Tja!
Så, downlightsen i köket har börjat blinka och lyser med max 10% styrka. Tolkar det som att drivern har gett upp.
Har åtta downlights som är specade enligt bild. De är uppdelade på två slingor. Dimrar hela kalaset genom en återfjädrande knapp.
Problemet är att den driver jag har idag slutade tillverkas 2015, så jag måste hitta en passande ersättare men det verkar hopplöst att hitta en driver som kan köra alla leds på en slinga, dvs 8*3,5W i 350mA med stöd för återfjädrande dimmer. Och jag hittar inte några drivers med två kanaler heller.
Vad har jag för alternativ? Undviker helst att köpa helt nya downlights.
Så, downlightsen i köket har börjat blinka och lyser med max 10% styrka. Tolkar det som att drivern har gett upp.
Har åtta downlights som är specade enligt bild. De är uppdelade på två slingor. Dimrar hela kalaset genom en återfjädrande knapp.
Problemet är att den driver jag har idag slutade tillverkas 2015, så jag måste hitta en passande ersättare men det verkar hopplöst att hitta en driver som kan köra alla leds på en slinga, dvs 8*3,5W i 350mA med stöd för återfjädrande dimmer. Och jag hittar inte några drivers med två kanaler heller.
Vad har jag för alternativ? Undviker helst att köpa helt nya downlights.
Bra input. Men båda kanalerna ger exakt samma fel. Om en spot i slinga 1 är kass så borde väl slinga 2 funka som vanligt?E etompau skrev:
Utan att veta så borde en hel slinga fungera även om den andra slingan är defekt på något sätt.S samuel99 skrev:
Dock är min uppfattning att dessa drivdon är hållbara grejor, den svaga länken brukar vara dioderna i spottarna.
Vid en snabb sökning hittade jag ett drivdon, 60 W, CC, push-dim, kan ev. passa.
https://www.styrgrossisten.se/product/tci-led-driver-dc-maxi-jolly-hv-bi-60w-250-700ma-am