara reklamera?

Någon som hade länken till grizzly?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.