Hej!
Jag har två spotlightskenor från Hide-a-lite focus track.
Jag vill ta in ström till skenan från utanpåliggande takkontakt och koppla in lampsladden till den mittanslutningen som sitter mellan de två 1-meters skenorna.
Problemet är att jag inte förstår hur det är tänkt att anslutas. Jag trodde det skulle finnas färdig anslutning/koppling för att bara koppla in min lampsladd?
Någon med erfarenhet som kan förklara?
Jag har två spotlightskenor från Hide-a-lite focus track.
Jag vill ta in ström till skenan från utanpåliggande takkontakt och koppla in lampsladden till den mittanslutningen som sitter mellan de två 1-meters skenorna.
Problemet är att jag inte förstår hur det är tänkt att anslutas. Jag trodde det skulle finnas färdig anslutning/koppling för att bara koppla in min lampsladd?
Någon med erfarenhet som kan förklara?
Hej, tack för svar. Men den där delen är väl inte för att ta in ström till skenan från exempelvis en takkontakt? Det är det jag behöver hjälp med. Sladden går till en stickpropp som ska in i en kontakt i taket, för att ge ström till skenan.
Den du visar är en skarvbit mellan två skenor och ska inte kopplas något på. Det är en infart i ena änden som du ska ha och där koppla in kabeln. typ en sådan här som trycks in i ena ändenK klöjm2 skrev:
https://www.lampgallerian.se/lampor...wKCAjwxLKxBhA7EiwAXO0R0Md-6Ju1XSVco4l5zgl8rZf
Jag trodde också det varav min edit, men är det verkligen så? Är inte detta en rak skarv? Varför den klumpiga lådan i mitten?J jonaserik skrev:
Men tänker såhär: varför skulle de ha en genomföring om det endast är en skarv (ser ut att vara det iallafall) och varför skulle de ha en skarv som heter rakskarv och en skarv som heter mittanslutning?J jonaserik skrev:
Känns som att du killgissar lite?
Precis. Den delen som heter mittanslutning är just för att kunna tillföra ström till skenan. Rakskarven är just bara en skarv för att foga ihop skenor med varandra. Sedan finns det ändanslutningar också men dom har jag koll på. Så jakopp du har rätt angående de olika mittdelarna, de fyller olika funktioner.