A ArneTW skrev:
Det är ju det du påstår hela tiden... att TS har rätt att vänta tills snön smält.
Då kanske du kan visa var jag gör det?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Då kanske du kan visa var jag gör det?
Läs ditt inlägg #46 igen... och flera andra där du tassar runt det.

Sedan kommer du med tvärsäkra uttalanden om att andra ljuger om dig.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Läs ditt inlägg #46 igen... och flera andra där du tassar runt det.
Inlägg #46 består av en fråga i en mening:

Skärmdump från forumdiskussion med användarprofil och kommentar om snö som anledning till att vänta med fastighetsbesiktning.

A ArneTW skrev:
Sedan kommer du med tvärsäkra uttalanden om att andra ljuger om dig.
Att kalla denna fråga för ett påstående om att "att TS har rätt att vänta tills snön smält." kan jag inte se som något annat än en lögn!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Inlägg #46 består av en fråga i en mening:

[bild]

Att kalla denna fråga för ett påstående om att "att TS har rätt att vänta tills snön smält." kan jag inte se som något annat än en lögn!
Du kan övertyga dig själv om vad du vill.
Jag får väl anta att du är ett forumtroll som aldrig erkänner ett fel och som tycker det är ok att vränga sanningen.

Jag kommer nu att sätta dig på ignore så jag slipper se dina inlägg i framtiden.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Jag kommer nu att sätta dig på ignore så jag slipper se dina inlägg i framtiden.
Tack!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har detta verkligen med undersökningsplikten att göra? Detta är ju en form av bristande flyttstädning i strid med avtalet. Att det inte är flyttstädat när affären görs upp är ju tämligen normalt och inget man kan upptäcka innan tillträdet.
Jag instämmer det är ett avtalsbrott och inte fel i fastighet.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Låter som hårklyveri. Fel i fastighet eller fel i tjänst eller felaktigt utfört avtal; reklamation är det som behövs. Inom skälig tid.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Snö minskar inte er undersökningsplikt.

Du kommer behöva kavla upp ärmarna som husägare så köp ett par arbetshandskar och plocka upp skräpet. Kratta och dammsug gräsmattan.
Dels vore det ju intressant att se belägg för detta påstående dels gäller väl undersökningsplikt att undersöka efter köp. Städkontroll görs efter köp men iofs helst i anslutning till tillträde. Frågan är väl snarast hur lång till man har på sig att komma med anmärkningar, men i ett sådant här fall vore det väl rimligt att man klagar snart efter att problemet visat sig. Det är dessutom enklare för säljarna att göra något åt saken nu än i vintras.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
F FGLIN skrev:
dels gäller väl undersökningsplikt att undersöka efter köp.
Tror att du halkade på tangenterna och menar före köp.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A adron skrev:
Låter som hårklyveri. Fel i fastighet eller fel i tjänst eller felaktigt utfört avtal; reklamation är det som behövs. Inom skälig tid.
Avtalet behöver inte vara fel utan säljare har inte följt avtalet. Hur lång tid efter det att avtalet skrevs som felet var upptäckbart och när avtalspart borde ha sett felet och påtalat det för säljare kan säkert tolkas olika men jag är osäker på om köparen behöver skotta tomten för att leta efter dålig städning för att ha rätt till ersättning.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Har inte läst alla inlägg men kontentan är nog att det är enklast ts städar upp själv........Det tar nog minst på krafterna och psyket iallafall. Jämfört med att väcka talan för nå tusenlappar då ......
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Har inte läst alla inlägg men kontentan är nog att det är enklast ts städar upp själv........Det tar nog minst på krafterna och psyket iallafall. Jämfört med att väcka talan för nå tusenlappar då ......
Så är det nästan alltid om det inte räcker med ett telefonsamtal
 
jo men det är ändå ett dödsbo...........är det avslutat och de efterlevande kanske inte har nånting med fastigheten att göra alls förutom att de är släkt så vet jag inte om jag ens skulle ta upp frågan.......Att köpa av ett dödsbo kan ju innebära mycket överraskningar och detta får ju ändå hamna i avdelningen "bagateller"
Hade det töat fram ett 20 tal bilar så okej då..........
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle föreslå att trådstartaren kontaktar säljaren och berättar om skiten och säger att det stod att det skall vara städat.
Säger att det är för liten sak för att bråka om i domstol men att det likväl är en skuld och att hela problemet kunde lösas i god sämja genom att ställa till talko. Säljarna och köparna hjälps åt att plocka skräp en lördag och packa i sopsäckar och så bjuder köparen på köttsoppa och så är problemet löst och tvisten glömd.
 
A ArneTW skrev:
Nej? Snarast?

Snarast är väl vid tillträdesdagen eller max någon dag senare... inte flera månader/år senare?

/ATW
Visa gärna var det står att man måste skotta bort all snö från tomten på ett hus man köper för att bevisa att det är städat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.