S
R RickNess skrev:
Det finns givetvis ingen transportavdelning. När jag hade kontakt med UF ang en ev beställning för längesen var den här Daniel på "ekonomiavdelningen"..
Är det därför det är ojämn kvalitet på luckorna för samme Daniel sköter också lacksprutan?

Lärdom nummer ett för alla borde i alla fall vara att ikte inte betala i förskott.
 
S sinuslinus skrev:
Är det därför det är ojämn kvalitet på luckorna för samme Daniel sköter också lacksprutan?

Lärdom nummer ett för alla borde i alla fall vara att ikte inte betala i förskott.
Det enda Daniel gör är att förmedla beställningar till ett helt annat företag som gör luckorna. Och de skickas direkt därifrån till kund.
 
När man kollar på deras hemsida är det bara två personer som har e-post och efternamn, de råkar också vara suppleanter i företaget. Garanterat dessa som äger det. Alla andra har bara förnamn, men å andra sidan har de profilkläder och står framför maskiner som hör hemma i ett snickeri..
Är det drop ship har de i alla fall ansträngt sig för att lura folk..
Dessutom anges ingen besöksadress, bara en adress som INTE är besöksadress. Det talar också emot att de har nån egen tillverkning....

Edit: de betalar ju närmare 100 tusen i arbetsgivaravgifter, så anställda har de ju definitivt....
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Lustigt histogram över deras omdömen...

Histogram från Google Review Summary som visar ett genomsnittsbetyg på 2,6 baserat på 33 recensioner.
 
  • Haha
  • Gilla
Staffan_V och 3 till
  • Laddar…
C
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Edit: de betalar ju närmare 100 tusen i arbetsgivaravgifter, så anställda har de ju definitivt....
Var ser du det någonstans? Alla ställen jag tittar på säger 0 anställda, och 100 000 kr i arbetsgivaravgifter motsvarar ju dessutom bara en bruttolön på 320 000 eller ca. 26 000 kr/månad före skatt. Inget man avlönar något produktionsteam med.
 
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Alla ställen jag tittar på säger 0 anställda
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
När man kollar på deras hemsida är det bara två personer som har e-post och efternamn, de råkar också vara suppleanter i företaget. Garanterat dessa som äger det. Alla andra har bara förnamn, men å andra sidan har de profilkläder och står framför maskiner som hör hemma i ett snickeri..
Är det drop ship har de i alla fall ansträngt sig för att lura folk..
Dessutom anges ingen besöksadress, bara en adress som INTE är besöksadress. Det talar också emot att de har nån egen tillverkning....

Edit: de betalar ju närmare 100 tusen i arbetsgivaravgifter, så anställda har de ju definitivt....
Årsredovisningen 2022:
Utdrag från årsredovisning med markerade personalkostnader i en tabell.

Not 2 (medeltal anställda) är tom, troligen slarv
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Var ser du det någonstans? Alla ställen jag tittar på säger 0 anställda, och 100 000 kr i arbetsgivaravgifter motsvarar ju dessutom bara en bruttolön på 320 000 eller ca. 26 000 kr/månad före skatt. Inget man avlönar något produktionsteam med.
Bara att ringa Skatteverket och fråga...
Det är ca 100 tusen i månaden (inser att jag var lite otydlig där), så nånstans mellan 5 och 10 anställda skulle jag gissa...
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Betalvägg
Nej, det räcker med att vara gratis registrerad användare.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Betalvägg, men då är det säkert det som orsakar nollor i personaluppgifterna. Slarvigt av dem...
Från öppna informationen på merinfo ([länk]):

[bild]
Men bakom betalväggen finns siffrorna för transportavdelningen och där kommer förklaringen!
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
R RickNess skrev:
Det finns givetvis ingen transportavdelning. När jag hade kontakt med UF ang en ev beställning för längesen var den här Daniel på "ekonomiavdelningen"..
Det är fantastiskt vad han är begåvad den där Danne. Det enda han inte kan är att leverera fina köksluckor i tid 😂
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Är det därför det är ojämn kvalitet på luckorna för samme Daniel sköter också lacksprutan?

Lärdom nummer ett för alla borde i alla fall vara att ikte inte betala i förskott.
Hej, jag fick leverans i början av februari. Beställde i slutet av september. Hade sån flax att pga att jag bad om att använda vårt eget DHL avtal för frakten, så missade de förskottsbetalningen. Mina luckor var fina utan anmärkning. Hade samma problem före leverans med 4 olika leveransbesked. (Inte packat, bilen var full, etc.) Hade egen färg och det fixade de. Tror inte att det är ett ” lur” företag men ett företag med extremt dålig logistik. Jag skulle aldrig rekommendera detta företag till någon annan.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
C
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det enda han inte kan är att leverera fina köksluckor i tid 😂
Han borde kanske starta en kvalitetsavdelning också?
Det som förbluffar mig hur ordrarna förefaller mala på i all oändlighet utan att komma till avslut. Först dessa löften om leverans, sen kommer delleverans, sen fattas det grejor, sen är vissa grejor skadade, osv.
 
  • Gilla
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
R RickNess skrev:
var den här Daniel på "ekonomiavdelningen"
Är det bara jag som får associationer till en radioreklam för kanske fem till tio år sedan?
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.