2 086 läst · 12 svar
2k läst
12 svar
RCO R-CARD M5
Hej,
Håller på med en liten RCO R-CARD M5 Mini installation. Försöker lägga till UC-50 centralen till programvaran för att kunna programmera den.
Enligt manualen ska man koppla datorn direkt till UC-50 för att använda sig av det interna ip-nummret, men verkar inte hitta. Har även försökt hitta UC enheten via MAC adressen, utan framgång.
Hur är det rätta sättet man ska göra för att få det att fungera helt enkelt? =)
Programvaran är korrekt installerat på datorn, med SQL Express osv..
//S
Håller på med en liten RCO R-CARD M5 Mini installation. Försöker lägga till UC-50 centralen till programvaran för att kunna programmera den.
Enligt manualen ska man koppla datorn direkt till UC-50 för att använda sig av det interna ip-nummret, men verkar inte hitta. Har även försökt hitta UC enheten via MAC adressen, utan framgång.
Hur är det rätta sättet man ska göra för att få det att fungera helt enkelt? =)
Programvaran är korrekt installerat på datorn, med SQL Express osv..
//S
Du behöver en dio, io eller db-50 som sedan ansluts till UC. UCn själv kan inte styra dörrmiljöer.D dvjstefan skrev:
Läs på sidan 10 så ser du hur en anläggning kan se ut: https://www.rco.se/Media/mediearkiv/Projektering/systembeskrivning.pdf
Jodå, UCn kan visst styra ellåset själv, men det är inte lämpligt. Det är mycket bättre att använda en DB-50, för att använd DIO5084 så behöver man ha Mega installerat.Jockas021 skrev:
Ok då hade jag bara tur som driftsatte 18 dörrmiljöer med 14st Dio och 4 st DB50 via 3st UC50/8 där jag använder första ingången på Dio som öppnaknapp och första utgången som dörrstyrning till elbleck i en anläggning utan att Mega är konfigurerat på dessa UC.X xdigger skrev:
Mega behöver inte vara konfigurerat på UC:na men megalicensen behöver vara registrerad till aktuell M5.P puttrix skrev:
Hur länge sen är detta?
Har jag för mig att man inte behövt det tidigare.
Behöver man ha någon särskild hårdvara till dator att köra r-card på? Siktar på att uppgradera föreningens installation samt datorhårdvara.
Jag skulle rekommendera att köra hosting, dela för backupers skull, ni kan komma åt systemet varifrån som helst och för att hela tiden ha programvaran uppdaterad.Roffe_riff skrev:
Okej. Men de betyder att man inte behöver annat än nätverk mot rco uc80? Hosting hos vem som helst eller rco / electrolux?X xdigger skrev:
Liknande trådar
-
Problem med solfångare (Termomat TM5-B)
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Avslutad: Tävla och vinn supercoola blommor från LEGO Botanical!
Tävling -
Skillnader mellan DCMS575 och DCM575?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hade borta fiberconverter , nu dött...
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Vilken Drivrem till McCulloch M53-170?
Trädgårdsmaskiner