H hyggabus skrev:
Om man greppar slipskivan på vinkelslipen med en handskbeklädd hand så behövs inga snabbmuttrar eller haknycklar. Det räcker med handkraft.
Undantaget kan vara om skivan är stål som tex en diamantskiva.
Man får akta sig med 0.8mm skivor som jag gillar att använda, de är sköra och man får vara försiktig med sidobrytningar och aldrig slipa med dom
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Om man greppar slipskivan på vinkelslipen med en handskbeklädd hand så behövs inga snabbmuttrar eller haknycklar. Det räcker med handkraft.
Undantaget kan vara om skivan är stål som tex en diamantskiva.
Instämmer! Är bara ett sattyg att spänna den för kung och fosterland.
 
Blev en ny Rotex 150 för 2500kr ex moms. Har redan en Bosch GET 75-150, men kunde inte tacka nej till ett sånt pris!
 
  • Ny Rotex RO 150 slipmaskin i låda med manual och tillbehör, köpt för 2500kr ex moms.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Erik_SL och 17 till
  • Laddar…
Fyllde år häromdagen och vi har sparlöfte i familjen till en resa så bjöd jag mig själv på denna 12v slagbord från Bosch.
Ny 12V slagborr från Bosch bredvid äldre grön skruvdragare, båda på gult stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har inte plats för alla slruv/slagdragare så min gamla gröna Bosch får stryka på foten.
 
  • Gilla
Rickard.lj och 4 till
  • Laddar…
H Handhyveln skrev:
Blev en ny Rotex 150 för 2500kr ex moms. Har redan en Bosch GET 75-150, men kunde inte tacka nej till ett sånt pris!
Gissar att det inte finns fler för det priset.
 
S
Hep Hep skrev:
Gissar att det inte finns fler för det priset.
Det var nog utan kvitto… 😉
 
S sinuslinus skrev:
Det var nog utan kvitto… 😉
Korta sladdar brukade man säga om stulna bilstereos, men här är ju sladden helt av. Suspekt.
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Gissar att det inte finns fler för det priset.
Köpte den på Ahlsell då dem hade den på utförsäljning. Prutade ner den från 6900 ex moms till 2500 ex moms.
 
Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
Erik_SL och 4 till
  • Laddar…
Va? Jag ska be min elektriker att också pruta på Ahlsell-priserna nästa gång 😂
 
mexitegel mexitegel skrev:
Va? Jag ska be min elektriker att också pruta på Ahlsell-priserna nästa gång 😂
Håll elektrikern ifrån Ahlsell, gör mer nytta hemma hos dig. 😉
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Håll elektrikern ifrån Ahlsell, gör mer nytta hemma hos dig. 😉
Ahlsell är för rörläggare. Rexel är väll stället man spenderar halva dagen på ;)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Håll elektrikern ifrån Ahlsell, gör mer nytta hemma hos dig. 😉
Han mumlade förvisso något om electroskandia senast men bytte samtalsämne när jag frågade om de hade bättre frukost 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Jagkanalltomallt och 5 till
  • Laddar…
U
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ahlsell är för rörläggare. Rexel är väll stället man spenderar halva dagen på ;)
Jag som trodde Dahl var för rörläggaren, Ahlsell är väll för de som gillar fika och gratis frukost?
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag som trodde Dahl var för rörläggaren, Ahlsell är väll för de som gillar fika och gratis frukost?
Nu vet jag inte hur det ser ut i hela Sverige men i Halmstad är det inte så mycket frukostar sen covid. Förr var det varje dag på El-grossarna. Vissa företag satt där från 8-10 varje dag
 
U
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu vet jag inte hur det ser ut i hela Sverige men i Halmstad är det inte så mycket frukostar sen covid. Förr var det varje dag på El-grossarna. Vissa företag satt där från 8-10 varje dag
Jag va lite ironisk 😅
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.