Har ni nån byggvaruhandel i sthlms området som ni kan rekomendera som har bra pris och har bra produkter..+godkänd service:)

Bauhaus Järfälla, Byggmax (Mot emot infra city), K-rauta (Bromma)

Ingen av dessa har väl exceptionellt kunnig personal (som jag har stött på) - men vet man vad man skall ha så funkar dom. det finns många olika kvaliteter på alla dessa - så man får kolla lite vad man vill betala för, och vad man snålar mera på.

/K

Vallentuna byggvaror vill jag rekommendera trots att de inte är superbilliga. Däremot är de mycket kunniga, hjälpsamma och hjälper gärna till med enklare beräkningar och sånt så att man inte får en massa spill. :D

Håller med om K-Rauta (Bromma) som även har en del "annorlunda" grejer i lager. Finns även en kille där (ganska lång, blond) som är mycket kunnig. När vi ändå är inne på service och kunskap så kan jag tipsa om Beijer i Tumba - där fick jag värdefull hjälp ett antal gånger under vårt husbygge.

Vad gäller priser så har jag inte detaljkoll på vilken som är billigast på vad, men Bauhaus och K-Rauta brukar ligga bra till. Finns däremot några skräckexempel på dyra byggvaruhus...

Fredells har jag upplevt som ruggit dyra.
Men är man med i villaägarna så får man 10-20% på ordinarie pris och till min förvåning så hamnar ibland priserna under de "billiga" varuhusen.

Detta är bra att ha i åtanke när man kanske inte har tid eller lust att åka så långt.

Det tråkiga är att man måste höra i kassan för att se hur mycket man får i rabatt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.