WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Ville kunna koppla flera saker till HAN-porten på elmätaren, då jag har RJ45-varianten så ska det bara vara att koppla flera enheter parallellt så jag köpte en RJ45-splitter, funkade givetvis inte eftersom elmätaren är en Kamstrup Omnipower och den kommunicerar inte mer fler enheter än en via RJ45...
Kamstrup hänvisar till RJ12-varianten istället.

Sagt och gjort, jag beställer en RJ12-splitter och en läsare till RJ12 och elbolaget är hjälpsamma och byter min RJ45 till en RJ12 utan bekymmer.

Nu kopplar jag in laddboxens lastbalanserare (CTEK Nanogrid Air) och ser att den inte lyckas prata med den, tydligen är det något som inte funkar när man kombinerar Nanogrid och Kamstrups RJ12-modul.

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
 
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S
Spontanköpte panel på byggmax idag. 5 meterslängder.
När jag kommer hem och ska ta hand om dem så ser jag att det är mörkt i änden på paketen. Öppnar upp och det är plaskblött.
Gaaahhh!!!

Blir reklamation imorgon.

Det var bara byggmax som hade obehandlad panel på lager. Får bli någon annan lösning nu. Blött trä i öppnat skyddsplastemballage, synlig mörk fuktighet och text från bygghandel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackade träpaneler med synliga vattenskador och en trasig ände på förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Här vill jag vältra mig i andras olycka, så får jag bara läsa om bilar och motorcyklar.
Enig. Imorgon rår ni ha roligare problem.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
GHHHHAAAA
Kompis till mig har haft det lite jobbigt på jobbet några dagar.
De jobbar som trädfällare, grannen till en ny granne som fäller träd på tomten, vill inte att träden ska fällas. Så kompisen och hans kollegor har blivit filmade och fotade hela dagen. Frun i huset kom t.o.m ut med lunch så de inte missade att filma nått. En hel del mindre trivsamma ord har oxå fällts.
Idag på eftermiddagen blev stämningen så hotfull att de packade ihop och åkte, det krävs ju en viss säkerhet när man fäller träd, men de kände att den inte kunde upprätthållas.

Det hela skulle nog bli en smaskig historia här på BH.
 
  • Wow
  • Ledsen
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
galento
GAAAHHHH , det var ett väldans strul med Outlook , åtkomst till mailen nekas 😠😠🤔
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
galento galento skrev:
GAAAHHHH , det var ett väldans strul med Outlook , åtkomst till mailen nekas 😠😠🤔
Du är inte ensam, satt flera timmar i går kväll innan jag fick skiten att funka.
 
galento
Isakare Isakare skrev:
Du är inte ensam, satt flera timmar i går kväll innan jag fick skiten att funka.
Har inte fått det att fungera än , vete fasen hur det blev så . Men det verkar fungera i mobilen. Kan vara nåt större problem då kanske.

Fick du åtkomst nekad du också ?
 
wildeside
GAAAAHHHH!!!
Förbannade reklam i Outlook

"Din begravningsbyrå Botkyrka – Enkelt & tryggt planering online"

Det är över 1,5 år sen jag googlade efter begravningsbyrå när jag skulle begrava en närstående och det va inte ens i närheten av Botkyrka.
Får hela tiden reklam om olika begravningsbyråer, har dom inte förstått att jag har andra intressen med.
 
wildeside wildeside skrev:
GAAAAHHHH!!!
Förbannade reklam i Outlook

"Din begravningsbyrå Botkyrka – Enkelt & tryggt planering online"

Det är över 1,5 år sen jag googlade efter begravningsbyrå när jag skulle begrava en närstående och det va inte ens i närheten av Botkyrka.
Får hela tiden reklam om olika begravningsbyråer, har dom inte förstått att jag har andra intressen med.
Det är väl inte Outlooks fel,..😉 Oberoende av mejlklient hade de kommit, kommer även reklam i min Thunderbird.😎
 
wildeside
Måste väl vara Outlook som tvingar på mej reklamen eller påstår du att begravningsbyråerna bestämmer över vilken reklam jag ska se i Outlook?
Har lyckats få i stort sett alla andra sidor reklamfria med diverse adblocks.
Har tex inte någon reklam på gmail sidan.
Inna du tar ton så ja, jag håller på att avveckla min Outlook men har använt samma mailadress sen urminnes tider så det är en Hotmail adress som skapades långt innan Outlook tog över Hotmail.
 
Förstår nog inte, är det inte mejl med reklam du får i Outlook som mejlklient?
 
Jag gissar på att det är en onlinevariant av Outlook 🤔
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag gissar på att det är en onlinevariant av Outlook 🤔
Oki, så kan det vara att köra via webbmejl, tänkte inte på det och då reklam på webbsidan.
 
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
wildeside
Att AndersS inte förstår är inget jag ska fördjupa mej i mer än att det är kanske jag som förklarar som en kråka eller liknande.
Japp det är online versionen.


Så det löste sig iaf utan att jag försökte förklara.😂
 
galento
wildeside wildeside skrev:
det är en Hotmail adress som skapades långt innan Outlook tog över Hotmail.
Samma här , men det verkade fungera i den stationära datorn i em så vi får väl se 🤔🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.