43 206 läst · 397 svar
43k läst
397 svar
Hur löser firman detta?
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Rörmanschetten kommer ju inte heller att kunna monteras korrekt mot slät yta när där är nivåskillnad... så ännu ett fel. 🙈
Sorry men fan vad jag blir lack på sådant hittepå. 🤬👊🏼😪
Sorry men fan vad jag blir lack på sådant hittepå. 🤬👊🏼😪
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Jo men påstår man sig följa BBV och BKR branschregler så ska man ju göra det också och inte komma med sådana här jävla hittepålösningar som bara skapar fel på fel och gör att inte fuktskyddet blir korrekt och risken för skador är överhängande. 😪nino skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och de möjligen/förmodligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för att det ska göra om de nånsin blir klara. Förstår du säkerligen inte kan ge ett svar. Besiktningsmannen kommer ju tillbaka för slutbesiktning, men det hjälper ju föga när han inte ser där inne bakomK Kakel87 skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Nej det kommer det ju inte att göra och det har du själv också påvisat med utdragna bilder från BBV där det klart och tydligt står att det ska sättas plattor under fixturen och även att vissa leverantörer kräver plattor på väggen för att täcka folien.D Drben88 skrev:
Sen brister det med rörmanschett på avloppet och ytterhörnor som inte går att montera korrekt heller när de nu gjort denna totalt meningslösa klacken.
Förstår om du börjat tröttna på att läsa alla mina inlägg men jag vill bara försöka bromsa och hjälpa er så gott jag kan på distans. 🙈🥰🙏🏼
Du har ingen möjlighet att maila bilderna på klacken och avloppet till besiktningsgubben?D Drben88 skrev:Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och de möjligen/förmodligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för att det ska göra om de nånsin blir klara. Förstår du säkerligen inte kan ge ett svar. Besiktningsmannen kommer ju tillbaka för slutbesiktning, men det hjälper ju föga när han inte ser där inne bakom
Innan det är "för sent"
Förstår att du blir frustrerad. Klack är sen länge inte godkänt längre, var väldigt vanligt förut . Så bara där har dom ju frångått branchreglerna.D Drben88 skrev:Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och de möjligen/förmodligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för att det ska göra om de nånsin blir klara. Förstår du säkerligen inte kan ge ett svar. Besiktningsmannen kommer ju tillbaka för slutbesiktning, men det hjälper ju föga när han inte ser där inne bakom
Som Paul har nämnt är det just 110 röret och ytterhörnen som blir nån special lösning för att få till det. Det går säkert att "lösa" men dom gör det så onödigt krångligt.
Sen får du inte vara rädd att påpeka uppenbara fel heller.
Måste ju vara i både ditt och deras intresse att det blir godkänt och inte behöver göras om igen.D Drben88 skrev:Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och de möjligen/förmodligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för att det ska göra om de nånsin blir klara. Förstår du säkerligen inte kan ge ett svar. Besiktningsmannen kommer ju tillbaka för slutbesiktning, men det hjälper ju föga när han inte ser där inne bakom
Så, att kolla med besiktningsmannen innan de fortsätter borde kännas vettigt både för dig och dom.
Hade samma problem i en badrums renovering.
De gjorde mängder med fel och fick göra om allt. Sen andra gången gjorde de ett av felen igen. Så vi fick stoppa det så att det blev rätt. Annars hade det blivit rivning av stora delar igen.
Tänker att du vill inte heller riva allt igen. Så se till att det blir godkänt av besiktningsmannen innan de går för långt.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Jag har ännu en fråga till experterna. Rörgenomföringar i vad det nu än räknas som när vi kommer vidare, (vägg)? De ska vara fixerade, visst?Paul-Staffanstorp skrev:
tappvatten kallt till toaletten kommer ju ner uppifrån av nån anledning, och sitter inte det minsta fixerad ut genom hålet. Är det enligt boken? La upp en video, ursäkta för dålig kvalitet.
Känns dels som det kan bli problem att täta där och dels kanske det kommer slå och låta inne bakom?
Ska tilläggas att de rören som är fixerade mot reglar som syns på videon inte är samma som det som kommer ner till toaletten
Redigerat: