Alfredo Alfredo skrev:
Det var korkat på riktigt. Till och med denna tråd har vissa gränser.
Han tror det men alla andra som har eller har haft katt vet ju hur det är på riktigt

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Apropå gränser, har ni flyttat på era gränspinnar än och annekterat grannarnas mark?

Januari är en bra månad för sånt

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
R
S Saelen skrev:
Apropå gränser, har ni flyttat på era gränspinnar än och annekterat grannarnas mark?

Är det inte kallt ute?

S Saelen skrev:

Behövs inte jag har redan talat om för dom att helrören i marken saknar betydelse. Allt som jag vill bestämma över bestämmer jag över. Dom måste ju givetvis fortsätta sköta om tomt,hus och gård på egen bekostnad.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Precis som i Ukraina ska inkräktarna kastas ut och annekterad mark ska återges till sin rättmätiga ägare, här i Sverige får vi väl fortfarande låta skälvrängare brinna i helvetet fast vi inte längre eldar häxor?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Precis som i Ukraina ska inkräktarna kastas ut och annekterad mark ska återges till sin rättmätiga ägare, här i Sverige får vi väl fortfarande låta skälvrängare brinna i helvetet fast vi inte längre eldar häxor?
Klart det ingen ska ta min mark som jag annekterat från grannarna❗

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Är det inte kallt ute?
Det händer att det är lite svalt på vintern

R
N Niq skrev:
Det händer att det är lite svalt på vintern
Annektering görs med nöje på sommarn när man strosar runt på tomten och råkar flytta gränsmarkeringen ett par meter eller så…

N Niq skrev:
Klart det ingen ska ta min mark som jag annekterat från grannarna❗
Putinist?

F fribygg skrev:
Putinist?
Man får inte anklaga andra för vad som helst. Nu måste jag anmäla dig till united russia

N Niq skrev:
Man får inte anklaga andra för vad som helst. Nu måste jag anmäla dig till united russia
Vad bra att jag inte gjorde det då utan bara stälde en enkel fråga.

Är du putinist?

Enligt Strömstadstraktate från 1751 så står det i den andra kodicillens sjunde paragraf att den som ändrar på eller förstör ett gränsröse ska hängas på platsen. Det gäller formellt fortfarande även det nu är BrB som tillämpas.

Vad borde då straffet bli för att grannen flyttar ditt gränsrör eller röse?

Lätt grillad av balrog?
Upphängd i genitalierna i så många minuter som markeringen har flyttats i centimeter?

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Enligt Strömstadstraktate från 1751 så står det i den andra kodicillens sjunde paragraf att den som ändrar på eller förstör ett gränsröse ska hängas på platsen. Det gäller formellt fortfarande även det nu är BrB som tillämpas.

Vad borde då straffet bli för att grannen flyttar ditt gränsrör eller röse?

Lätt grillad av balrog?
Upphängd i genitalierna i så många minuter som markeringen har flyttats i centimeter?
Men alltså om ni har mätt felet med ajfån GPS är det inte tillräcklig noggrannhet.

Antingen får ni triangulera via hemautomationen. Plejd har detta som standardfunktion.

Eller så får ni köra old school och stega från några kända fixpunkter. Polstjärnan är en sådan. Lämplig enhet att stega är graningekängor stl 47.

Är det treriksröset ni flyttat så är vi kanske med i nato litegrann längst upp i norr.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Hemautomation? Vad är det för larv?

Här kör vi med Nokia 3310 och Memo

S Saelen skrev:
Hemautomation? Vad är det för larv?

Här kör vi med Nokia 3310 och Memo
Nokia stl 33 är knapsu, Graninge sa jag. Viker du ner stövelskaften också?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.