Hej! Jag ska kitta in frostat glas i en gammal dörr. Nu funderar jag på hur det blir med kittet mot den frostade sidan. Den blanka sidan går ju ta ett rakblad att få bort kitt med men är rädd för att skada den frostade sidan med samma metod. Går det "tvätta" bort kittrester på det frostade glaset?
Jag ska lägga kitt i falsen och sedan glaset i och då hamnar kitt på frostsidan.

Tacksam för svar

• Frostat glas inmonterat i en gammal dörr, med en närbild på kittet som ligger mellan glaset och träet utanpå dörrens fals.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du skadar nog inte den frostade sidan med rakblad men det lär nog inte bli rent med det heller. Nu har jag inte provat på frostat glas vad jag kan komma ihåg men normalt sett är det lättaste sättet att få bort kittrester att använda kritpulver. Det skulle nog kunna fungera på frostat glas. Frostade glas är nog svåra att göra rena.

• Gilla
Fixotrix1
  • Laddar…
Det går inte att sätta maskeringstejp då? Inser att den måste sitta exakt rätt men då borde det nog gå att göra utan kittkladd.

• Gilla
Fixotrix1
  • Laddar…
4774
T-röd säger min gubbe som är glasmästare.

• Gilla
Fixotrix1
  • Laddar…
Tack så mycket för alla svar, testar maskeringstejp och sen t röd om det ändå inte blir perfekt!

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Fixotrix1 Fixotrix1 skrev:
Tack så mycket för alla svar, testar maskeringstejp och sen t röd om det ändå inte blir perfekt!
Återkom gärna och berätta hur det har gått 👍

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.