Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Antal gillningar har försvunnit.🤔
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Så om jag tolkar era svar rätt så vill ni helst visa upp:

Skåne
Villa, 1926
Medlem okt 2004
6 414 inlägg
64 bästa svar
4 636 reaktioner

och följande i popupen:

Per Eskilsson Följ/Följer/Avfölj-knapp
Administrator
6 414 inlägg
64 bästa svar
4 636 reaktioner

Skåne, Villa, 1926
Medlem okt 2004
Sysselsättning och beskrivning max 5 rader till exempel
"Rörkrökare. Bor i ett stenhus byggt
1926. Flyttade in 2001. Har totalrenoverat
allt och försökt återställa mycket så att
huset får tillbaka den charm det hade
på 20-talet…"

121 följer 27 följare
434 bevakningar
Bevakar trådar i forum Badrum

och flytta upp följande högst upp i profilen:

Aktivitet
Bevakningar
Bästa svar
@Farstatjej90, @kashieda, @mexitegel, @Bo.Siltberg, @Maria T, @Alfredo, @AndersPS, @pmd, @Nötegårdsgubben, @BirgitS, @MultiMan, @mikethebik, @Snigla, @Mikael_L, @TeroM, @Rejäl, @Unikt namn, @Emil.P, @Dan1891, @richardtenggren, @13th Marine, @Abies koreana, @RoTe, @Dheri, @Keiller, @useless, @Tokslut, @Marlen Eskilsson, @cnils

Tack alla för feedback. Imorgon kommer det se ut så här i vänsterkolumnen. Hoppas ni gillar förändringen.

Social media-inlägg, profil, humoristisk fråga om bil, reaktioner och interaktion från andra användare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag var väl inte speciellt brydd över förändringen, och kommer säkerligen inte bli speciellt brydd över återförändringen heller .. :)
Däremot lärde jag mig att hovra över användaren för mer info tack vare diskussionen som följde ... ;)
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Men i vilket fall så kan man nog säga att detta måste vara ett av världens bästa forum i akt av en ständig utveckling och att ta tillvara på feedback från användarna.
Det finns absolut inget att klaga på i detta avseende.
 
  • Gilla
  • Älska
Fairlane och 13 till
  • Laddar…
E
Jag som mest (nästan uteslutande) använder mobil-appen (iPhone) saknar egentligen bara rad två, dvs ”villa Skåne” i raden efter användarnamnet.
Rent generellt tänker jag att ”bästa svar”-räknaren kan vara nyttig men antal inlägg och reaktioner egentligen inte ger så mycket. Bedömningen av om en användare är värd bry sig om eller inte kommer ändå först efter att ha sett vad personen faktiskt tillför. -kanske- skulle en kvotsiffra i stil med inlägg/gilla ge en bättre bild, men då måste förmodligen man exkludera några trådar (om jag får gilla i öltråden betyder inte det att folk skall lyssna på mig när det gäller rörmokeri…). Kanske ett kvotvärde per huvudkategori eller motsvarande vore användbart?
 
E Emil.P skrev:
Jag som mest använder mobil-appen saknar egentligen bara rad två, dvs ”villa Skåne” i raden efter användarnamnet.
Om du skriver t.ex. Uppsala i Från-fältet i dina inställningar så kommer det att synas till vänster om antal inägg i mobilen.
 
E
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Om du skriver t.ex. Uppsala i Från-fältet i dina inställningar så kommer det att synas till vänster om antal inägg i mobilen.
Tack får kolla det (hade för mig jag gjort det men tydligen inte).

Det jag tänkte på var dock att jag tyckte mig ha sett plats tydligare/oftare förut men det kan mycket väl vara dåligt minne bara.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@Alfredo @bygg_katt @Anna_H @roli @Maria T @MultiMan @Nötegårdsgubben
Från och med imorgon så går det inte att markera sitt eget inlägg som "Bästa svar".
Haha, det gick jag in och gjorde på några trådar där jag inte fått några riktigt bra svar bara för att jag läste här att man kunde göra det 😆
 
  • Haha
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Bump!

Några kommentarer och uppdateringar

4. På G, gôtt!
5. Gäller även trådar där det enda nya inlägget är gjort av en person som man ignorerar.
6. Fixad! Tack.
9. Jag hittar inte ens byte av font längre. Det är ibland bra med en font med fast teckenbredd.
10. Jag önskar mer tangentbordsstöd i forumet för navigering och manöver. Jag vet dock inte vilka möjligheter som finns. Jag tänker på typ "ställ cursorn på första/nästa tråd med olästa inlägg", "markera forumet som läst" etc.
11. "Googlesökfunktionen" längst upp på varje sida är tyvärr oanvändbar då den inte hittar sökresultat på sida 2 och framåt i trådarna.
@Per Eskilsson, jag började skriva på min önskelista 2017. Samma år skrev du att du inte hann före semestern, nu är det efter semestern ;) En del är infört men mycket annat minns jag inte ens att jag fått någon kommentar på. Några punkter har jag strukit. Säg till om det finns punkter jag ska sluta tjata om.

