B Bomba skrev:
Sambon gick lottlös igår men sågen fick en fin present av pappa.

[bild]
Vilken är detta?
 
F Fixarjon skrev:
Vilken är detta?
Gunnar
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
F Fixarjon skrev:
Vilken är detta?
Wnew. Beställd ifrån Banggood. Finns endel reviews på tuben om du är intresserad.
 
  • Gilla
GNI och 1 till
  • Laddar…
Min jakt på damm och spån går vidare. Jag var inne på att bygga själv, men den här känns lite mer stabil och hanterbar än vad jag hade kunnat bygga tror jag. Jag intalar mig det i alla fall, då det var några tusenlappar som rök.
Röd cirkelsåg med dammutsug ansluten, bordssåg, diverse träplankor i bakgrunden. Verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ivp och 5 till
  • Laddar…
boschkenta
Hep Hep skrev:
Min jakt på damm och spån går vidare. Jag var inne på att bygga själv, men den här känns lite mer stabil och hanterbar än vad jag hade kunnat bygga tror jag. Jag intalar mig det i alla fall, då det var några tusenlappar som rök.
[bild]
Jag är inne på samma spår. Har byggt flera olika egna lösningar på dammhantering till diverse maskiner. Inkl egna bord osv till fräs och annat... men det blir liksom aldrig helt rätt så jag anser att om det finns färdiga bra lösningar så är det värt rätt mycket att slippa huvudvärken. Vi alla kan inte vara lika geniala som @stigen :)
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Jag får väl tacka mig själv för tipsen.

Båda köpen känns bra. Ljudnivån på fräsen var ljuvlig. Skål 🍺

Två Bosch verktyg på arbetsbänk: en slagslip och en borrskruvdragare. Arbetsmiljö med verktyg och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
B Bomba skrev:
Jag får väl tacka mig själv för tipsen.

Båda köpen känns bra. Ljudnivån på fräsen var ljuvlig. Skål 🍺

[bild]
Fan, nu inledde du mig i "vill ha" tankar 👍 Har ju massa 12V och batterier.
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
T
Hep Hep skrev:
Min jakt på damm och spån går vidare. Jag var inne på att bygga själv, men den här känns lite mer stabil och hanterbar än vad jag hade kunnat bygga tror jag. Jag intalar mig det i alla fall, då det var några tusenlappar som rök.
Det där såg ju dessutom ganska snyggt och smidigt ut. Är stålröret fäst i maskinen?
 
Hep Hep skrev:
Min jakt på damm och spån går vidare. Jag var inne på att bygga själv, men den här känns lite mer stabil och hanterbar än vad jag hade kunnat bygga tror jag. Jag intalar mig det i alla fall, då det var några tusenlappar som rök.
[bild]
Här saknas en länk
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Det där såg ju dessutom ganska snyggt och smidigt ut. Är stålröret fäst i maskinen?
Laboratoriestativ med justerbar metallarm och klämma, röd skyddskåpa, på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den står på golvet och är skruvad i sågen med fästet som sitter på vertikala röret och med den långa balksaken som sticker ut. Eller rättare sagt så skulle den långa balken skruvats i sågen om jag hade den såg som den är byggd för. Det kommer en fullösning i helgen, men är rätt stadig redan nu.

Även om den är avsedd för en viss såg, så är den väldigt enkel att anpassa efter både stora och halvsmå sågar.

Får se om jag använder röret som spånslang som det är tänkt, eller om jag drar 100-slang hela vägen ut till skyddet. Jag ska testa båda och se om prestanda eller utseende får styra.

Den är från Axminster och de är numera skitsmidiga och inkluderar tull, moms och frakt i priset.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Här saknas en länk
Länk kommer här:
 
  • Haha
  • Gilla
trycklös och 2 till
  • Laddar…
Till slut gjorde jag det. Köpte ett par klämmor till min cirkelsågsskena.
Tycker de är för dyra men jag hade en hundring på amazon i form av någon sorts gåva eller kampanj.

Nu skall det sågas bänkskivor å grejjer…

Köpte också en ny multimeter på Jula för 129kr. Nedsatt pris.

Min gamla fungerar ju men vi har aldrig trivts ihop rent hanteringsmässigt. Tycker den är för ”nätt” och inställningsratten är (lite) bökig. Ogillar att köpa saker i onödan men jag lägger troligen den gamla hos myrorna.

Förpackad Bosch klyvhjälp för verktyg, plastförpackning, blå bakgrund, produktmärkning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två digitala multimeters från UNI-T, en visar noll, den andra non-kontaktspänningstestläge. Kablar och knappar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Köpte en skedkniv (till) på Tradera. Oanvänd stod det.
Borde stått, "fick jack i den, sen dess oanvänd" Hand håller en bruten metallring. Närbild. Oskarp bakgrund. Artificiellt ljus. Möjlig kontext av skada eller hantverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
Mach77777 och 9 till
  • Laddar…
”……….Då kommer Lille Gerhard hem till mej
Och häver sej på tå
Och säger, vem i hela världen kan man lita på”………….
 
  • Gilla
  • Haha
Fario och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.