4 927 läst · 102 svar
5k läst
102 svar
Quiz: Vad kan du om strålning från elektriska apparater?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 941 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om strålning från elektriska apparater?"
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 259 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om strålning från elektriska apparater?"
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Njae, det var väl växelfält alltihop? Då blir det EM-strålning. Går inte att komma ifrån.H Hjnilsson skrev:
Att man sedan behöver stooora antenner om man skall ta emot 50Hz-signaler på större avstånd, det är en annan fråga.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 144 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om strålning från elektriska apparater?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 640 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om strålning från elektriska apparater?"
Renoveringsnovis
· Nacka
· 96 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 666 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om strålning från elektriska apparater?"
Den enda frågan jag missade på var den om åska. Trodde det var väsentligt mindre.
Den enda frågan jag missade på var den om åska. Trodde det var väsentligt mindre.
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 742 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om strålning från elektriska apparater?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 218 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om strålning från elektriska apparater?"