putte22 putte22 skrev:
Är det en Ford med sync systemet? Min har gjort så länge.
Japp.
 
galento galento skrev:
Närmaste Volvohandlare ville ha ca 12k ink vattenpump , en del rekommenderar byte av
pumpen varannan gång isåfall skulle inte denna behöva bytas nu. Får kolla på fler ställen
och höra priset så vi får se framöver.

Ett byte känns kanske inte så akut nu p.g.a åldern när man såg den 🤔

Skulle nog hellre vilja ha en skattebefriad bil att åka med , för mej betyder billigt ägande
mer än låg bränsleförbrukning.
12" !!! Volvon är ju relativt enkel att byta på.
En kunnig mek borde fixa det på max 2 timmar.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
N Niq skrev:
12000 är ju sanslöst dyrt. Det är ju ungefär 1-1.5 timmes jobb med byte av vattenpump. Delar för 3-4000 kr. Sist jag bytte på min så fick jag pris på 600€ från en verkstad då skulle dom byta kamrem, vattenpump vevaxeltätning och packningarna till oljepumpen. Delarna ingick.

Det är väl bensinmotor du har?
Ja det är en 140 hk med aut ( -02 )
 
Två parkerade scootrar på en parkeringsplats med bilar i bakgrunden och textmeddelande på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alla borde ha en scooter. Perfekta för att ta sig fram inomskärs.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Alla borde ha en scooter. Perfekta för att ta sig fram inomskärs.
Första gången på många många år som jag åkt scooter, riktigt smidigt men otroligt ovant i början
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
galento
MathiasS MathiasS skrev:
Alla borde ha en scooter. Perfekta för att ta sig fram inomskärs.
Ja tycker också att skoter är ett väldigt
smidigt sätt att ta sej fram 👌 .
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Det är kul också!

Jag har redan en "riktig" hoj (tiger 900 Rally Pro) men är ändå supersugen på en 150kubik scooter för lokal transport. Nu åker jag ibland ungarnas moppar istället, men även om det är kul det med, är det lite segt.
 
Provkör innan du köper. Jag provkörde Yamahas sortiment av moppar upp till 500 kubik för runt 10 år sedan. Inget att ha för en som är van vid en fullstor MC. Kolla försäkringspremie före köp också. En moppe kostar ibland mer att försäkra än en äldre 1100 kubikare. Det beror på mängden stölder och skador.
 
MathiasS MathiasS skrev:
är ändå supersugen på en 150kubik scooter för lokal transport.
Jag hyr ofta en Yamaha Aerox 155 cc utomlands. I princip lika liten och lätthanterlig som en moppe men med rejäla hjul och tillräcklig prestanda. Numera har de både ABS och blutooth-uppkoppling. 😮 Rekommenderas!

Svart Yamaha Aerox 155 cc motorscooter med ABS och blutooth-uppkoppling, visad från sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad har man bluetooth till på en mc?
 
pjgb pjgb skrev:
Vad har man bluetooth till på en mc?
Jag vet inte riktigt. Det fanns en app som inte gick att ladda ner med svenskt "applekonto" och då gav jag upp. Tror att det var den här jag försökte installera:

Yamaha Y-Connect app-reklamsida med slogan "Enhance Your Motorcycle Life with the Y-Connect App".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag hyr ofta en Yamaha Aerox 155 cc utomlands. I princip lika liten och lätthanterlig som en moppe men med rejäla hjul och tillräcklig prestanda. Numera har de både ABS och blutooth-uppkoppling. 😮 Rekommenderas!

[bild]
ja det är ett exempel på en chassie som man både använder till mopeder och scootrar. Kymco gör samma sak. Blir lite segt i svensk moppevariant, men riktigt bra som lätt scooter. Går man till 200-300cc så blir maskinerna 50kg tyngre vilket känns lite knas.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ja det gick väl 25kmh uppför bergen med mig och frun på 😄
Men roligt att se sig om lite
 
pjgb pjgb skrev:
Vad har man bluetooth till på en mc?
Vet inte vad det handlar om i just detta fall, men annars kan det ju tex vara så att man har navigation i instrumentet eller att man kan styra telefonen från knappar på styret (gissar att det är vad det handlar om i scooterfallet ovan).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.