Bygga traditionellt är billigast om du inte får bodarna gratis eller iaf näst intill gratis och slipper längre transport av dom.
Är bodarna billiga brukar dom vara färdiga som byggnad fukt, röta m.m.
Nya kostar dom mer än att bygga i lösvirke eller modulhus.
Är bodarna billiga brukar dom vara färdiga som byggnad fukt, röta m.m.
Nya kostar dom mer än att bygga i lösvirke eller modulhus.
Här kommer lite tips (som du inte frågade efter). 😉
Var lite kreativt när du placerar bodarna. De behöver inte stå på en lång rad. Placera dem lite oregelbundet och förskjut huskropparna något. Det ger ett spännande intryck.
Nu visar bilden ett containerhus, men det ger en idé om hur jag menar.
Att bygga på detta vis ser lite trist ut;
Du skulle kanske placera dem så du får en atrium- gård (trädgård placerad mitt i huset).
Nedan är ett stort atriumhus men jag tycker den visar vad som menas med atrium-trädgård. Du skulle kunna placera bodarna för att uppnå detta.
Var lite kreativt när du placerar bodarna. De behöver inte stå på en lång rad. Placera dem lite oregelbundet och förskjut huskropparna något. Det ger ett spännande intryck.
Nu visar bilden ett containerhus, men det ger en idé om hur jag menar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Du skulle kanske placera dem så du får en atrium- gård (trädgård placerad mitt i huset).
Nedan är ett stort atriumhus men jag tycker den visar vad som menas med atrium-trädgård. Du skulle kunna placera bodarna för att uppnå detta.
Logga in
Skapa konto
Ok, jag tänkte det vore roligt om man kunde tänka lite utanför boxen och göra ngt annorlunda. Sen vet jag inte exakt hur byggbodar är tänkta att kopplas ihop och hur lätt/svårt det är att ändra på det.Violina skrev:
Precis mina tankar!🤩👌🏻M MetteKson skrev:Här kommer lite tips (som du inte frågade efter). 😉
Nu visar bilden ett containerhus, men det ger en idé om hur jag menar.[bild]
[bild]
[bild]
Vi har kollat in vad färdiga småhus skulle kosta runt 60kvm och det kommer att landa färdigt på runt 1,5 miljoner med en grund att stå på.😮💨 och ser då detta som ett alternativ- att inte göra som alla andra!😅
Det kan säkert sluta på liknande summa när man byggt tak och ny fasad för att få det att se ut som ett permanent boende- men då kommer vi att få större boarea på köpet!😅
Det finns väldigt mycket bilder och idéer till att bygga i containers, men undrar ju då över byggbod/ manskapsbod istället som ändå är klara för att användas med el mm.
Finns det verkligen inte någon som gjort liknande som vill dela med sig av tankar, kostnader mm.?🙏
Vet inte vart bilderna är tagna? Ofta har byggbodar bara ca 100mm tjocka väggar medans dagens villor byggs med ca 290-350mm tjocka väggar…R Rosdahla skrev: