Hur gick det?
 
R
L leifa.k skrev:
Jag har fått slagits för min tillvaro här i Sverige trots att jag är född Sverige, det handlar om att jag är en Finndjävel, som jag har fått höra hela mitt liv. Jag har gjort rätt för mig, många ggr mera än alla Svennar som gapar, som tydligen viker sig när de får ta emot skiten från grannens avlopptank, vilket jag inte skulle göra. Någon som tycker att jag har fel? Jag är öppen att möta någon utan vittnen, give me a call så kan vi ordna det. Vi får se vad ni då kan göra åt en 65-åring, eller blir det
Finndjävel ska man ta med stolthet..
Apropå något annat hur tro du att det går för Finland i JVM mot USA ikväll?😉
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Finndjävel ska man ta med stolthet..
Apropå något annat hur tro du att det går för Finland i JVM mot USA ikväll?😉
Jag är stolt. Är 60+, var på väg till Ukraina i Feb förra året, som kanonmat, utfyllnad? hjälpa till genom att kriga, fick inte åka.. Frugan bokstavligen höll fast mig... Nu är jag kvar här. Få se om jag kan smita iväg till kriget o hjälpa till vartefter... Hoppas att Finnarna vinner!
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
R
L leifa.k skrev:
Jag är stolt. Är 60+, var på väg till Ukraina i Feb förra året, som kanonmat, utfyllnad? hjälpa till genom att kriga, fick inte åka.. Frugan bokstavligen höll fast mig... Nu är jag kvar här. Få se om jag kan smita iväg till kriget o hjälpa till vartefter... Hoppas att Finnarna vinner!
Du får vara glad att du har en så bra fru😊

Ja det har gått bra för finskorna i tour de ski idag med kanske en finsk dag🤩
 
Jo, det är jag. Vi har varit gifta sedan 1978
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Du väcker en sovande tråd och är väldigt upprörd. Kanske inte så konstigt att någon skrattar och förmodligen inget ont menat. Själv är jag glad att ni från östra rikshalvan står upp mot ryssen för oss alla.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
L leifa.k skrev:
Menar du mig?
Ja
 
Men slappna av lite nu. Du kliver in och är upprörd i en gammal tråd och kastar rätt dryga kommentarer om svennar och andra som du tydligen föraktar. Helt utan att någon gjort dig något. Vad det än är som gjort dig på dåligt humör, så löser du det inte genom att sitta vid datorn och vara förbannad. Gå ut och hugg ved, ta en bastu eller öppna en öl eller vad som gör dig glad. Att be om en personlig fajt är nog inget som imponerar eller skrämmer någon. Här diskuterar vi saker som rör husbyggen och annat kul. Att slåss med finska pensionärer är inget jag hört någon efterfråga.
 
  • Gilla
  • Älska
och en till och 5 till
  • Laddar…
L leifa.k skrev:
Du är en ynklig människa. Det bevisar ditt beteende, agerande. Hur fungerar du på en arbetsplats? Kanske tillhör du den katerogin som sitter o snackar och inget händer och blir utfört eftersom det skall snackas? Självgående, ensamjobb dygnet runt i 12 timmarspass... Reda upp el, mek, hydraulhaveri mitti natten osv.. Visst anmäl mig du din ynkrygg!
Sen kan ni sitta på forat och gotta er hur ni blivit av med jävligt duglit folk..
Det ska jag
L leifa.k skrev:
Vad gör du åt det då? Du kan komma åt mig direkt genom att ringa mig, du får mitt telnr genom pm.
Anmält!
 
L leifa.k skrev:
Hep, tack.
Jag föraktar inte "svennar" , du vet inte vad de har gjort mig under min uppväxt. Faan, sitter här och verkligen biter ihop... Om vi säger som så, så börjar vi om. Funkar det?
Börja om låter bra. Alla har vi skit i vår historia som påverkar oss, men man får försöka välja sina strider och sina arenor för striderna. Här är fel plats att göra upp med gamla saker.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Paina läppe sisään ja avaa
Och ta en till Karhu!
 
  • Gilla
Falckman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.