Hej! Jag ska kitta in frostat glas i en gammal dörr. Nu funderar jag på hur det blir med kittet mot den frostade sidan. Den blanka sidan går ju ta ett rakblad att få bort kitt med men är rädd för att skada den frostade sidan med samma metod. Går det "tvätta" bort kittrester på det frostade glaset?
Jag ska lägga kitt i falsen och sedan glaset i och då hamnar kitt på frostsidan.
Tacksam för svar
Jag ska lägga kitt i falsen och sedan glaset i och då hamnar kitt på frostsidan.
Tacksam för svar
Du skadar nog inte den frostade sidan med rakblad men det lär nog inte bli rent med det heller. Nu har jag inte provat på frostat glas vad jag kan komma ihåg men normalt sett är det lättaste sättet att få bort kittrester att använda kritpulver. Det skulle nog kunna fungera på frostat glas. Frostade glas är nog svåra att göra rena.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden