450 läst · 6 svar
450 läst
6 svar
Nexa trappomkopplare
Jag skall uppdatera belysningen i carporten med nya led-armaturer. Vill gärna ha möjlighet att tända med dongle från bilen och samtidigt ha en omkopplare på stolpen. Alltså trappkoppling med Nexan som ena omkopplaren. Vilken Nexa-pryl är lämplig här?
Jag har mycket 433MHz prylar så jag vill helst inte byta system.
/Höghus
Jag har mycket 433MHz prylar så jag vill helst inte byta system.
/Höghus
Bästa svaret
Lite oklar beskrivning.
Nexa MWMR-2300 reläbrytare kan du montera i en dosa och ansluta en vanlig brytare till.
Sedan använd önskad fjärrkontroll/dongel för att styra belysning.
Tänd/släck från väggbrytare och fjärrstyrning.
Kanske uppfyller det dina krav?!
Nexa MWMR-2300 reläbrytare kan du montera i en dosa och ansluta en vanlig brytare till.
Sedan använd önskad fjärrkontroll/dongel för att styra belysning.
Tänd/släck från väggbrytare och fjärrstyrning.
Kanske uppfyller det dina krav?!
Jag såg den men slutade läsa när jag såg att det var en timer. Fast den funktionen kanske man inte behöver använda?E etompau skrev:
Vad är oklart? Jag vill kunna tända och släcka både med dongle och brytare på carport-stolpe.
/Höghus
Sådär, Hornbach tar 167kr och Bauhaus 169kr för en MWMR-2300. Med prismatchning blir det 147kr.
Tyvärr står det endast inomhusbruk på pucken, får se om den överlever. Nu blir det överlevnadstest i carport för både puck och armaturer. Har en annan tråd om armaturerna som också är för inomhusbruk.
/Höghus
Tyvärr står det endast inomhusbruk på pucken, får se om den överlever. Nu blir det överlevnadstest i carport för både puck och armaturer. Har en annan tråd om armaturerna som också är för inomhusbruk.
/Höghus
Jag har flera Nexa LCMR-1000 monterade utomhus i diverse kapslingar. har funkat bra under flera år. Har även en slaktad gammal brytare av kodvredstyp, ombyggd till 12 V-drift, sedan instoppad i en plastpåse i en markdosa. Still going strong.
Dock skånskt klimat...Begränsat antal dagar med stark kyla, däremot fuktiga, och salta vindar.
Dock skånskt klimat...Begränsat antal dagar med stark kyla, däremot fuktiga, och salta vindar.