tveksamt tveksamt skrev:
Ett annat schysst knep är ju att helt enkelt bära in dem när tanten är borta. Hon håller sig ändå borta från garaget till största delen, och så länge man har det tillräckligt rörigt har hon ändå ingen aning om det råkar komma till en ny pryl, eller tio mellan varven. :)
Det gäller dock att planera bättre än jag gjorde. Jag skulle smuggla hem min drömspånsug, en ÅSS 2000 med BZ 11-separatorn. Visade sig vara en decimeter för hög för verkstaden så står nu utanför till ingen nytta.
Kan tilläggas att den nu också är min frus drömspånsug, mardröms tyvärr, och mitt äktenskap är till och med mer spänt än när @Hep kom till räddning i episoden med Solbergasvarven i tvättstugan 😅
 
  • Wow
  • Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det gäller dock att planera bättre än jag gjorde. Jag skulle smuggla hem min drömspånsug, en ÅSS 2000 med BZ 11-separatorn. Visade sig vara en decimeter för hög för verkstaden så står nu utanför till ingen nytta.
Kan tilläggas att den nu också är min frus drömspånsug, mardröms tyvärr, och mitt äktenskap är till och med mer spänt än när @Hep kom till räddning i episoden med Solbergasvarven i tvättstugan 😅
Finns det inte 10cm att kapa bort någonstans?
Lite överbliven plåt?
Lite onödigt tjock betong i bottenplattan?
 
Eller lite onödigt tjockt golv mellan verkstad och vardagsrum.
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Finns det inte 10cm att kapa bort någonstans?
Lite överbliven plåt?
Lite onödigt tjock betong i bottenplattan?
Jo det är ju en tanke, gräva ett hål i källaren och ställa dem i. Risken är nog stor att jag blir påkommen. Och att det inte funkar så bra när hålet blir vattenfyllt vi regn.
 
Hep Hep skrev:
Eller lite onödigt tjockt golv mellan verkstad och vardagsrum.
😅
Nej, det har inte varit lätt men jag har fått förlika mig med tanken att skiljas. Från spånsugen alltså.

Och vill ingen ha den slaktar jag den, tar hand om patronfillter, elskåp, skak och annat trevligt 😅
 
nanowire nanowire skrev:
Jo det är ju en tanke, gräva ett hål i källaren och ställa dem i. Risken är nog stor att jag blir påkommen. Och att det inte funkar så bra när hålet blir vattenfyllt vi regn.
Jodå, du får gräva lite extra djupt och köpa en dränkpump också bara..
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jodå, du får gräva lite extra djupt och köpa en dränkpump också bara..
Tror jag såg en instruktionsvideo på det (
). Min fru kommer älska mig på ett sätt hon aldrig gjort tidigare.
 
  • Älska
trycklös
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jo det är ju en tanke, gräva ett hål i källaren och ställa dem i. Risken är nog stor att jag blir påkommen. Och att det inte funkar så bra när hålet blir vattenfyllt vi regn.
Isolering i taket är onödigt
 
K
B Bomba skrev:
Leverans från tyska Amazon, insmugglad bakvägen in i verkstaden. Dock blev placeringen sådan att hon kan se den genom fönstret. Men den 14 m2 stora verkstaden gav mig inga bättre alternativ.

[bild]
Snyggt! Har du länk? Skulle behöva uppgradera jag med..
 
B Bomba skrev:
Leverans från tyska Amazon, insmugglad bakvägen in i verkstaden. Dock blev placeringen sådan att hon kan se den genom fönstret. Men den 14 m2 stora verkstaden gav mig inga bättre alternativ.

[bild]
Kan man få en närmare bild på verktygshållaren? :)
 
B
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Ja jag kör endast med murbrukskärran. Absolut den bästa skottkärran och mest hållbara, bytt hjul 2 gånger men i övrigt är den nog snart 30år
[bild]
Jag köpte min brukskärra för 90 kr på loppis. De handra veka skottkärrorna kostade 120, men brukskärran tyckte hon i kassan att den var så smutsig och ful så hon prutade.
Jag ska bara montera dubbla hjul fram så är den komplett.
Det är väldigt långt emellan det är så besvärligt att ta sig fram att man behöver bara ett hjul.
 
Använd Luna byggsåg och tre extra sågklingor i en släpvagn med en spånsugsanordning, med en kran i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En näst intill oanvända Luna byggsåg med tre extra klingor och en spånsug.
Ett förråd skulle städas ur och dessa var bara ivägen. Kostade en spottstyver.
 
  • Gilla
  • Wow
Norrtull och 8 till
  • Laddar…
Exaktheten kan jag inte svara för, men priset känns helt bisarrt i förhållande till kvalitet. 100kr inkl frakt. Vinkelhake på brunt underlag bredvid en stållinjal för storleksjämförelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bomba och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.