Här kommer en sammanställning, i prioordning:
  1. Knapp för att bryta ut en OT-diskussion för att förhindra risken att inlägg blir raderade. Se detta inlägg.
  2. Funktion för "Läs senare". Det enda sätt jag tror fungerar är att kunna markera ett inlägg som oläst, eller om det inte är möjligt, hela tråden.
  3. Knapp för att "visa alla inlägg" i en tråd. Om det kostar prestanda så skulle det åtminstone räcka med att visa de 2-3 senaste sidorna för det är dessa man ofta behöver bläddra mellan för att kunna svara.
  4. Jag önskar mer tangentbordsstöd i forumet för navigering och manöver. Jag vet dock inte vilka möjligheter som finns. Jag tänker på typ "ställ cursorn på första/nästa tråd med olästa inlägg", "markera forumet som läst" etc.
  5. Valbar hooverfunktion i trådlistor och trådar, alternativt valbar delay innan det poppar upp textrutor.
  6. Bredare sida (valbart)
  7. Om ett forum endast har olästa inlägg i trådar som jag ignorerar, då är forumet ändå boldmarkerat i listan över forum. Om jag går in i forumet är det alltså helt tomt på trådar med nya inlägg i. Gäller även trådar där det enda nya inlägget är gjort av en person som man ignorerar.
  8. Det finns en bugg för gamla länkar som pekar på ett enskilt inlägg.
  9. Punktlista finns i menyn när man editerar, men inte numrerad lista. bb-code-taggen finns dock kvar :)
  10. Om man klipper in understruken text från en webbsida så försvinner understrykningen.
Införda önskemål, tack!:
  • Kunna ignorera trådar med given titel och även hela forumdelar (alltså en inställning där man kan ange forum och enskilda trådtitlar som man inte vill se under "senaste").
  • Förhandsgranskning.
  • Spara utkast fungerar bra nu.
  • Om jag klipper ur en bit text från ett inlägg som jag håller på att skruva där texten i delar är italic eller bold eller understruken, och sedan klistrar in den igen på ett nytt ställe, då har dessa egenskaper försvunnit. Man kan alltså inte flytta sådan test i editorn om man inte går över till bbcode-editorn.
  • "Googlesökfunktionen" längst upp på varje sida är tyvärr oanvändbar då den inte hittar sökresultat på sida 2 och framåt i trådarna.
  • Blank rad mellan text och punktlista raderas. Man måste lägga in två blanka rader.
  • Man behöver inte bekräfta "markera allt som läst", inför istället en ångra-funktion om det är möjligt.
 
  • Gilla
Magnus E K och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Varför är "Senaste" helt plötsligt bara fem sidor? Kommer bara sju timmar bakåt, förr var det ju mer än dubbla antalet sidor så att man enkelt kunde läsa allt nytt som skrivits sedan man besökte forumet innan.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Varför är "Senaste" helt plötsligt bara fem sidor? Kommer bara sju timmar bakåt, förr var det ju mer än dubbla antalet sidor så att man enkelt kunde läsa allt nytt som skrivits sedan man besökte forumet innan.
Samma sak här med Firefox på dator. När jag kom till forumet på fm. kunde jag inte hoppa tillbaks mer än 14 timmar fast det hade gått 15 sen mitt senaste besök.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Punktlista finns i menyn när man editerar, men inte numrerad lista. bb-code-taggen finns dock kvar :)
Tack för påminnelsen. Från och med nu finns det en knapp i menyn som gör att man kan skapa numrerade listor:
  1. Ett
  2. Två to two du kaks kaksi deux dhío schtaim dua tvö due ni i duo zwee twee guokte dwa dva iki zwei kettő
  3. Tre
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Samma sak här med Firefox på dator. När jag kom till forumet på fm. kunde jag inte hoppa tillbaks mer än 14 timmar fast det hade gått 15 sen mitt senaste besök.
Idag var det som det brukar igen.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Funktion för "Läs senare". Det enda sätt jag tror fungerar är att kunna markera ett inlägg som oläst, eller om det inte är möjligt, hela tråden.
Den här funktionen vill jag verkligen slå ett slag för!
Att kunna spara undan enskilda inlägg eller hela trådar i en separat lista för att enkelt kunna hitta tillbaka till dem vid behov.
Kanske ett projekt man själv ska ta sig för framöver, en instruktion på hur något ska göras eller bara ett inlägg som man vet att man kommer att få anledning att citera/länka till senare. Tror det vore en väldigt bra och uppskattad funktion.
 
  • Älska
  • Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Står på min önskelista sedan länge också. Workarounden så länge är bokmärken i webbläsaren - men det funkar ju sådär i längden mellan olika enheter/byten av datorer och uppgraderingar osv....
 
Precis, läser ibland på dator och ibland i appen på telefonen eller plattan, så det blir ett aber att komma ihåg var man sparat något.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.