R Rejäl skrev:
Det är inte för alla…endast för dom med välfyllt bankkonto och svultande begär om begagnade rör..
Är inte nytt och fräscht bättre? Kanske är du så 'miljövänlig' att du återbrukar allt, även gamla ex?

R
F fribygg skrev:
Är inte nytt och fräscht bättre? Kanske är du så 'miljövänlig' att du återbrukar allt, även gamla ex?
Det är inte jag som ska återbruka, det är förhoppningsvis andra som gör..

R Rejäl skrev:
Det är inte jag som ska återbruka, det är förhoppningsvis andra som gör..
Mina är pantade så de kan återvinnas

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R
P Pin skrev:
Det är många som gillar ljusa och pantbara..

P Pin skrev:
Är det verkligen värt att återvinna eller återbruka gamla ex?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är det verkligen värt att återvinna eller återbruka gamla ex?
Det är oftast bättre om någon annan kan testa modellen och se om den funkar för dem. Då slipper det tillverkas nya. Leveranstiden är också väldigt lång.

• Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det är oftast bättre om någon annan kan testa modellen och se om den funkar för dem. Då slipper det tillverkas nya. Leveranstiden är också väldigt lång.
Resonerar du likadant om annat?
En fräsch modell, inte första årsmodellen men ny och i princip oanvänd tycker jag är att föredra, jag vet ju om 'behovet' i förväg och om jag nödvändigt villhöver en anser jag att det är värt att vänta istället för att skaffa nån begagnad som redan är ratad för sina brister och dåliga egenskaper.
Jag känner känner nog likadant om skruvdragare och bilar föresten, föredrar nytt och fräscht, inte några gamla hyrmaskiner som gått hårt på byggen med oräkneliga oförsiktiga tidigare brukare varav vissa inte ens vetat vad som är fram eller bak.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Istället för en ny fräsch som kostar mycket att både förvärva och i drift är det billigare att hålla sig med flera äldre att alternera mellan. Osannolikt att samtliga skulle strejka samtidigt. Bara man har plats hemma. De går att hitta billigt på annons. Många som lagt ner pulandet hemma och bara vill bli av med dem. Om man screwar själv är det nästan gratis.

• Gilla
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Resonerar du likadant om annat?
En fräsch modell, inte första årsmodellen men ny och i princip oanvänd tycker jag är att föredra, jag vet ju om 'behovet' i förväg och om jag nödvändigt villhöver en anser jag att det är värt att vänta istället för att skaffa nån begagnad som redan är ratad för sina brister och dåliga egenskaper.
Jag känner känner nog likadant om skruvdragare och bilar föresten, föredrar nytt och fräscht, inte några gamla hyrmaskiner som gått hårt på byggen med oräkneliga oförsiktiga tidigare brukare varav vissa inte ens vetat vad som är fram eller bak.
Om man pratar ordentligt med tidigare brukare kan man ofta få en förståelse för eventuella fel. Ibland är det ju bara att fg brukares handgrepp är fel.

En hårdkörd skruvdragare riskerar ju att glappa och på en gammal bil kan ju avgassystemet läcka. Det blir ju jobbigare att fixa.

• Gilla
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Har jag hamnat i fel tråd, parodi på Familjeliv?
😆 😱

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är enklare och billigare att återvinna eller återanvända trådarna än att återvinna gamla ex, samma fenomen förekommer ofta i humortrådar där gammal skåpmat återkommer på olika forum.
Jag säger som i trådar där man gnäller över vad grannen gör eller bygger på sin tomt vänj dej eller flytta, vilket här innebär byt tråd;)

• Haha
  • Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
R
BirgitS BirgitS skrev:
😆 😱
Nej då vems ex är du?😊😉😂😂😂

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Det är preskriberat efter mer än 40 år 😇 🥰

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är preskriberat efter mer än 40 år 😇 🥰
Alla mina ex har varit yngre än 40 år 😎. Preskriberas de aldrig då? Och om de preskriberas, innebär det att man kan återgå till dem igen utan påföljder?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Jag brukar satsa på demoex.

Hursom...

Min balrog fryser. Kan jag få förslag på hur den ska värmas upp?

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.