Vi har en bra plogare i vårt kvarter. Ingen här som brukar klaga åtminstone, även fast han ibland väntar till det har snöat klart. Ingen har liksom anledning att klaga på snöröjningen.

Och när jag befriar garageuppfarten från snö så skottar jag det mesta tvärsöver gatan. Plogaren tar hand om det också och skjuter det vidare och lämnar heller ingen vall vid min uppfart.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
För att jag vet hur svenskar är
Nej, det vet du inte. Amatöretnolog!
 
RoTe
Keiller Keiller skrev:
Och när jag befriar garageuppfarten från snö så skottar jag det mesta tvärsöver gatan.
Så gjorde jag med när jag bodde i hus och det vart ett satans liv både från grannen och den som plogade, min snö skulle absolut inte flyttas ut på gatan.
 
  • Wow
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaahhh
-26,1° nyss...
Nog för att jag gillar rikigt vinter men det är lite väl kyligt nu.
 
  • Wow
Nytt_användarnamn_2024_12 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
-26,1° nyss...
Nog för att jag gillar rikigt vinter men det är lite väl kyligt nu.
Här har vi fått tillbaka det skånska högtidsvädret. Några plus, blåsigt som fn och regn.

Men ska väl inte klaga, vi har haft snö stora delar av januari, normalt sett brukar det regna bort samma dag.
 
  • Gilla
Nytt_användarnamn_2024_12 och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Dag två med 40 graders feber, gaaahhh!
Och där kom femåringen och sambon ikapp…
 
  • Ledsen
Maria T och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Så gjorde jag med när jag bodde i hus och det vart ett satans liv både från grannen och den som plogade, min snö skulle absolut inte flyttas ut på gatan.
Skottar/plogar rakt ut på andra sidan vägen ner i diket.
Var ska man göra av snön liksom? Jo jag kan ta hand om snön, men den plogningsstrategin skulle se rätt infantil ut, ungefär som en opragmatisk byråkrat skulle kört min plog........
Sen måste jag berömma den entrepenör vi anlitar för plogningen, han har någon slags vinge längst ut på plogen som han viker framåt när han kör förbi infarter så det inte blir någon vall.

GAAAAHHHH!!!!!! för att det ska bli en massa plusgrader i morgon så det kommer bli skridskobana överallt!
/W
 
Ett GAAAAHHHH!!! i mindre skala.
Ekorren vägrar äta ur sin egen automat.
Jag har satt locket på glänt och fixat stege. Nu äter ekorren fåglarnas frön och fåglarna äter ur ekorrmataren.
/Höghus

Ekorre sitter i fågelmatare omgiven av snö och andra matare i vinterträdgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Nytt_användarnamn_2024_12 och 14 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Snö GAAAHHH igen.
Skottade en parkeringsruta går. Grannen, pensionär, har åkt idag, borstat av all snö på bilen utan att skotta bort den, sen ställt tillbaka bilen på min skottade ruta 🤬
Tänk om det behöver skottas lite till, och den snön råkar hamna bakom grannens bil, och någon råkar spilla lite vatten på högen?
 
  • Haha
Isakare
  • Laddar…
galento
kashieda kashieda skrev:
Tänk om det behöver skottas lite till, och den snön råkar hamna bakom grannens bil, och någon råkar spilla lite vatten på högen?
Förbaskat gött att ha egen mark att ha bilen på utan att ha andras fordon
i närheten 👍😎
 
  • Gilla
fisgris8 och 7 till
  • Laddar…
Gaaaaahhhhh över allt gnäll på var plogbilen lägger snövallen. Mest verkar det klagas i södra delarna av landet där det inte kommer plogbara snöfall speciellt ofta. I norra delarna tar man hand om sin plogkant som man alltid gjort och inser att det är en del av livet.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 8 till
  • Laddar…
Hos oss vrider de om bladet då det är knappt 10m och så brukar jag köra en vända med slungan utanför vår samfälliga garageplan om jag är före hjullastaren.
 
Här sköter kommunen sin uppgift med vallgenombrytning, dvs det kommer en liten traktor en till ett par timmar efter den större och petar undan plogvallen vid infarten.
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Här sköter kommunen sin uppgift med vallgenombrytning, dvs det kommer en liten traktor en till ett par timmar efter den större och petar undan plogvallen vid infarten.
……eller så fäller man bara fram ena bladet på vikplogen. Men snubbarna som plogar här har inte hittat den knappen.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Här var kommunen och skällde på alla på gatan som hade växtlighet i tomtgräns (en riktigt otrevlig typ de skickade ut) och sa att det inte blir nån snöröjning om vi inte klipper in alla häckar, buskar, och träd. Sagt och gjort, en dyr nota senare så hade vi alla åtgärdat det. Och vad gör plogaren? Håller en hel meter från tomtgräns (vägen går hela vägen intill) och lämnar en lika bred vall mot alla stödmurar, uppfarter, brevlådor, osv. Så nu kan man inte få möte på vägen, och brevbäraren kommer inte åt brevlådorna om inte någon hänger på låset och springer ut efter det plogats och skyfflar undan eländet. På andra sidan vägen finns inga stödmurar eller brevlådor, men där har de plogat soprent... vore ju logiskt att putta ut allt där istället för upp mot murar och allt. Jaja. Jag börjar bli en gubbe :)
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.