Tack för svar!D Dilato skrev:
Menar du denna?
hällen innan var kopplad enligt bild.
Då kopplar du likadant, enligt den vänstra bilden.I Install skrev:
Du får bättre effekt med två faser inkopplade.
Du behöver en sladd med 4 ledare.
L1 L2 N (blå) och skyddsjord (gul/grön).
Din gamla häll var kopplad för nederländerna med dubbla nollor, det behöver du inte här.
Det var ju trist att de sålde med en sladd jag inte kan använda!D Dilato skrev:
Kan jag använda den gamla sladden till nya hällen eller är det bara att vända tillbaka till butiken och be dem fixa?
Förakt blev jag jätteglad över ditt svar men såg sedan att det såg lite annorlunda ut i de två hällarna. Dessutom är den nya 2N alternativt 1N och den gamla 3N. Hopplöst?D Dilato skrev:
Eller börja skala kablar?
Det har du såklart rätt i. Är det inte supersimpelt gör jag det inte. Jävla Elgiganten. Blir väl elektriker på måndag då.S Sernando skrev:
Den kabel jag fick med, är den tänkt för vanligt vägguttag eller?
Det är jättenkelt.
Klipp bort ledarna från den gamla och skala dom.
Sedan kopplar du ( i hällen) röd till 1, svart till 2 ( du tar bort bygeln som sitter där i dag).
Sen tar du den blå och kopplar till N och den gulgröna till PE, du ser hur det är kopplat nu, ska vara samma.
Du har nu en ledare över (grå? Jag har defekt färgseende så...) den klipper du av och glömmer bort.
Sedan kopplar du ( i hällen) röd till 1, svart till 2 ( du tar bort bygeln som sitter där i dag).
Sen tar du den blå och kopplar till N och den gulgröna till PE, du ser hur det är kopplat nu, ska vara samma.
Du har nu en ledare över (grå? Jag har defekt färgseende så...) den klipper du av och glömmer bort.
Kul att du tror på mig, men jag kommer inte att våga ge mig på detta. Blir ett återköp på söndag och vidare till en annan handlare som har bättre kablarD Dilato skrev:Det är jättenkelt.
Tack för all hjälp och glad midsommar! För mig en helg utan kokt potatis