L linko skrev:
Det märkliga är att den går och klipper precis som den ska, ända tills den kör på något eller fastnar. Om man inte hinner ”kvittera” felet, så försöker den slå av sig själv (precis som den gör normalt), men fastnar med texten hejdå/goodbye.
Det går då inte ens att stänga av den med powerknappen utan jag måste plocka ut batteriet. Sedan går det att starta den som vanligt igen.
Kan det vara frontsensorn eller krocksensorn som är trasig?
 
Hej alla!
Jag fick En 795 av grannen komplett med allt. Han har haft den varmt hela vintern men nu vägrar den att starta överhuvudtaget. Satt i nytt batteri, minnesbatteri och kollat över alla kontakter men ändå helt död. Några idéer om vad som kan vara fel? Maskinen är från ca 2015.
Har sökt i tråden utan att hitta något…
 
Redigerat:
K Kapasu68 skrev:
Hej alla!
Jag fick En 795 av grannen komplett med allt. Han har haft den varmt hela vintern men nu vägrar den att starta överhuvudtaget. Satt i nytt batteri, minnesbatteri och kollat över alla kontakter men ändå helt död. Några idéer om vad som kan vara fel? Maskinen är från ca 2015.
Har sökt i tråden utan att hitta något…
Är det en WG795E årsmodell 2012? Kan möjligen vara knappsatsen eller kabeln mellan knappsatsen och moderkortet som är dålig. Har du ett mätinstrument mät om du får lågt motstånd när du trycker in "power on" knappen mellan två av kontakterna (minns tyvärr inte vilka två kontaktstift som är "power on" så testa dig fram).
 
K Kapasu68 skrev:
Hej alla!
Jag fick En 795 av grannen komplett med allt. Han har haft den varmt hela vintern men nu vägrar den att starta överhuvudtaget. Satt i nytt batteri, minnesbatteri och kollat över alla kontakter men ändå helt död. Några idéer om vad som kan vara fel? Maskinen är från ca 2015.
Har sökt i tråden utan att hitta något…
Någon som varit med om liknande?
 
K Kapasu68 skrev:
Någon som varit med om liknande?
Såg inte svaret jag hade fått🤦‍♂️Men det går inte att mäta då fabriken(?) har siliconat in alla anslutningar 😡
 
K Kapasu68 skrev:
Såg inte svaret jag hade fått🤦‍♂️Men det går inte att mäta då fabriken(?) har siliconat in alla anslutningar 😡
Tag bort tangentbordskontakten från moderkortet och mät direkt på kontakten från tangentbordet. När du trycker in power on ska du ha kontakt mellan två av kontaktstiften, troligen två första eller två sista kontaktstiften om jag inte missminner mig. Om du inte har kontakt mellan några stift när du trycker på power on är kabeln eller tangentbordet trasigt, har du kontakt ligger felet troligen i moderkortet.
 
Hejsan!
Min granne har precis bytt kretskort i sin maskin. Allt frid och fröjd. Men när han startar den nu så går den baklänges. Alltså 100% baklänges. Någon ide om va 17 det kan vara?
 
K Kapasu68 skrev:
Hejsan!
Min granne har precis bytt kretskort i sin maskin. Allt frid och fröjd. Men när han startar den nu så går den baklänges. Alltså 100% baklänges. Någon ide om va 17 det kan vara?
Förväxlat kontakterna till vänster/höger drivmotor?
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Jag behöver skaffa en ny transformator till laddstationen till min 790.
Jag hittar inte samma serienummer på transformatorerna på https://reservdelarochtillbehor.se/ som den jag har. Det närmaste jag kommer är en som liknar min gamla men som ger 60W istället för 50W. Funkar det bra?

Jag har kontaktat Worx support men deras svar dröjer tyvärr.
Är det någon som har tips?
 
R ronba610 skrev:
Förväxlat kontakterna till vänster/höger drivmotor?
Näe, han har kollat det oxå.. vänt dom för säkerhets skull. Ingen förbättring. Men det kvittar, han har sålt den nu😂Tack för svar👍👍
 
M MrH skrev:
Jag behöver skaffa en ny transformator till laddstationen till min 790.
Jag hittar inte samma serienummer på transformatorerna på [länk] som den jag har. Det närmaste jag kommer är en som liknar min gamla men som ger 60W istället för 50W. Funkar det bra?

Jag har kontaktat Worx support men deras svar dröjer tyvärr.
Är det någon som har tips?
Den här köpte jag själv som ersättare
https://www.clasohlson.com/se/Laddare-Worx-Landroid-WA3744/p/51-1852
 
  • Gilla
MrH
  • Laddar…
Hej!
Har precis haft min wg794e delad och fixad kabel i frontsensor. Har en gummihylsa liggandes på bordet nu som jag inte har en aning om var den skall vara? Någon som känner igen och vet var den skall placeras?
 
  • En gummihylsa på ett bord med suddig bakgrund av en wg794e robotklippare och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gummihylsa på betonggolv med tänger i bakgrunden, tillhörande en wg794e robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N nissenhj skrev:
Hej!
Har precis haft min wg794e delad och fixad kabel i frontsensor. Har en gummihylsa liggandes på bordet nu som jag inte har en aning om var den skall vara? Någon som känner igen och vet var den skall placeras?
Hittat placering och fått dit den också! 😂
 
Hur ska man få det här att passa? Köpte nytt hjul på Clas Ohlson.
 
  • PXL_20240514_180622690.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C camho78 skrev:
Hur ska man få det här att passa? Köpte nytt hjul på Clas Ohlson.
Du får dra av den gamla lagerbanan från axeln. Sen pressa på det nya hjulet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.