Mitt larm indikerar att batteriet behöver bytas, jag öppnar och ser att det står "rechargeable" på batteriet. Skulle jag kunna ladda detta batteri med min bilbatteriladdare? Var inne på att köpa ett nytt batteri tills jag såg att det står laddningsbart.
Tacksam för svar!
/ Marie
Tacksam för svar!
/ Marie
Larmet laddar batteriet så att larmet fortsätter att fungera (en viss tid) vid strömavbrott.
Indikeringen du får innebär att batteriet inte längre tar laddning som det ska och därför bör bytas ut. Det behöver inte vara ett batteri som larmtillverkaren tillhandahåller utan det finns bra alternativ.
Det gäller bara att kabelskorna (anslutningarna) passar på det nya batteriet och att man håller rätt på plus resp. minus.
Indikeringen du får innebär att batteriet inte längre tar laddning som det ska och därför bör bytas ut. Det behöver inte vara ett batteri som larmtillverkaren tillhandahåller utan det finns bra alternativ.
Det gäller bara att kabelskorna (anslutningarna) passar på det nya batteriet och att man håller rätt på plus resp. minus.
Jaha, ok. Tack för svar! Så detta batteri kan jag inte ladda upp alltså?jbr skrev:
Uppladdningsbara batterier har inte obegränsad livslängd och det här batteriet har antagligen tappat stor del av sin kapacitet.L Marieåbj skrev:
Du kan ladda upp det...det laddas ju upp kontinuerligt nu när det sitter monterat i larmet men kapaciteten har gått ner så det kommer antagligen inte hålla larmet i drift särskilt länge om du får strömavbrott.
Det är precis som startbatteriet i bilen, förr eller senare måste det bytas ut om man vill att bilen ska kunna startas när man ska ut och åka.
Jag förstår! Tack för svar!jbr skrev:Uppladdningsbara batterier har inte obegränsad livslängd och det här batteriet har antagligen tappat stor del av sin kapacitet.
Du kan ladda upp det...det laddas ju upp kontinuerligt nu när det sitter monterat i larmet men kapaciteten har gått ner så det kommer antagligen inte hålla larmet i drift särskilt länge om du får strömavbrott.
Det är precis som startbatteriet i bilen, förr eller senare måste det bytas ut om man vill att bilen ska kunna startas när man ska ut och åka.
Tack snälla! 🙏
Liknande trådar
-
Hur få till det med en solcellsanläggning så att batterierna laddar nattetid.
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Batteri + laddare till Paslode IM50 Lithium
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Fjärrstyrd/fjärrövervakad batteriladdare till bilen?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Laddare till 4,8V batteri?
El -
batteriladdare till skruvdragaren har helt plötsligt slutat fungera
Verktyg, Maskiner & Fordon