Medlem
· Västra Götaland
· 30 inlägg
Hej alla!
Jag är i projekt att renovera och ska sätta garderober längs en vägg i sovrummet. Problemet är att väggen delas med bastun och tilluftsventilen sitter där. Bastun ser ut enligt följande med tilluft från sovrum och in i bastun under aggregatet, och en frånluftsventil diagonalt på andra väggen ut mot badrummet.
Här ses tilluftsventilen
I bastun
Frånluftsventil
Dörren med ca 2 cm spalt
Önskan är att garderoben ska täcka väggen men att ventilen då alltså hamnar bakom garderober. Min fundering är kring att ta bort ventilen men undrar om detta förstör bastun. Är det ett alternativ att ha kvar ventilen bakom en garderob eller blir det bara dåligt för ventilation, kläder i garderob etc?
Någon som har några bra tankar? Tacksam för hjälp!
Mvh Markus
Jag är i projekt att renovera och ska sätta garderober längs en vägg i sovrummet. Problemet är att väggen delas med bastun och tilluftsventilen sitter där. Bastun ser ut enligt följande med tilluft från sovrum och in i bastun under aggregatet, och en frånluftsventil diagonalt på andra väggen ut mot badrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här ses tilluftsventilen
Logga in
Skapa konto
I bastun
Logga in
Skapa konto
Frånluftsventil
Logga in
Skapa konto
Dörren med ca 2 cm spalt
Logga in
Skapa konto
Önskan är att garderoben ska täcka väggen men att ventilen då alltså hamnar bakom garderober. Min fundering är kring att ta bort ventilen men undrar om detta förstör bastun. Är det ett alternativ att ha kvar ventilen bakom en garderob eller blir det bara dåligt för ventilation, kläder i garderob etc?
Mvh Markus
Håller med om att ventilationen under dörren är fullt tillräcklig, det finns en rekommendation på 125cm2 på tilluft så 2cm under dörren räckerT thunderboy skrev:Hej alla!
[bild]
Här ses tilluftsventilen
[bild]
I bastun [bild]
Frånluftsventil
[bild]
Dörren med ca 2 cm spalt [bild]
Mvh Markus
Liknande trådar
-
montera tilluftsventilation till garage i söderläge eller norrläge?
Ventilation -
Unken lukt i tilluften och dålig värme från ventilation.
Ventilation -
Ljuddämpning av tilluftskanal vid FTX-Ventilation.
Ventilation -
Frågor gällande ventilation i hus.
Ventilation -
Krav på ventilation i kök/vardagsrum (Tilluft / Frånluft)
Ventilation