Jag söker en elcentral som kan fällas in helt i väggen så att de inte sticker ut något. Vi har ett radhus så det ska väl vara ca 20 säkringar iallfall(dock osäker)
Finns det någon central som har måtten höjd 30cm, bredd 50cm och djupet kan vara 14cm.
Just bredden och höjden är relativt viktiga pga träreglar osv.
Den ska sitta ovanför en hatthylla därför är måtten viktiga så att den får plats.
Finns det någon central som har måtten höjd 30cm, bredd 50cm och djupet kan vara 14cm.
Just bredden och höjden är relativt viktiga pga träreglar osv.
Den ska sitta ovanför en hatthylla därför är måtten viktiga så att den får plats.
Hittade faktiskt en från Garo,
https://www.garo.se/sv/proffs/produ...tcentraler-infallda/platc-inf-1r-20m-m-b-lada
Men jag tror den kommer vara alldeles för liten. Tänk att du utöver varje enskild säkring ska ha huvudbrytare och åtminstone en jordfelsbrytare. Energimätare.. Kanske nåt relä? Spis tar upp tre platser.
Börja med att räkna ihop vad du behöver få plats med först.
https://www.garo.se/sv/proffs/produ...tcentraler-infallda/platc-inf-1r-20m-m-b-lada
Men jag tror den kommer vara alldeles för liten. Tänk att du utöver varje enskild säkring ska ha huvudbrytare och åtminstone en jordfelsbrytare. Energimätare.. Kanske nåt relä? Spis tar upp tre platser.
Börja med att räkna ihop vad du behöver få plats med först.
Hur ser er central ut idag?
Och vilka grupper vill du ha i den nya? Stämmer gruppschemat på väggen?
Du jobbar på extremt små marginaler så att räkna med ”cirka 20 säkringar” är väldigt vanskligt
Du jobbar på extremt små marginaler så att räkna med ”cirka 20 säkringar” är väldigt vanskligt
Du kan ju börja att kika lite på utbudet de stora (Garo, hager, schneider etc) har och se vad du hittar där.
Hager har tex en enraders golf med 22 moduler men då kommer huvudströmbrytare ta upp 2 moduler och varje jordfelsbrytare ta upp 4.
Hager har tex en enraders golf med 22 moduler men då kommer huvudströmbrytare ta upp 2 moduler och varje jordfelsbrytare ta upp 4.
Medlem
· Blekinge
· 10 429 inlägg
Japp det stämmer..vi. Behöver däromkring ja.T Thomas_Blekinge skrev:
Det jag inser är att det är svårt att hitta någon central med dessa mått som ska vara infälld och ha tillräckligt många säkringar.
De flesta infällda är höga och inte breda.
kanske läge att kolla med elektriker om det går att flytta hela kalaset till en annan vägg?
Eller sätta hatthyllan nån annanstans..
Jag hE elmont skrev:
Det går tyvärr inte flytta. Däremot kan vi göra utrymmet bredare.lisaskywalker skrev:
Men det lutar åt att det blir en utanpåliggande elcentral.
Medlem
· Blekinge
· 10 429 inlägg
Kan du använda två mindre centraler i angränsande fack mellan träreglarna?