Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Här tänkte jag ha en plats för primalskrik när ytterligare en person går direkt från att läsa halva första inlägget i en frågetråd till att svara ”Jag vet inte säkert, men...” som inlägg 271.
Såhär fyra år och 501 sidor senare tänkte jag dra till med ett origialtanke-gaaahhh!!!

Tydligen har lite utskick och/eller startsidesplaceringar gjort att ett antal trådar jag följer fått nytt blod. Nytt, men inte friskt. I trådens anda.

Karikatyrbild av gult tecknat figur framför en parodi av målningen Skriet.
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
4774
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Såhär fyra år och 501 sidor senare tänkte jag dra till med ett origialtanke-gaaahhh!!!

Tydligen har lite utskick och/eller startsidesplaceringar gjort att ett antal trådar jag följer fått nytt blod. Nytt, men inte friskt. I trådens anda.

[bild]
🤣
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är väl den majoriteten vi redan har? 🤔
Jo, är väl bara att titta på rebellmamman som blev sparkad.
Inga anmärkningar mot hennes jobb, jobbat massor med år inom gebitet men hade lite fel åsikter.
 
RoTe
L lat skrev:
Jo, är väl bara att titta på rebellmamman som blev sparkad.
Inga anmärkningar mot hennes jobb, jobbat massor med år inom gebitet men hade lite fel åsikter.
Du menar klarar inte säkerhetsklassningen?
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Såhär fyra år och 501 sidor senare tänkte jag dra till med ett origialtanke-gaaahhh!!!

Tydligen har lite utskick och/eller startsidesplaceringar gjort att ett antal trådar jag följer fått nytt blod. Nytt, men inte friskt. I trådens anda.

[bild]
Ja, relaterat GAAHHHH så var det igång något ärkemiffo idag och gjorde inlägg i massa gamla trådar.
 
Storsockret
Litet gaaaah när dom ringde från operation imorse och erbjöd sambon en kort varsel-tid för diskbråcket imorgon, men som inte gick för att Ipren hade tagits inom 5 dagar.

Nåväl, den 30 har vi ändå äntligen en tid ändå, så inte så lång väntan kvar nu.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAHHHHHHH❗❗❗
Mera molnkräks
Fotspår i nysnö som täcker mark och vägar, indikerar nyligt snöfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du menar klarar inte säkerhetsklassningen?
Jo, hon klarade hela säkerhetsklassning en. Men hennes åsikter var fel.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Nejnejnej...
Snötyngda träd och ett snötäckt tak på en veranda, sett från ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Nejnejnej...
[bild]
Ännu mer lappmögel?!
 
kashieda kashieda skrev:
Ännu mer lappmögel?!
Japp, hittills 20 cm sen i natt, men "borde" avta ikväll..
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Gah!
Jag klagar mycket på Postnord men UPS tar ändå priset i oförmåga att faktiskt leverera paketen i kombination med en undermålig kundtjänst. Paketet i fråga har haft statusen "Ute för leverans" varje dag i över en vecka för att sedan ändå scannas in på lagret igen på kvällarna. Det ska från Malmö till Karlskrona, till ett ombud dessutom. Det kan inte vara så svårt.
 
  • Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Gah!
Jag klagar mycket på Postnord men UPS tar ändå priset i oförmåga att faktiskt leverera paketen i kombination med en undermålig kundtjänst. Paketet i fråga har haft statusen "Ute för leverans" varje dag i över en vecka för att sedan ändå scannas in på lagret igen på kvällarna. Det ska från Malmö till Karlskrona, till ett ombud dessutom. Det kan inte vara så svårt.
Jag misstänker att budet ibland skiter i att försöka leverera de sista paketen om rundan drar ut på tiden och bara markerar att ”ingen var hemma” eller ”portkod saknas” eller nåt annat trams. Speciellt brukar det hända om dom inte har fått mitt telefonnummer så att budet kan ringa och kolla om jag är på plats. En gång hjälpte det att ringa kundtjänst och be dem lägga till mitt mobilnummer i sändningsinformationen. Annars brukar jag be dem att leverera till närmsta UPS-ombud istället om första leveransförsöket misslyckas. Vi har ett ganska nära så det är lättare att hämta där än att sitta hemma och vänta flera dagar i rad.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Jag misstänker att budet ibland skiter i att försöka leverera de sista paketen om rundan drar ut på tiden och bara markerar att ”ingen var hemma” eller ”portkod saknas” eller nåt annat trams. Speciellt brukar det hända om dom inte har fått mitt telefonnummer så att budet kan ringa och kolla om jag är på plats. En gång hjälpte det att ringa kundtjänst och be dem lägga till mitt mobilnummer i sändningsinformationen. Annars brukar jag be dem att leverera till närmsta UPS-ombud istället om första leveransförsöket misslyckas. Vi har ett ganska nära så det är lättare att hämta där än att sitta hemma och vänta flera dagar i rad.
Ja, hemleverans hade jag inga förhoppningar på men i det här fallet valde jag ombud från första början, men inte ens det verkar de reda ut.

Var två år sedan jag fick en leverans med UPS senast och då tog det över en månad och massor av kontakt med kundtjänst. Får se om det går bättre den här gången.
 
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar alltid undvika hemleverans om det går. Det är alltid så bökigt, vilken tid passar det? Kan jag lämna vid dörren, du var inte hemma så vi provar igen... Nä lämna det vid det lokala ombudet där jag ändå åker om till och från jobbet.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.