S Sanpe skrev:
Hat du en bild på hur ditt intag ser ut? Antar att du aldrig öppnat upp och sett hur det ser ut under panelen? Det fungerar säkert för de flesta men nu har vi ju öppnat upp och vet att det är mögelpåväxt där, vilket då inte känns allt för bra att ha kvar intaget.
Vårt uttag ät idag i samma höjd som de som eldar då vi har två plans hus och de enplanshus, dessutom ligger vårt hus lite högre upp. Så en tanke är ju att också slippa de närmsta grannarnas rök. Men är samtidigt rädd om det skulle förvärra saken.
Mental rädsla är var det är. Det verkar inte vara något problem. Tvätta bort påväxten och lev vidare livet

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Mental rädsla är var det är. Det verkar inte vara något problem. Tvätta bort påväxten och lev vidare livet
För dig är det inget problem men jag hade aldrig ställt frågan om det inte var ett problem för mig.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
S Sanpe skrev:
För dig är det inget problem men jag hade aldrig ställt frågan om det inte var ett problem för mig.
Precis. Men var medveten om att det är mycket rädsla som spelar in. Du har väl dessutom filter på tilluften? Tänkte just på luftkvaliteten och klassisk mögelskräck.

Taket kommer klara sig så länge det är torrt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.