Det finns ju flatstift med avgrening, men man ska inte köpa spisar som inte är anpassade till den Svenska standarden. Man tycker att ett så stort bolag som IKEA skulle kunna kräva det av sin leverantör.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
@hempularen skev ”Du har inte två blåa i någon kabel”
Det finns!
IKEA häll har ingen plint utan kabel är ansluten med flatstift direkt på elektonikkortet.
Och den kabeln har faktiskt 2 blå med olika nyans !

[bild]
Dom måste knölas in i samma nollstift.
Ser ut som lösa kablar i en svart slang.....

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Nej det var en riktig kabel, men jag var också förvånad och öppnade hällen och kabeln var anslutning direkt till kretskortet, ingen plint!

• Gilla
Hammarskallen
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
IKEA häll har ingen plint utan kabel är ansluten med flatstift direkt på elektonikkortet.
Och den kabeln har faktiskt 2 blå med olika nyans ! Dom måste knölas in i samma nollstift.
Nej det måste man inte. Man köper helt enkelt sin häll någon annanstans än på Ikea.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
K
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Ja, verkligen.

• Elektrisk kabel med isolerade ledare i färgerna brun, blå och grön/gul omsluten av svart kabelhölje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag fått igång allt. Stort tack för hjälpen!

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Ja, verkligen.
Jag "pudlar"
Det ser ut som Whirlpool har försökt att styra upp detta med färger på kabel och att det är 2 nollor, 2 faser, samt jord. Indraget i en slang. Det var så ovanligt att jag tog ett foto.

Anmärkningsvärt. Whirlpool skyr verkligen inga medel för att titulera sig som den största idioten bland tillverkare av hällar. Har man gjort sig omaket att tillverka en egen sladd för Nederländerna så kunde de ha låtit tillverka en sladd för övriga länder också, två varianter. Eller ännu bättre, låta holländarna tillverka sin egen sladd. Det är synd att det lyckats blåsa Ikea på att representera dem.

• Gilla
  • Haha
Willmanh och 3 till
  • Laddar…
K
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Anmärkningsvärt. Whirlpool skyr verkligen inga medel för att titulera sig som den största idioten bland tillverkare av hällar. Har man gjort sig omaket att tillverka en egen sladd för Nederländerna så kunde de ha låtit tillverka en sladd för övriga länder också, två varianter. Eller ännu bättre, låta holländarna tillverka sin egen sladd. Det är synd att det lyckats blåsa Ikea på att representera dem.
Men idag är det väl primärt Eluxgrejer under Ikeaskalen? Åtminstone på ugnsfronten. Vissa av diskmaskinerna har å andra sidan tillverkats av Bosch.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.