useless useless skrev:
Även om vi nu är tillbaks på ruta ett så var det nog det bästa beslutet. Forumet var inte redo för den förändringen.
@cnils informerade mig att det var knepigare än man kunde tro att radera dubblerade citat eftersom de ibland av någon anledning var formaterade på olika sätt. Jag snabbtestade men hade inte tid just då att hitta när det ej fungerade. Kan du avslöja hur du gjorde?
 
Klarar din CDO att sk
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kan du avslöja hur du gjorde?
Han fuskade säkert och editerade sitt inlägg. Jag har hört att det är ett av symptomen. 😂
 
Alfredo Alfredo skrev:
Klarar din CDO att sk

Han fuskade säkert och editerade sitt inlägg. Jag har hört att det är ett av symptomen. 😂
Alfredo Alfredo skrev:
Klarar din CDO att sk

Han fuskade säkert och editerade sitt inlägg. Jag har hört att det är ett av symptomen. 😂
Alfredo Alfredo skrev:
Klarar din CDO att sk

Han fuskade säkert och editerade sitt inlägg. Jag har hört att det är ett av symptomen. 😂
Nu tror jag att jag vet hur @useless gjorde. Han kopierade och klistrade in citatet i editorn i BB-kod läge. Bra att det fortfarande går om man absolut av någon anledning skulle vilja göra det. 😀
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Helt allvarligt vill jag också föreslå det. Det går förvisso att bryta ut en divergerande deldiskussion i en ny tråd, men det är lite krångligt så oftast fortsätter OT-diskussionen där den inte hör hemma.
Med en knapp som den du föreslår skulle moderatorerna får mindre att göra.
Jag tänker främst på att slippa få inlägg raderade, inlägg som man har lagt mycket tid och energi på och som inte är trams eller politik. Det är saker som direkt påverkar viljan att stanna kvar på forumet.

Knappen skulle i sin enklaste form kunna skapa en tråd under just OT med automatiskt inlagda korsreferenser i båda trådarna så att man hittar ursprunget med sin historia och hittar den tråd där OT-diskussionen fortsätter. Möjliga valbara extrafunktioner vore att välja titel och forumdel.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Ironi att du trippelcitrar just när jag lyckas få med skräp i ett inlägg…😳😳😳

Edit: ”Du” syftar alltså på @Per Eskilsson Jag borde tydligen citera mer… 😂
 
richardtenggren
kashieda kashieda skrev:
Kan vi inte få procentandelar i quiztrådarna också?

[länk]

Absoluta antalet är ju ointressant om det inte går att relatera till totala antalet.
Man kan väl göra om quizet en andra gång och sabba statistiken ändå?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Man kan väl göra om quizet en andra gång och sabba statistiken ändå?
Det går säkert, det ändrar ju inte huvudfrågan.
 
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag uppskattar också att man fortfarande kan redigera i citaten. Utöver att klippa i dem kan man ju emellanåt också behöva ändra ordföljden något om man korrekt vill återge vad någon skriver utan att ta med hela meningen.
Jag brukar också redigera i citaten, men inte ändra på något. Jag klipper bort sånt som jag tycker inte är relevant för min kommentar. Det jag inte kommenterar behöver jag inte citera.

Att göra så gör dialogen mindre spretig.
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
En sak som jag stör mig lite på är att i artiklarna så är det lite bökigt att komma till kommentarerna som man vill. Länken här "34 kommentarer" tar en bara ner till där kommentarerna fanns förr. Nu är det ju bara lite av senaste kommentaren som visas där och trycker man på den så kommer man direkt till den kommentaren. Man vill ju ha någon länk som faktiskt tar en till första kommentaren så man inte börjar bakifrån.

Artikelrubrik om att byta termostat och ventil på radiator, författare Marlen Eskilsson, 34 kommentarer, uppdaterad.

Kanske länkar här bredvid "34 KOMMENTARER" som går till "FÖRSTA KOMMENTAREN" och "SISTA KOMMENTAREN" vore något för att förtydliga. Kommentarsfält på en webbplats, användare frågar om Sveriges roll inom rymdfärd, AI, industri.
 
  • Gilla
Martin_A och 3 till
  • Laddar…
Precis som ovan, eller i någon sorts likhet med ovan i alla fall, stör jag mig på de här frågespalterna med experterna. Se exempel här:
https://www.byggahus.se/juridik/fra...att-skicka-sms-om-besoek.505255/#post-5513176

Kommentarerna efter en sådan artikel är formaterat på helt annat sätt än resten av forumet. De har inte ens fördelen av att länkas vidare till en ordentlig forumtråd som efter artiklarna (som ändå har sina problem beskrivna ovan) de är bara kommentarer rakt upp och ned.
Kan man inte få ihop dessa så att även är "forumformaterade"?
 
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Är det så många annonser som ska ut nu att till och med de med premium ska se dem?

Nu har jag förvisso förtjänstvarianten av premium, men jag får en Hjältevadshus-annons under svarsrutan.
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Sama här. Först hade jag en annons för byggahusshoppen och tänkte att det är väl ok att dom gör lite reklam för sina egna grejer. Men nu dyker det upp annan reklam också.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu har jag förvisso förtjänstvarianten av premium, men jag får en Hjältevadshus-annons under svarsrutan.
Jag med. Annonsen som sådan stör inte men den hindrar att man uppfattar att tråden ”tar slut” och därigenom stör den rejält. Om nu detta går att begripa…
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Det låter väl som något positivt? Tråden som aldrig tar slut! Rätt många stammisar här gillar ju evighetstrådar där samma saker stöts och blöts i oändlighet. 😆
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.