Målat.
Så nu får man vänta några dagar till innan nästa sväng.


Ny målad vit dörr lutad mot en trävägg under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett halvfärdigt byggprojekt med en vit nymålad dörr, en arbetsbänk med målarburkar och verktyg, samt träskivor lutade mot en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålad fönsterram torkar på en ställning i ett rum under renovering, omgiven av träreglar, verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Den förbaskade etiketten drar ner intrycket en del😢
Ja jo, jag ska ta ett omtag på det.
Kände mig så lycklig över att få kasta gammalt mög.
Det är så lite som gör en glad numer 😅
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vit villa med borttagen balkong framtill samt grusad gårdsplan. Arbete pågår för att reparera läckage efter snösmältning. Verktyg syns vid vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vid snösmältningen läckte det in vatten i hallen så idag plockade jag ned balkongen. Till veckan kommer lokala plåtslagaren och svetsar takpapp och ser över plåtarbetet. Sedan åker balkongen upp igen.
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
4774
När jag ändå var i målartagen så passade jag på att borsta hela fasaden på boningshuset för att måla panelen med Falu kopparfärg. Målade sedan halva huset innan handlederna ruttnade på enformigheten och återgick till att konka jord säckar och stenar, gräva och slita rötter istället 😄. Resten av huset får bli morgondagens projekt.
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Storsockret
Räknade ut materialet själv istället, skrev en vansinnigt detaljerad inköpslista och hur varje bit skulle sågas för att rymmas (skippade släp). På väg till bygghandeln ändrade jag hela designen och körde på känsla 😂

Men än så länge har det gått bra, fortsätter imorgon.

Träram för byggprojekt på altan med grill och gasolflaska i förgrunden, trädgård och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Nybyggd trappa och sittbänk av trä i en slänt utomhus, omgiven av växter och uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Soffan avslutar projekt slänttrappa!
 
  • Gilla
  • Älska
husdrommaren och 21 till
  • Laddar…
4774
B BearTheFear skrev:
[bild]
Soffan avslutar projekt slänttrappa!
Snyggt 👍. Fin design
 
  • Gilla
BearTheFear
  • Laddar…
Ett rum under renovering med ett hål i taket och två personer som tapetserar en vägg. En täckt yta och byggmaterial syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök under renovering med omålade väggar, ouppackad utrustning och verktyg, samt en stege placerad intill en delvis uppförd väggstruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tog upp ett hål. Sedan blev det en fläkt isatt medans min bättre hälft med far tapetserade.
Inkoppling av ventilationskanalen mot gamla huven på vinden. Men det blir en annan dag. Hällen är restad med datum i juli.
 
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
När jag ändå var i målartagen så passade jag på att borsta hela fasaden på boningshuset för att måla panelen med Falu kopparfärg.
Låter vackert, har du nån bild?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Storsockret
Vädret har inte varit på min sida men det har tillkommit hjul och hyllor.

Träram på hjul med två hyllor, två gasoltuber och reglar. Står på träaltan med gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


La ut plattorna ovanpå för att se på ett ungefär hur det kan tänkas bli

Mobilt arbetsbord med hjul, träställ med trähyllor och grå bänkskiva ovanpå, en ananas och gasbehållare under. Bredvid står en grill, hus och trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väldigt blanka plattor, så det speglas mycket. Ananas för fräschör

En ananas placerad på en blank grå klinkerplatta med en trädgård och två hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur mycket håller klinkersplattor för? Jag har en bänkskiva jag hade tänkt lägga mellan men det känns lite overkill, och då ska man se till att den inte slår sig också. Det känns redan ganska plant och stabilt, så några liggande 45x145 reglar från altanbygget till mellan kanske räcker? Det ska kunna stå en pizzaugn på, enligt spec ca 25kg
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Har under helgen fixat fönsterbleck och panelat klart baksidan av växthuset (återanvänd panel). Täckt och kopplat ihop tankarna. Regnet kom...
Har fyra kubik att vattna med nu.
Fruns jobb återstår...
Renoverat växthus med ny panel och fönsterbleck. Två stora vattentankar står på en ställning mot väggen. En stege lutar mot byggnaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Rötter i avloppet ifjol, Swoosh fick akutåtgärda för 9k…nu var de på väg tillbaka så dags för riktig åtgärd.
Schaktgrop med orange avloppsrör, flera stubbar och en stege brevid en byggnad i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rejäl och 9 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Hur mycket håller klinkersplattor för? Jag har en bänkskiva jag hade tänkt lägga mellan men det känns lite overkill, och då ska man se till att den inte slår sig också. Det känns redan ganska plant och stabilt, så några liggande 45x145 reglar från altanbygget till mellan kanske räcker? Det ska kunna stå en pizzaugn på, enligt spec ca 25kg
Bänkskiva kanske är onödigt, men tvärreglar och kanske marinplywood?
 
4774
F fribygg skrev:
Låter vackert, har du nån bild?
Röd husfasad med ett vitt fönster, två hängande blomkrukor, en svart korgstol, en bänk med planteringskrukor och en sittdyna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack vad trevligt av dig 😄. Tar en bättre bild imorgon men här är ena gaveln bredvid ytterdörren. Alla utemöbler står just nu mitt framför då gubben tänkte klippa gräset men fastnade framför tvn istället 😀.
 
  • Gilla
  • Haha
pjgb och 1 till
  • Laddar…
4774
J JohnyS skrev:
Har under helgen fixat fönsterbleck och panelat klart baksidan av växthuset (återanvänd panel). Täckt och kopplat ihop tankarna. Regnet kom...
Har fyra kubik att vattna med nu.
Fruns jobb återstår...
[bild]
Vilket är 😉..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.