Bananskalare Bananskalare skrev:
[bild]
Det blev visst en överkörd mine craft groda.
Kan man stämma den som gjort tårtan.
Det är förjävligt.
Att jag gjort tårtan borde inte ha någon. betydelse. Jag skasyämms.
Besiktade du tårtan först? Undersökningsplikten är ganska så omfattande när det gäller den punkten. I mitt fall med soptunnan som blåser omkull så är det inget som jag kunde föreställa mig och självklart hade mäklaren o säljaren valt en vindfri dag att ha visning på....

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Besiktade du tårtan först? Undersökningsplikten är ganska så omfattande när det gäller den punkten. I mitt fall med soptunnan som blåser omkull så är det inget som jag kunde föreställa mig och självklart hade mäklaren o säljaren valt en vindfri dag att ha visning på....
Rätt. Det går ju att äta hela tårtan innan man köper den för att förvissa sig om att den är felfri.

P Pin skrev:
Rätt. Det går ju att äta hela tårtan innan man köper den för att förvissa sig om att den är felfri.
Finns det rätt mängd Curare i den är det inget du lär klaga på...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Finns det rätt mängd Curare i den är det inget du lär klaga på...
Hur vet du att det är rätt mängd? Har du en metod att fastställa att överdosen inte är överdoserad. Vilken SI standard åberopar du?

P Pin skrev:
Hur vet du att det är rätt mängd? Har du en metod att fastställa att överdosen inte är överdoserad. Vilken SI standard åberopar du?
Vet inte om det finns SI enhet för icke levande !!! Skriv till " Fråga Lund" och fråga eller " Fråga Doktorn" som är varje vecka!

P Pin skrev:
Vad säger försäkringsbolaget att påbörja arbetet innan de har utrett allt? Dvs hittar du fel i tårtan när du äter den, vad gäller då?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Vad säger försäkringsbolaget att påbörja arbetet innan de har utrett allt? Dvs hittar du fel i tårtan när du äter den, vad gäller då?
Varför skulle ett försäkringsbolag försäkra tårtan? Tror inte ens Lloyds skulle ha en anledning till det??!!?!
Sedan finns det massvis med ingredienser som kan innehålla sådant som lagras länge i kroppen innan något symptom visar sig. Hur ska du bevisa att det är/ var just i tårtan som felet fanns?

A anis16 skrev:
Vad för fel? Att jag överlever curaren? Ät en bit till!
Fb är pompösa och förtjänar en tårtning.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Varför skulle ett försäkringsbolag försäkra tårtan? Tror inte ens Lloyds skulle ha en anledning till det??!!?!
Sedan finns det massvis med ingredienser som kan innehålla sådant som lagras länge i kroppen innan något symptom visar sig. Hur ska du bevisa att det är/ var just i tårtan som felet fanns?
Tårta är en rätt, hur kan det då vara fel

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P Pin skrev:
Tårta är en rätt, hur kan det då vara fel
Nämen asså:
Two wrongs don't make it right, but three rights make a left!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jag bor på en öde ö och har byggt en brygga för att brygga egen öl. Nu vill jag ha en solcellsanläggning med öl-drift. Några tips?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Jag bor på en öde ö och har byggt en brygga för att brygga egen öl. Nu vill jag ha en solcellsanläggning med öl-drift. Några tips?
Du måste först ta reda på hur många långburk det går i timmen

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Att dricka eller brygga??

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
N Niq skrev:
42

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.