418 049 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Är du också drabbad?S Saelen skrev:
https://www.svenskdam.se/noje/ernst-kirchsteigers-trakiga-besked-jag-ar-drabbad/10087663
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Wtf!?! Går det inte ens att lita på de Ernst-konton som finns på sociala medier??? Vart är samhället på väg???kashieda skrev:
Jag blev faktiskt kontaktad av Ernst för inte så länge sedan. Han skrev till mig och meddelade att jag skulle få ett presentkort på hans webbshop i julklapp av min man, men att jag behövde logga in med mobilt BankID på min internetbank för att bekräfta mitt kontonummer för ernst.se . Verkade legit. Men jag tycker synd om alla som blir lurade! Vilken chock, liksom.
Ja det gäller o vara försiktig i dagens läge med allt som har med ens BankID o göra aldrig använda den vid uppmaning av någon…SågspånPappspikEternit skrev:Wtf!?! Går det inte ens att lita på de Ernst-konton som finns på sociala medier??? Vart är samhället på väg???
Jag blev faktiskt kontaktad av Ernst för inte så länge sedan. Han skrev till mig och meddelade att jag skulle få ett presentkort på hans webbshop i julklapp av min man, men att jag behövde logga in med mobilt BankID på min internetbank för att bekräfta mitt kontonummer för ernst.se . Verkade legit. Men jag tycker synd om alla som blir lurade! Vilken chock, liksom.