Kan du inte vrida den i taket så den följer listen och koppla in i befintlig takdosa?
 
K _KirderF_ skrev:
Kan du inte vrida den i taket så den följer listen och koppla in i befintlig takdosa?
Nu sitter den i stort sett där den gamla satt, över diskbänken. Det finns två stycken plafonder men eftersom elen är som den är så fungerar inte dessa, och vi kör timer på lampan så är det den smidigaste lösningen.

Vill inte ändra något jag inte måste.
 
R roli skrev:
Sekundären? Är det en skoter eller vad är det?
Japp
 
Gav upp 23.30 då hade jag fått lös allt

Handlade 09 och började montera
Närbild på ett grått metalliskt objekt, möjligen del av maskin, med bultar och orange detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom ut på en tur iaf

Snöskotrar, vinternatur, personer i varma kläder, klarblå himmel, snötäckt mark, träd och en stuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Vilket väder, skillnad mot det regngråa som vi har hos oss….
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
K
Gått igenom verktygen som följde med min svarv. Gubben som byggde denna svarv la mycket tid på att tillverka tillbehör. Svarven jag fick är tydligen svarv nummer 2 han byggde där allt han inte va nöjd med åtgärdades.Känner att jag har en väldig tur som fått ta över denna svarv
 
  • Verktyg i träback, bänkskruvstäd i förgrunden, garageinredning, golvstående luftpump, leksakshäst i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstadsinredning med metalliska arbetsstycken och fixturer på en blå hylla. Inkluderar borrchuck och fräsdelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Vilket väder, skillnad mot det regngråa som vi har hos oss….
Idag är det inte lika roligt... +3 mulet
 
AXS
Såg, borrhammare, stämjärn, hammare, spade, kofot och vinkelhake gjorde det här idag.

Det blev väldigt dammigt.
 
  • En gång i ett hus under renovering med exponerade kablar och rivna väggpartier. Verktyg och renoveringsmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Är det ett hål in till valvet på Kreditbanken, eller vad är det du gör?
 
Inte jag, men sonen går loss med svets och vinkelslip på Epabygget som ska ersätta den som brann upp.
Inte så tokigt för en som har mindre än 20h erfarenhet som dessutom var för 3 år sedan, svetsa 6mm vinkeljärn mot tunn bilplåt.
Svetsfogar på metallkonstruktion, blå-gyllene anlöpning, rost, teknisk detalj, noggrann arbetsskicklighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måste vara stadigt med 1100 liter baslåda med 4st 15" och 13500W
En verkstad med grönmålad möbel och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Bilen är demonterad inuti, verktyg och delar syns, förmodligen under reparation eller modifiering. Kablar och metallstruktur utsatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörig verkstad, bil inne, verktyg, prylar överallt, oorganiserat, neonljus, blandad inredning, grön hylla framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Snodde ihop en biltong-låda och kryddade kött. Nu ska det torka en vecka.
Återkommer om två veckor och skriver om jag blev magsjuk.. Plastlåda med torkande korv, genomskinligt lock, arbetsbänk, fläkt, köksmiljö, torkprocess, hemmagjord charcuterie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Snodde ihop en biltong-låda och kryddade kött. Nu ska det torka en vecka.
Återkommer om två veckor och skriver om jag blev magsjuk..[bild]
Ballt! Har tänkt rätt länge att jag skulle vilja göra biltong. Smart lösning med plastbacken, kommer kopiera det när jag om några år tar tag i projektet
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
AXS
Hep Hep skrev:
Är det ett hål in till valvet på Kreditbanken, eller vad är det du gör?
Om det vore så väl. 😊

Det var en väldigt smal dörr mellan hall och vardagsrum, nu är det 50cm bredare och full höjd. Gjort samma mellan entre och hall med, mycket luftigare. 6 innerdörrar på 3 rum är att ta i. Nu blir det 3 kvar.

Nästa steg är nytt golv. Granit eller linoleum lutar det åt.

Och så måla, lacka om snickerier, fixa fler eluttag.... Kommer ha att göra.
 
Gjorde klart det sista på bordet till pelarborren idag. Återstår att fixa till ett anhåll också.

Pelarborrmaskin i en verkstad, organiserade verktyg på en vägg, arbetsbänk, golvplattor, rent och ordnat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Snyggt men du får antingen skruva fast maskinen i golvet eller fästa den i en skiva med ett större fotavtryck.
Så här gjorde jag med min Arboga. ( det var en smula knepigt att sätta försänkta skruv underifrån i skivan men funkar bra då de väl sitter där.)
 
  • Verkstad med pelarborrmaskin, skruvstycke och ansluten dammsugare. Spån och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.