mexitegel mexitegel skrev:
Snyggt!
Vad Àr det för hink du hittat?
Undrar jag ocksĂ„ 🙂
 
  • Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Baxat in senaste köpet.
Verkstad med svarv, lyftanordning, verktyg och hyllor med burkar, organiserat kaos.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag hade som tur Àr lite hjÀlp ner för kÀllartrappan.
Byggarbetsplats pÄ natten, grön maskindel, lyft med sele, snöflÀckad mark, dÀck i bakgrunden, belysning, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


VÀrre var det dÀr jag köpte den. OcksÄ i en kÀllare, men oÄtkomligt med maskiner. SlÀpade ut den upp för en lÄng kÀllartrappa pÄ brÀdor med ett tirfor-block.

Fick bygga en liten "travers" för att fÄ upp den pÄ underredet.
Verkstad med verktyg, maskiner, trÀbitar och rörighet. SpÀnnband hÀnger, arbetsbÀnk Àven synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ÅterstĂ„r invĂ€gning och igĂ„ngkörning. Men det fĂ„r bli i morgon.
 
  • Gilla
  • Älska
13th Marine och 17 till
  • Laddar…
AXS
mexitegel mexitegel skrev:
Snyggt!
Vad Àr det för hink du hittat?
FrÄn jobbet. Vi fÄr patroner och pÄsar med silikon i dom. TyvÀrr gör vi inte av med sÄ mycket...

Men om nÄgon i sthlm vill ha liknande men kladdiga av fett sÄ har jag ett gÀng. Eller stora fat.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Attans, andra sidan. Men tack ÀndÄ :).
 
AXS
AXS AXS skrev:
FrÄn jobbet. Vi fÄr patroner och pÄsar med silikon i dom. TyvÀrr gör vi inte av med sÄ mycket...

Men om nÄgon i sthlm vill ha liknande men kladdiga av fett sÄ har jag ett gÀng. Eller stora fat.
Jag har tre stora fat med lite kladd i om nÄgon vill ha i sthlm. Skicka PM.

BÄde med löstagbart och fast lock.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Jag har tre stora fat med lite kladd i om nÄgon vill ha i sthlm. Skicka PM.

BÄde med löstagbart och fast lock.
Snabb frĂ„ga. Är det samma storlek som pĂ„ din bild?
 
AXS
ClasseClas ClasseClas skrev:
Snabb frĂ„ga. Är det samma storlek som pĂ„ din bild?
Nej, fullstora. De mindre Àr fettiga och med lock som förstörts vid öppnande.

Skickar pm med bild.
 
SÄgat lite framtida stolsben och smörknivar Àr alltid kul att tÀlja Bearbetade trÀplankor i en verkstad med spÄn och arbetsredskap i bakgrunden. MÀtmarkeringar synliga pÄ nÄgra plankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
TrÀbitar, spÄnor pÄ bord, snickeriprojekt, hantverk, arbetsplats, oorganiserad, material, konstruktion, skapande, oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 6 till
  • Laddar…
Fick ett lockbettel idag och blev tvungen att testa pÄ provbitar, för att med mod sedan slÀnga mig pÄ karmstyckena till köksskÄpen som Àr pÄ gÄng. TyvÀrr sÄ visar inte videon arbetsgÄngen dÄ jag saknar de andra armarna. Men verktyget fungerade vÀldigt vÀl och det gÀller att hÄlla det stadigt speciellt vid de första markerande slagen, för att sedan vÀnda pÄ jÀrnet och vÀxelvis arbeta sig nerÄt till rÀtt djup erhÄlls.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
AXS
AXS AXS skrev:
Fick hÄlsÄga lite, sen spÀrrskaft. Och helt plötsligt en cyklon.

VÀldigt nöjd med hinken, helt ren och vÀldigt tjock plÄt.

Nu ska dammet bort!
Blev utmÀrkt!
 
  • En dammsugarslang, en spade, skrĂ€p i hink, trĂ€golv, del av en person fot.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Blev utmÀrkt!
Cyclone is the shit! 😁
 
  • Älska
AXS
  • Laddar…
Rickard.
SÄgat ut en bit aluminium för ett kommande projekt, riktigt nöjd över kvalitén pÄ snittet av min modifierade gamla sÄg men med 90mm gods gÄr det inte snabbt.
 
  • TvĂ„ bearbetade metallblock ligger pĂ„ en rĂ€fflad golvplĂ„t,ljusreflektion, industriell miljö, ingen synlig person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
cpalm och 7 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Fick ett lockbettel idag och blev tvungen att testa pÄ provbitar, för att med mod sedan slÀnga mig pÄ karmstyckena till köksskÄpen som Àr pÄ gÄng. TyvÀrr sÄ visar inte videon arbetsgÄngen dÄ jag saknar de andra armarna. Men verktyget fungerade vÀldigt vÀl och det gÀller att hÄlla det stadigt speciellt vid de första markerande slagen, för att sedan vÀnda pÄ jÀrnet och vÀxelvis arbeta sig nerÄt till rÀtt djup erhÄlls.
[video]
Vad Ă€r det för lockbettel? Fattar inte riktigt frĂ„n filmen😆
 
Tillverkar böjar i rökrör, gör s.k. pie cuts men det var inte sÄ enkelt att fÄ till skÀrslinjen. Har man en metallbandsÄg man kan stÀlla vinkeln pÄ sÄ gÄr det bra. Men jag har en vinkelslip.... SÄ jag gjorde en mall i Fusion 360 och printade ut den, behövde tejpa ihop tvp A4-or för ett 115mm rökrör:

Geometrisk illustration med kurvor och linjalmarkeringar, eventuellt teknisk ritning eller designskiss. Svartvitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var en bra kÀnsla nÀr jag lindade mallen runt och kanterna matchade perfekt.
Stor svart pipböjning med vit etikett pÄ en verkstadsbÀnk, verktyg och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har jag hunnit göra nÄgra, punktar ihop först, sen svetsas det.

Svart ventilationstrumma i vÀgg, golv till tak, grÄ kakelbakgrund. Modern byggnadskonstruktion, ventilationssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
cpalm och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.