Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Det blir lite knepigare då det slutblecket du har används om det är förberett för eller om det tidigare suttit ett elslutbleck med stolpe 730.
Ett säkerhetsslutbleck 1487 är mindre än Solid 730 (plösmått 15mm).
Är den mycket fel i höjd?
Vad har du för säkerhetskrav?
Är det en trädörr?
Ett säkerhetsslutbleck 1487 är mindre än Solid 730 (plösmått 15mm).
Är den mycket fel i höjd?
Vad har du för säkerhetskrav?
Är det en trädörr?
Jo, rätt mycket fel i höjd.1 123abc skrev:
Jag håller dom ungefär rätt bredvid varandra så bilden visar rätt bra hur mycket fel det är i höjd.
Det är en ståldörr och karm till en sadelkammare.
Så här ser karmen ut. Så den är försänkt. Vad är det för typ av underlägg man kan använda i så fall?1 123abc skrev:
Jag skulle kolla efter ett Slutbleck 730E vilket bör vara samma som det du har men för connect, E är för den äldre benämningen av connect som var evolution, tänk på att de slutblecken är osymmetriska alltså höger och vänster.
Jag hittar den inte i prislistan men den borde finnas att beställa vill minnas att det funnits, jag hittar monteringsstolparna för att byta mellan classic och connect låshus när elslutbleck används och då bör även slutblecket finnas.
Om du inte har krav på att det ska vara ett Yale Doorman så har Nimly samma kolvplacering som det befintliga slutblecket om du har SYM låshus.
Ett annat alternativ är att själv tillverka fästläppar eller förlänga och modifiera ett slutbleck så det stämmer men det enklaste vore att montera nimly istället.
De underlägg som finns används i aluminiumkarmar vilket inte är aktuellt i ditt fall.
Idag är att karmen är förbered för elslutbleck (standard elslutbleck med monteringsstolpe 730) men då behövs även något som styr elslutblecket.
Det är ett tilläggsval gjordes vid beställning av dörren att förbereda för elslutbleck och därför blir det så konstigt.
Om du har krav på att upfylla kl3 så rekomenderar jag att du kontaktar en låssmed.
Jag hittar den inte i prislistan men den borde finnas att beställa vill minnas att det funnits, jag hittar monteringsstolparna för att byta mellan classic och connect låshus när elslutbleck används och då bör även slutblecket finnas.
Om du inte har krav på att det ska vara ett Yale Doorman så har Nimly samma kolvplacering som det befintliga slutblecket om du har SYM låshus.
Ett annat alternativ är att själv tillverka fästläppar eller förlänga och modifiera ett slutbleck så det stämmer men det enklaste vore att montera nimly istället.
De underlägg som finns används i aluminiumkarmar vilket inte är aktuellt i ditt fall.
Idag är att karmen är förbered för elslutbleck (standard elslutbleck med monteringsstolpe 730) men då behövs även något som styr elslutblecket.
Det är ett tilläggsval gjordes vid beställning av dörren att förbereda för elslutbleck och därför blir det så konstigt.
Om du har krav på att upfylla kl3 så rekomenderar jag att du kontaktar en låssmed.
Tack för dina svar, förslag och hjälp.1 123abc skrev:Jag skulle kolla efter ett Slutbleck 730E vilket bör vara samma som det du har men för connect, E är för den äldre benämningen av connect som var evolution, tänk på att de slutblecken är osymmetriska alltså höger och vänster.
Lämnade tillbaka Yale och tog ett Nimly istället. Funkade fint med 730.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilket lås till skjutdörrar på altanen?
Altan & Uteplats -
Vilket material till trall?
Altan & Uteplats -
Slutbleck till ny spanjolett
Fönster & Dörrar -
Vilket plasttak till pergola/uteplats vid hus?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vilket lim till "limspackel" läggning massivt golv
Möbelsnickeri