Jag söker en elcentral som kan fällas in helt i väggen så att de inte sticker ut något. Vi har ett radhus så det ska väl vara ca 20 säkringar iallfall(dock osäker)

Finns det någon central som har måtten höjd 30cm, bredd 50cm och djupet kan vara 14cm.

Just bredden och höjden är relativt viktiga pga träreglar osv.
Den ska sitta ovanför en hatthylla därför är måtten viktiga så att den får plats.

Hur ser er central ut idag?

Detta är elcentralen idag

• Elcentral med flera säkringar på en beige vägg under ett träpaneltak, med schematiska instruktioner till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den centralen har ca 20 säkringar.

Och vilka grupper vill du ha i den nya? Stämmer gruppschemat på väggen?
Du jobbar på extremt små marginaler så att räkna med ”cirka 20 säkringar” är väldigt vanskligt

lisaskywalker lisaskywalker skrev:
Och vilka grupper vill du ha i den nya? Stämmer gruppschemat på väggen?
Du jobbar på extremt små marginaler så att räkna med ”cirka 20 säkringar” är väldigt vanskligt
Grupp schema stämmer ganska bra.
Tänker om ni känner till någon/ra elcentraler så man kan tipsa elektrikern om.

A
Du kan ju börja att kika lite på utbudet de stora (Garo, hager, schneider etc) har och se vad du hittar där.

Hager har tex en enraders golf med 22 moduler men då kommer huvudströmbrytare ta upp 2 moduler och varje jordfelsbrytare ta upp 4.

Jag tror att du inte får några "extra poäng" genom att "tippsa" elektrikern om vilket matr. han kan använda, kanske tvärt om. Tala om förutsättningarna så löser elektrikern dina problem.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
B buhu skrev:
Den centralen har ca 20 säkringar.
Nu var jag inte i skolan den dagen men jag får det till 3x9=27 säkringar. Lägger man till HB JFB så hamnar man på minst 34 modulplatser.

T Thomas_Blekinge skrev:
Nu var jag inte i skolan den dagen men jag får det till 3x9=27 säkringar. Lägger man till HB JFB så hamnar man på minst 34 modulplatser.
Japp det stämmer..vi. Behöver däromkring ja.

Det jag inser är att det är svårt att hitta någon central med dessa mått som ska vara infälld och ha tillräckligt många säkringar.
De flesta infällda är höga och inte breda.

kanske läge att kolla med elektriker om det går att flytta hela kalaset till en annan vägg?

Eller sätta hatthyllan nån annanstans..

E elmont skrev:
Jag tror att du inte får några "extra poäng" genom att "tippsa" elektrikern om vilket matr. han kan använda, kanske tvärt om. Tala om förutsättningarna så löser elektrikern dina problem.
Jag h
lisaskywalker lisaskywalker skrev:
kanske läge att kolla med elektriker om det går att flytta hela kalaset till en annan vägg?
Det går tyvärr inte flytta. Däremot kan vi göra utrymmet bredare.
Men det lutar åt att det blir en utanpåliggande elcentral.

Kan du använda två mindre centraler i angränsande fack mellan träreglarna?

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.