Hej allihopa!
Har nyss inflyttat i ett gammalt hus, 60-talet i Luleå för 4 dagar sedan.
Jag kan inte alls fjärrvärme då jag inte har aldrig bott med sån här värme.
Nu observerar jag förbrukning i appen och blev lite svettig. Det står att vi förbrukar 0.2 MWh/dag som jag tolkar det som väldigt mycket och det kommer kosta svyndyrt.
Jag undrar vad har ni Lulebo som förbrukning? Är det nån rimlig siffra som jag ser i appen? Tempratur ute= ca -20 grader
Tempratur innomhus= ca 21 grader.
vad har ni som förbrukning?
Har nyss inflyttat i ett gammalt hus, 60-talet i Luleå för 4 dagar sedan.
Jag kan inte alls fjärrvärme då jag inte har aldrig bott med sån här värme.
Nu observerar jag förbrukning i appen och blev lite svettig. Det står att vi förbrukar 0.2 MWh/dag som jag tolkar det som väldigt mycket och det kommer kosta svyndyrt.
Jag undrar vad har ni Lulebo som förbrukning? Är det nån rimlig siffra som jag ser i appen? Tempratur ute= ca -20 grader
Tempratur innomhus= ca 21 grader.
vad har ni som förbrukning?
Just det. Missade det. 163 kvm. Dock har jag gjort lite justeringar i tillbyggnaden ( ca 50 kvm) för att hålla där kallare (ca 19 grader)L Lutte skrev:
Jag vet inte riktigt var i appen kan jag hitta prospektet i Luleå Energi app. Kan du styra mig litr?
Det kan vara missvisande då huset var tomt under det senaste året och ingen bodde där. Dock förbrukningen var 30 MWh för uppvärmning.Demmpa skrev:
Har du koll på vad tolkas son normal förbrukning MWh/m2 för ett gammalt hus i luleå i januari?
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Jag värmer 125 m2 plus 125 m2 källare och ligger också en bit över 200 kWh/dygn när det är -20 ute. Och då har jag ställt in nattsänkningen fyra grader under dagstemperaturen mellan 22:00 och 5:00. Din förbrukning verkar normal för mig om du tänker ha 21 grader inomhus.
Förbrukningen är säkert inte helt fel, men vad är priset på fjärrvärmen kontra elpris ?M Mehdi Askarizameydani skrev:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg