Frun och jag har strukit färg på staketet vi byggde för ett par år sedan. 4 åringen ville också måla men tydligen bara om han fick göra det på sitt sätt, vilket han inte fick. Rödmålat trästaket framför ett röd trähus med gult entréparti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis nymålat rött staket framför en röd stuga med vit dörr och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålat rödbrunt staket längs en grön gräsmatta med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålat rödbrunt staket vid en tomt med gräs och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Massa kvar att måla.
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Skatorna hade inte gett upp och flyttat.
Det är ju lite svårt att veta om det är samma skator, men i måndags när jag kom från jobbet hade de börjat på ett nytt bo i grenklykan bredvid, i samma träd.
Suck.
Jag har denna tredagarsvecka rivit ner lite pinnar varje kväll, med en hacka från backen. Idag en stege, ordentligt bort med alltihopat och klippt bort klykan de byggt i, räfsat upp allt bös på backen.
Det var väl själva f-n...!
De är ihärdiga. För oss hjälpte det när jag la upp en plasthink (för fågelmat) där de ihärdigt byggde. De slutade efter det, men nu är jag rädd att ta bort hinken...
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Förra året byggde jag fyra utfodringsstationer för rådjur, så kallade rosentorn. Efter vintern såg rosorna lite medfarna ut så jag köpte sex billiga rosplantor på Lidl och planterade på första maj. Redan efter några dagar hade två av dem blivit halverade i storlek och nu är det en som ser ut att ha blivit tuggad på.
 
  • En grön rosentorn i ett trädgårdsland med spår av rådjurbetning på nyligen planterade rosor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Förra årets renoveringar började med att jag byggde ett bord att ställa kapsågen på och en pergola för att kunna jobba i lite skugga. Förra sommaren hade jag ett solsegel ovanpå pergolan, men planen är att den tids nog ska täckas av någon klätterväxt. Vi har redan någon sorts vildvin som verkar trivas på tomten så jag drev upp sticklingar i krukor och planterade intill stolparna. De tog sig inte alls så nu har jag gett upp och försöker med murgröna istället. Vi får se om det går bättre eller om det blir för mycket solljus för dem.
 
  • Pergola med solskydd över en gruslagd yta och ett hembyggt träbord, omgiven av grönska och röd stuga i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Frun och jag har strukit färg på staketet vi byggde för ett par år sedan. 4 åringen ville också måla men tydligen bara om han fick göra det på sitt sätt, vilket han inte fick.[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Massa kvar att måla.
Det är väldigt fint.

Jag har ett vagt minne av att ni målade med slamfärg. Stämmer det?
 
Jiji Jiji skrev:
Det är väldigt fint.

Jag har ett vagt minne av att ni målade med slamfärg. Stämmer det?
Jo det stämmer, slipper gärna skrapning, lång torktid och sådant.
 
  • Gilla
Ohchips och 1 till
  • Laddar…
Varje år tippar kommunen över ett par skottkärrelass med grus över tomtgränsen när de snöröjer. Som får ligga kvar när gatan sopas. I stället för att bara inkorporera detta i grusgången så skapade jag häromåret en liten grusrabatt. Kattfot, bolltistel och en liten sedum har klarat vintern. Idag har jag planterat in saffranskrokus, rysk martorn, praktnejlika samt en fin liten vallmo jag tagit frön från på stranden i Hvide Sande. Gruset är rätt salt, så ogräs är inte något större bekymmer. Vi får se vilka som pallar miljön.
En hemmagjord träram fylld med grus och flera små växter insatta, bredvid en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
En automatisk foderstation för vilt placerad på en gräsmatta med träd och buskar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dragit igång jaktsäsongen.
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Idag har jag äntligen satt potatisen. Blev ovanligt sent i år.
Och så har jag börjat klippa gräset eftersom min vanliga gräsklippare (dvs maken) strejkar idag. 😆
Ska så morötter, rödbetor m.m. och vill täcka landet med gräsklipp först.
Vitlöken fick att rejält grästäcke också.
En köksträdgård med nyplanterad potatis och ett grästäcke över vitlöken i vårsolen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Jo det stämmer, slipper gärna skrapning, lång torktid och sådant.
Vi planerar staketbygge och jag tänker samma sak.
 
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Gangstersmed Gangstersmed skrev:
Varje år tippar kommunen över ett par skottkärrelass med grus över tomtgränsen när de snöröjer. Som får ligga kvar när gatan sopas. I stället för att bara inkorporera detta i grusgången så skapade jag häromåret en liten grusrabatt. Kattfot, bolltistel och en liten sedum har klarat vintern. Idag har jag planterat in saffranskrokus, rysk martorn, praktnejlika samt en fin liten vallmo jag tagit frön från på stranden i Hvide Sande. Gruset är rätt salt, så ogräs är inte något större bekymmer. Vi får se vilka som pallar miljön.
[bild]
Förra året köpte jag en ostronört. Den trivs i min grusodling men den skulle nog trivas ännu bättre om det var lite salt. Den växer ju egentligen längs havsstränder, så det är ett tips från mig till din fina idé.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Har lekt "humla" och penslat mängder av blommor på persikoträdet.
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Gjort två odlingslådor till växthuset
Två nya träodlingslådor i ett växthus med grusgolv, synlig utomhusmiljö genom glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Tagit det ganska lugnt idag, planterat ut lite humleplantor och druckit sake under körsbärsblomen. Man får ju inte glömma att njuta lite också.


Flaska med Choya Sake bland vita körsbärsblommor i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
[bild]Dragit igång jaktsäsongen.
Funkar den bra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.