M MarkusMogul skrev:
Superfint! Får man fråga vilket material ni använt i fogen (vi håller på med liknande projekt men i betydligt mindre skala)?
Åh, det vet jag inte exakt.
 
Nu börjar barnens rum ta form.
 
  • Rustik källare med stenväggar, tegelbågar och modern belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tom grå hyllenhet framför stenmur med tegelvalv, skarpa skuggor, industriellt utseende, modern design, oanvänd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tom modern bokhylla i ett rum med stenvägg och tegeltak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusmiljö med tegelvalv, stensättning, spegel, handfat på träbänk, sanitetsartiklar, kablage och moderna installationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus, stenmur, vit badkar, handduk, trähylla, rör, golvstående spegel, del av förpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit toalettstol i ofärdigt rum, öppet lock, synliga rör, obelyst, cementgolv, pågående installation eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit arbetsbänk och hyllor, stenmur, VVS-installationer, elektriska komponenter, pannrum eller verkstad, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart kran med rinnande vatten i en rund handfat, spegel och stenmur i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 53 till
  • Laddar…
oj vad snyggt det blir
 
  • Gilla
Catharina_i_stan
  • Laddar…
M MarkusMogul skrev:
Superfint! Får man fråga vilket material ni använt i fogen (vi håller på med liknande projekt men i betydligt mindre skala)?
kalk skulle jag gissa på
 
M maria01 skrev:
kalk skulle jag gissa på
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Nu börjar barnens rum ta form.
Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.
 
  • Gilla
Alexandra59 och 3 till
  • Laddar…
Y Ylvaylva skrev:
Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.
Du behöver inte förstå deras val. Däremot borde du förstå att man inte så totalt dissar vad någon har gjort och lagt ned både sin själ, tid och pengar. Mår du bättre av att berätta hur det borde ha gjorts, i dina ögon? Oerhört trist inlägg.
 
  • Gilla
  • Älska
Svingeln och 31 till
  • Laddar…
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Åh, det vet jag inte exakt.
Hej. Det är Kalkbruks fog märke Finja
 
Y Ylvaylva skrev:
Synd att inte utgå från källarens material, och se vad som kan harmonisera med den miljön. Nu blir det mer som att ni inrett en vanlig lägenhet och tryckt in ett skåp i ett valv tex, som hade varit vackert att platsbygga. Badrum och kök förstår jag inte heller varför välja material och speciellt färg (vit) som skär sig mot det vackra grå. Det finns ursnygga zinkbadkar eller mässing, lite mer känsla för platsen när man inreder i en sådan miljö.
Kul med positiva tillrop… 👍
Det blir nog mitt sista inlägg här.
Jag hade gjort annorlunda om jag skulle bestämt själv. Nu har mina 10-åringar fått bestämma och inredning kan man alltid byta.
Barnens känsla är viktigare än design i det här fallet.
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 42 till
  • Laddar…
B Bossesv skrev:
Du behöver inte förstå deras val. Däremot borde du förstå att man inte så totalt dissar vad någon har gjort och lagt ned både sin själ, tid och pengar. Mår du bättre av att berätta hur det borde ha gjorts, i dina ögon? Oerhört trist inlägg.
Hej Bosses, jag tror det ibland är viktigt att man får skriva det man ser och känner. Att bara ha ”ja” sägare runt sig är inte upplyftande. Vad vet du eller jag om hur mycket själ som lagts ner? Det som verkar finnas är ekonomi, att köpa till en sådan källare kostar. Tips nästa gång, ta hjälp av en skicklig inredare, med känsla för miljön.
 
