Hej! Haft Fläktwoods roterande FTX-aggregat sedan jag köpte det nytt för 15 år sedan. Villa 200 m2. Alltid haft eftervärmaren bortkopplad för att spara energi, men tycker nu att det är lite väl kall inblåsningstemperatur..... Om jag kopplar in den igen, kan man då ställa börvärde på tilluften på något sätt? Jag har endast kontrollpanelen RDZK och den är ju yttersst sparsmakad i sitt utförande om man säger så. Men jag gissar att man på något sätt kan ställa börvärde. För det kan ju inte bara vara till- och från på eftervärmaren?

• Vit, kompakt enhet med knappar och ikoner för att styra belysning eller andra smarta hem-funktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Christian Johansson2370 Christian Johansson2370 skrev:
Hej! Haft Fläktwoods roterande FTX-aggregat sedan jag köpte det nytt för 15 år sedan. Villa 200 m2. Alltid haft eftervärmaren bortkopplad för att spara energi, men tycker nu att det är lite väl kall inblåsningstemperatur..... Om jag kopplar in den igen, kan man då ställa börvärde på tilluften på något sätt? Jag har endast kontrollpanelen RDZK och den är ju yttersst sparsmakad i sitt utförande om man säger så. Men jag gissar att man på något sätt kan ställa börvärde. För det kan ju inte bara vara till- och från på eftervärmaren?
hittade svaret själv. en bruksanvisning på nätet med hur man ställer in. Aggregatet heter dessutom RDAE :) Publicerar den här om någon hamnar här vid sökning:

• Teknisk anvisning för justering av ventilation, temperatur, fläkthastigheter med diagram och tabeller på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.