580 läst · 6 svar
580 läst
6 svar
Belysning i skjul.
Det har äntligen byggts ett cykelsjul på framsidan mellan min granne (bor i radhus; grannnen och hans pensionerade snickarkompis byggde hela själva 🥳) och mig och då jag var förutseende nog att dra flexslang efter omdräneringen nyligen så finns det möjlighet att ordna belysning lite varstans.
Jag skulle vilja ha belysning i skjulet och då med rörelsevakt men jag hittar inte någon mer lösning än att köpa en rörelsevakt kopplad till belysning annat än att köpa batteridrivna eller en lösning som drivs med 230V. Jag vill inte ha 230V utan 12V eller liknande.
En eller max två lampor räcker.
Jag skulle vilja ha belysning i skjulet och då med rörelsevakt men jag hittar inte någon mer lösning än att köpa en rörelsevakt kopplad till belysning annat än att köpa batteridrivna eller en lösning som drivs med 230V. Jag vill inte ha 230V utan 12V eller liknande.
En eller max två lampor räcker.
På google hittar du massor, men dom är inte lika billiga som dom billigaste Kinesiska batteridrivna.
Sedan spelar det roll om den ska sitta ute eller under tak. under tak så ökar utbudet men man ska ge akt på köldtåligheten.
Sedan spelar det roll om den ska sitta ute eller under tak. under tak så ökar utbudet men man ska ge akt på köldtåligheten.
Hittar några detektorer som går på 12 V, ett exempel:
https://comni.se/produkt/rorelsesensor-for-12-v-reagerar-pa-personer-inom-avkanningsomradet/
E14/E27-ljuskällor finns för 12 V-drift så där kan du enkelt välja önskad armatur.
Tänk på effekt/ström/kabelarea/spänningsfall vid 12 V-matning.
https://comni.se/produkt/rorelsesensor-for-12-v-reagerar-pa-personer-inom-avkanningsomradet/
E14/E27-ljuskällor finns för 12 V-drift så där kan du enkelt välja önskad armatur.
Tänk på effekt/ström/kabelarea/spänningsfall vid 12 V-matning.
Medlem
· Blekinge
· 10 438 inlägg
Varför ska det nödvändigtvis vara 12 V och inte 230 V? Är det för du är rädd för elektriker? Det är lika simpelt att koppla 230 V som 12 V i denna enkla tillämpning.
Tackar för responsen, jag har hittat den 12V detektorn tidigare men jag ville höra om någon visste ett "allt-i-ett-paket".
Nej, är inte rädd för elektriker, men om jag väljer 230V så måste jag borra i grunden och just där är det många läskiga fjärrvärmerör och andra ledningar 😀
Nej, är inte rädd för elektriker, men om jag väljer 230V så måste jag borra i grunden och just där är det många läskiga fjärrvärmerör och andra ledningar 😀