  • Wow
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Kul med positiva tillrop… 👍
Det blir nog mitt sista inlägg här.
Jag hade gjort annorlunda om jag skulle bestämt själv. Nu har mina 10-åringar fått bestämma och inredning kan man alltid byta.
Barnens känsla är viktigare än design i det här fallet.
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
Det här är ett av de mest fantastiska projekt här på BH och det är ett så grymt arbete ni lagt ner, så jag hoppas verkligen på uppdateringar. Jag säger inte att jag är värd det ;-) men ni är värda all credd ni kan få för detta!
/Workingclasshero
 
  • Gilla
Anna_H och 14 till
  • Laddar…
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Kul med positiva tillrop… 👍
Det blir nog mitt sista inlägg här.
Jag hade gjort annorlunda om jag skulle bestämt själv. Nu har mina 10-åringar fått bestämma och inredning kan man alltid byta.
Barnens känsla är viktigare än design i det här fallet.
Jag säger alltid till mina barn - Har man inte något snällt att säga behöver man inte säga något.
Hej, mitt inlägg är inte elakt eller personangrepp, det handlar om att ge feedback på det ni visar upp. Om ni inte kan ta konstruktiv kritik, utan definierar det som osnällt, då är det ju verkligen ja sägare som får yttra sig här. Sen handlar det inte om design, tror inte de yngsta familjemedlemmarna fått välja inredning/ material till kök och badrum. Huvudsaken att ni trivs men låt människor tycka till, lägg annars inte upp bilder.
 
  • Arg
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
JanneJanne123
§ 5.7 Specialregel om projekttrådar & kommentarer till redaktionella artiklar om husbyggen
Den som startar en projekttråd (TS) gör det oftast för att visa upp vad man gör och dela med sig av sina erfarenheter, något som vi välkomnar varmt. Visa hänsyn till TS, som bestämmer själv hur man vill utforma sitt byggprojekt och även hur ofta man vill uppdatera tråden. Tänk på att den som bygger ett hus lägger ner sin själ och hjärta i det. Håll det för dig själv om du inte gillar det, utan ge konstruktiv kritik om något. Inlägg där man bara säger att någons hus är fult kan komma att raderas utan att vi informerar om det.

Ovan är alltså ett utdrag ur forumreglerna.
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 20 till
  • Laddar…
Y Ylvaylva skrev:
Hej, mitt inlägg är inte elakt eller personangrepp, det handlar om att ge feedback på det ni visar upp. Om ni inte kan ta konstruktiv kritik, utan definierar det som osnällt, då är det ju verkligen ja sägare som får yttra sig här. Sen handlar det inte om design, tror inte de yngsta familjemedlemmarna fått välja inredning/ material till kök och badrum. Huvudsaken att ni trivs men låt människor tycka till, lägg annars inte upp bilder.
Den typen av feedback kan man ge i förhand - t ex om någon frågar "blir ett grönt eller grått kök snyggast i mitt hus?. Att i efterhand kritisera valet när någon redan lagt tid och pengar på nytt grönt kök är knappas konstruktiv kritik.

Själv tycker jag källaren blir helt fantastisk och hoppas att vi får fortsätta följa projektet 🙂

/Krille
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
richardtenggren
Fortsätt gärna uppdatera tråden, hur gick det med rördragningen, fick ni till det?
Hur blev lösningen med den invändiga trappen från lägenheten?

Spännande projekt och fina resultat!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Y Ylvaylva skrev:
Hej Bosses, jag tror det ibland är viktigt att man får skriva det man ser och känner. Att bara ha ”ja” sägare runt sig är inte upplyftande. Vad vet du eller jag om hur mycket själ som lagts ner? Det som verkar finnas är ekonomi, att köpa till en sådan källare kostar. Tips nästa gång, ta hjälp av en skicklig inredare, med känsla för miljön.
"... viktigt att man får skriva det man ser och känner." Va? Är det nån form av rättighet att oombedd dela med sig av sina tankar, så till den grad att det är ok kritisera både TS och vad TS lagt ned sin själ i. Eller är det helt enkelt avundssjuka, med tanke på ditt svar nedan till TS. Ditt inlägg är pinsamt, dina följande inlägg fortsätter på i samma spår.
Du borde faktiskt be TS om ursäkt.
 
  • Gilla
  • Arg
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.