713 032 läst · 11 020 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Verktygssatsen kom idag, jag blev glatt överraskad då det stod Gedore på verktygen.Höghus skrev:
OAP = Overrun Alternator Pulley lärde jag mig idag.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har sett att Ford också har , men ang elbilars batterier :Tokslut skrev:
https://special.aftonbladet.se/story/jleydo
Skrapat bort ljudisoleringen i Saabens bagage, med jula multiverktyget gick det hur lätt som helst, också det satt inte fast så bra eftersom p.g.a. tidigare läckage i bagaget har vatten kommit mellan plåten och ljudisoleringen, därav diverse rostfläcka. Åtminstone har det inte rostat igenom. Ska slipa, konvertera rosten, slipa mera, lacka med epoxigrund innan jag funderar på ny isolering.
Jag funderat om det är bättre med nån sorts matta som kan tas bort istället för den bitumenbaserade isoleringen.
Logga in
Skapa konto
Jag funderat om det är bättre med nån sorts matta som kan tas bort istället för den bitumenbaserade isoleringen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 154 inlägg
Det är ju tyvärr ingen större nyhet att barn jobbar i gruvorna eller andra ställen i stora delar av världen där dom är väldigt fattiga.
Jag är emot barnarbete men samtidigt förstår jag varför dom måste gå och arbeta när alternativet är att svälta.
Man kan se filmerna the boy who harnessed the wind och the fishermans diary om man vill få lite inblick i hur dom lever i fattiga delar av Afrika.
Jag är emot barnarbete men samtidigt förstår jag varför dom måste gå och arbeta när alternativet är att svälta.
Man kan se filmerna the boy who harnessed the wind och the fishermans diary om man vill få lite inblick i hur dom lever i fattiga delar av Afrika.
Och idag kom T60-hylsan från Amazon. Köpte en jackpad till domkraften också utan några större förhoppningar. Jag har provat Julas men de går sönder ganska omgående. Den här var en positiv överraskning, skåran matchade domkraftfästet på V70n perfekt. Undersidan passar fint i hålet efter "koppen" som jag tog bort från domkraften. OAP bytt och D5:an spinner som en katt. Nåja...Höghus skrev:
Bara att beställa en till och byta på D3:an
/Höghus
Logga in
Skapa konto
Haft många sådana satser, men T47 och T60 var nått nytt.Höghus skrev:Och idag kom T60-hylsan från Amazon. Köpte en jackpad till domkraften också utan några större förhoppningar. Jag har provat Julas men de går sönder ganska omgående. Den här var en positiv överraskning, skåran matchade domkraftfästet på V70n perfekt. Undersidan passar fint i hålet efter "koppen" som jag tog bort från domkraften. OAP bytt och D5:an spinner som en katt. Nåja...
Bara att beställa en till och byta på D3:an
/Höghus
[bild]
Snyggt jobbat! Fördelen med att mattan siter fast är väl att det dämpar ljud och vibrationer bättre. Samt att rosten stoppas om den är tät eller att man slipper se rost om det inte blir 100% tätt. Men bara man målar ordentligt innan mattan limmas rostar det väl inte.DennisCA skrev:Skrapat bort ljudisoleringen i Saabens bagage, med jula multiverktyget gick det hur lätt som helst, också det satt inte fast så bra eftersom p.g.a. tidigare läckage i bagaget har vatten kommit mellan plåten och ljudisoleringen, därav diverse rostfläcka. Åtminstone har det inte rostat igenom. Ska slipa, konvertera rosten, slipa mera, lacka med epoxigrund innan jag funderar på ny isolering.
[bild]