F Fluxor skrev:
Vissa inställningar kan görs direkt i låset. Exempelvis språk. Har du tittat så volymen på ringklockan inte går att justera där?
Nope, inga inställningar kan göras direkt i låset efter man har installerat Yale Home appen med låset. Allt styrs från appen.
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
mickelindkvist mickelindkvist skrev:
Stämmer bra.
Batterinivå kan du dock få fram i SmartThings appen samt lägga en rutin som varnar med en notis om den understiger ett visst värde som du bestämmer själv.
Ringklockan har tyvärr inga inställningar gällande aktivering eller volym vad jag har sett.
Tackar, får kolla upp SmartThings appen asap.
 
BruketFans BruketFans skrev:
Tackar, får kolla upp SmartThings appen asap.
Smart things-appen? Är det Verisures app det? Eller är det någon tredjepartsapp?
 
M MacKalle skrev:
Smart things-appen? Är det Verisures app det? Eller är det någon tredjepartsapp?
Tredjeparts
 
Jag har en V2N sedan 3 år tillbaka som fungerat bra. Beslutade mig för att komplettera med Yale Access and Connect-kit för Yale Doorman.

Testade flera timmar men fick det inte att fungera. Den hittade WiFi men sa att Bluetooth-signalen var för låg.

Strömuttaget sitter ca 1 meter från låset och jag testade även med skarvsladd och höll den vita dosan precis vid låset.

Testade med 2 olika routrar samt dedikerat 2.4Gz-nät, 2 olika mobiler samt nollställde låset 2 ggr.

Någon annan med liknande problem? Kan det vara bluetooth som är trasigt i själva låset?

En bekant tipsade om Verisures variant. Någon som vet om den fungerar bättre?

Oerhört tacksam om ngn kan ge feedback på detta innan jag beställer verisures variant: (https://mypages.verisure.com/se/webshop.html#product/1190)
 
  • Gilla
draje
  • Laddar…
M MacKalle skrev:
Ok, tack för svar. Men utveckla gärna. Det enda jag hittar som heter så är denna:
[länk]
Men den verkar vara för Samsungprylar.
Äh, glöm det. Hittade själv…

Men jag vill ju gärna hjälpa andra som kanske undrar, så här kommer en länk till info:
https://support.shopyalehome.com/samsung-smartthings-BkMBFNgPS
 
  • Gilla
mickelindkvist
  • Laddar…
P peroy skrev:
Jag har en V2N sedan 3 år tillbaka som fungerat bra. Beslutade mig för att komplettera med Yale Access and Connect-kit för Yale Doorman.

Testade flera timmar men fick det inte att fungera. Den hittade WiFi men sa att Bluetooth-signalen var för låg.

Strömuttaget sitter ca 1 meter från låset och jag testade även med skarvsladd och höll den vita dosan precis vid låset.

Testade med 2 olika routrar samt dedikerat 2.4Gz-nät, 2 olika mobiler samt nollställde låset 2 ggr.

Någon annan med liknande problem? Kan det vara bluetooth som är trasigt i själva låset?

En bekant tipsade om Verisures variant. Någon som vet om den fungerar bättre?

Oerhört tacksam om ngn kan ge feedback på detta innan jag beställer verisures variant: ([länk])
Jag har använt Verisures prylar i flera år, fungerar perfekt. Köpte modulen till låset och wifi-gateway på Tradera till rätt pris. Nya grejer i kartong, tror killen jag köpte av fortfarande säljer. Har köpt av honom vid flera tillfällen.
 
  • Gilla
peroy
  • Laddar…
Doddlas Doddlas skrev:
Det känns som om L3 har många barnsjukdomar. Jag köpte ett som inte reagerar att på dörren är öppen, lyckas inte aktivera låset och får meddelandet ”open door for configuration”. Efter 1h i kö till kundtjänst så ombads jag montera ned det för att kontrollera att sladdarna satt rätt och sedan montera upp det på nytt vilket bara var slöseri på tid.
Hur gick det med detta? Vi har likadant
 
P peroy skrev:
Jag har en V2N sedan 3 år tillbaka som fungerat bra. Beslutade mig för att komplettera med Yale Access and Connect-kit för Yale Doorman.

Testade flera timmar men fick det inte att fungera. Den hittade WiFi men sa att Bluetooth-signalen var för låg.

Strömuttaget sitter ca 1 meter från låset och jag testade även med skarvsladd och höll den vita dosan precis vid låset.

Testade med 2 olika routrar samt dedikerat 2.4Gz-nät, 2 olika mobiler samt nollställde låset 2 ggr.

Någon annan med liknande problem? Kan det vara bluetooth som är trasigt i själva låset?

En bekant tipsade om Verisures variant. Någon som vet om den fungerar bättre?

Oerhört tacksam om ngn kan ge feedback på detta innan jag beställer verisures variant: ([länk])
Tyvärr samma problem som du
Svårt att få bra blåtand kontakt verkar det som .
Trots löjligt bra förutsättningar med 1 m avstånd utan hinder .

Hur har du löst det ?
Efter tips så provar jag att starta om bryggan en gång per dygn via smart styrning
Har funkat nu i några dagar
Återstår o se om det håller i sej.
 
A adamel2006 skrev:
Tyvärr samma problem som du
Svårt att få bra blåtand kontakt verkar det som .
Trots löjligt bra förutsättningar med 1 m avstånd utan hinder .

Hur har du löst det ?
Efter tips så provar jag att starta om bryggan en gång per dygn via smart styrning
Har funkat nu i några dagar
Återstår o se om det håller i sej.
Jag lämnade igen Yale access/Connect kit och kör bara vanliga V2N igen.
 
Har precis köpt ett Yale L3 från 2021 med tillhörande slutbleck 1487-2.

Bör jag byta till detta eller funkar slutblecket jag har idag (1489-14)?
 
M Markusdsandersson skrev:
Har precis köpt ett Yale L3 från 2021 med tillhörande slutbleck 1487-2.

Bör jag byta till detta eller funkar slutblecket jag har idag (1489-14)?
Det märker du rätt omgående. Jag använde mitt gamla slutbläck, då jag tyckte det medföljande blev så skamligt.
 
  • Gilla
Markusdsandersson
  • Laddar…
S
A adamel2006 skrev:
Tyvärr samma problem som du
Svårt att få bra blåtand kontakt verkar det som .
Trots löjligt bra förutsättningar med 1 m avstånd utan hinder .

Hur har du löst det ?
Efter tips så provar jag att starta om bryggan en gång per dygn via smart styrning
Har funkat nu i några dagar
Återstår o se om det håller i sej.
Kan du ändra språket till svenska i Yale Home appen? För mig vägrar låset prata något annat än engelska. Kontakt med Yale support säger bara att man ska installera om appen eller fabriksåterställa, vilket givetvis inte löser problemet i mitt fall...

Tycker Yale Connect verkar vara en riktigt skakig lösning.
 
Har idag ett yale doorman med fjärrövervakning/styrning.
Vill komplettera med ytterligare ett Yale doorman, och kommer då bli ett betonggolv mellan våningarna. Kommer jag då behöva en mottagare till för att det är betonggolv och två lås, kan appen hantera två olika mottagare ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.