418 070 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Behövs inte jag har redan talat om för dom att helrören i marken saknar betydelse. Allt som jag vill bestämma över bestämmer jag över. Dom måste ju givetvis fortsätta sköta om tomt,hus och gård på egen bekostnad.S Saelen skrev:
Precis som i Ukraina ska inkräktarna kastas ut och annekterad mark ska återges till sin rättmätiga ägare, här i Sverige får vi väl fortfarande låta skälvrängare brinna i helvetet fast vi inte längre eldar häxor?
Enligt Strömstadstraktate från 1751 så står det i den andra kodicillens sjunde paragraf att den som ändrar på eller förstör ett gränsröse ska hängas på platsen. Det gäller formellt fortfarande även det nu är BrB som tillämpas.
Vad borde då straffet bli för att grannen flyttar ditt gränsrör eller röse?
Lätt grillad av balrog?
Upphängd i genitalierna i så många minuter som markeringen har flyttats i centimeter?
Lätt grillad av balrog?
Upphängd i genitalierna i så många minuter som markeringen har flyttats i centimeter?
Men alltså om ni har mätt felet med ajfån GPS är det inte tillräcklig noggrannhet.S Saelen skrev:Enligt Strömstadstraktate från 1751 så står det i den andra kodicillens sjunde paragraf att den som ändrar på eller förstör ett gränsröse ska hängas på platsen. Det gäller formellt fortfarande även det nu är BrB som tillämpas.
Lätt grillad av balrog?
Antingen får ni triangulera via hemautomationen. Plejd har detta som standardfunktion.
Eller så får ni köra old school och stega från några kända fixpunkter. Polstjärnan är en sådan. Lämplig enhet att stega är graningekängor stl 47.
Är det treriksröset ni flyttat så är vi kanske med i nato litegrann längst upp i norr.